تغییر نامه دامنه سایت بر روی سئو سایت تاثیر منفی می گذارد اما اگر بخواهید می توانید با استفاده از روش هایی این اثرات را به حداقل برسانید.

بدون از دست دادن پیج رنک دامین خود را عوض کنید

از دیدگاه سئو تغییر نام دامنه توصیه نمی شود ، زیرا هر دامنه ای ویژگی ها ، معیارها و مهمتر هایپرلینکهایی است که روی بهینه سازی سایت (سئو سایت) تأثیر زیادی می گذارد و احتمال اینکه با تغییر نام دامنه فاکتورهای مهم دامین قبلی منتقل نشود بسیار زیاد بوده و تأثیر جدی بر ترافیک سایت می گذارد .
برای تغییر نام دامنه اولین چیزی که باید انجام دهید ، بدست آوردن دامنه جدید است .
 برای شروع اگر می خواهید یک دامنه قدیمی را خریداری کنید در مورد آن اطلاعات کسب کنید و توجه داشته باشید که توسط موتورهای جستجو بلاک نشده باشد . برای این کار می توانید از http://www.domaintools.com  اطلاعات بدست آورید و یا با اضافه کردن نام دامنه در گوگل وب مستر تولز آمار آن و تمام هشدار های دریافتی را مشاهده کنید.
بعد از آن باید از چند هفته قبل یک صفحه HTML را در دامین جدید قرار دهید و با قرار دادن متن درون آن به موتورهای جستجو کمک می کنید که محل وب سایت جدید را تشخیص دهند و بدانند که یک سایت واقعی است و در واقع امکان crawl و ایندکس سایت جدید را به موتورهای جستجو می دهید.
اگر می خواهید این تغییر بر روی ترافیک سایت شما تأثیر جدی نگذارد بهتر است ابتدا بخش های کوچکتر سایت که ترافیک کمتری دارند را انتقال دهید بعد از اینکه مطمئن شدید ترافیک سایت به طور جدی تغییر نکرده سپس سایر بخش ها انتقال یابند. در گام بعدی باید آپلود تصاویر ، فایلها و صفحات را انجام دهید ، فقط به این نکته دقت کنید که در تغییر نام فایل و یا مسیر حتما آنها را یادداشت کنید تا در مرحله بعد از آن استفاده کنید.
بعد از آپلود صفحات در دامنه جدید ، صفحات قدیم باید به آدرس جدید ریدایرکت شوند ، برای این کار باید دقت کنید که برای هر صفحه باید این عمل انجام شود و کل سایت را به دامین جدید ریدایرکت نکنید . تأکید زیادی شده است برای اینکه تمامی ویژگی های دامین سایت قبلی منتقل شوند از ریدایرکت 301 استفاده کنید ولی تغییراتی که انجام می دهید دائمی است و نکته ای که در آن وجود دارد این است که آدرس ها از صفحات قدیمی به صفحات جدید باید مستقیم باشند.
برای اینکه گوگل به روشنی درک کند که کل سایت به دامنه جدید منتقل شده باید پس از ثبت هر دو سایت در گوگل وب مستر تولز باید مشخص کنید که دامین سایت قبلی به آدرس جدید منتقل شده برای این کار باید از ابزار تغییر آدرس گوگل وب مستر تولز استفاده کنید. با تغییر دامین باید توجه داشته باشید که تمام سایت هایی که به سایت قبلی شما لینک می دهند  خصوصا سایت هایی که دارای پیج رنک بالایی هستند بروز رسانی شوند برای این کار بهتر است به جای تماس با تمامی آنها مهمترین آنها را در نظر داشته باشید.
اگر شما تمامی مراحل تغییر نام دامنه را کامل و دقیق و براساس اصول سئو انجام دهید ، کمتر بر روی سئو سایت تآثیر گذاشته و تغییر ترافیک شما به حداقل می رسد ، نام دامنه جدید را به صورت منظم تمدید شود تا از اکسپایر شدن آن جلوگیری شود و مطمئن شوید که زمان لازم را برای تست کامل سایت اختصاص داده اید . در آخر اینکه تغییر نام د امنه خود را  هرگز مگر در مواقعی که گزینه دیگری نداشته باشید تغییر ندهید .

تغییر نامه دامنه سایت بر روی سئو سایت تاثیر منفی می گذارد اما اگر بخواهید می توانید با استفاده از روش هایی این اثرات را به حداقل برسانید.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید