همواره یکی از سوالات کاربران اینترنت و حتی مشتریانی که برای طراحی سایت و سئو سایت به شرکت نونگار پردازش مراجعه می کنند این است که برای سئو سایت جوملا بهتر است و یا وردپرس. با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم که در نوشتاری کوتاه به اهمیت سئو در وردپرس و جوملا بپردازیم. در مورد سیستم های مدیریت محتوای سایت در مقالات بخش آموزش طراحی سایت به اجمال سخن گفته ایم و این دو CMS پُر کاربرد جوملا و وردپرس در عرصه طراحی سایت را معرفی کرده ایم. همچنین سئو و بهینه سازی سایت را نیز می توانید از مقالات بخش آموزش سئو سایت مطالعه کنید و سپس به مطالعه این نوشتار بپردازید.

جوملا یا وردپرس در سئو سایت 

جوملا یا وردپرس در طراحی سایت


دو سیستم مدیریت محتوای بسیار مشهور و پُر کاربرد در طراحی سایت که به وفور در تمامی نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد و رواج دارند جوملا و وردپرس می باشد. هر دوی آنها با استفاده از زبان برنامه نویسی php نوشته شده و طبیعتاً برای طراحی وب سایت هایی که با دیگر زبان های برنامه نویسی مانند asp نوشته شوند مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. با توجه به اینکه در کشور ما ایران نیز استفاده از این دو سیستم مدیریت محتوا رواج زیادی دارد بنابراین همواره این سوال مطرح است که برای سئو سایت جوملا بهتر است یا وردپرس.

جوملا یا وردپرس در سئو سایت 

اشتراکات و تفاوت های جوملا و وردپرس


هم CMS جوملا و هم CMS وردپرس دارای ساختار اصولی و استاندارد می باشند و با توجه به متن باز بودن آنها و قابلیت ایجاد هر تغییری می بایست قبل از هر کاری در بخش تنظیمات آنها مواردی که به سئو سایت ارتباط دارد را فعال نمایید. برای این کار نیاز است که مقداری دانش سئو سایت داشته باشید و یا از یک کارشناس سئو سایت بخواهید این تنظیمات را انجام دهد. دانستن این نکته ضروری است که هر CMS را استفاده کنید دلیل نمی شود که از نظر سئو سایت موفق باشید و باید قوانین و اصول سئو را در آنها تنظیم نمایید.

جوملا یا وردپرس در سئو سایت 

سئو سایت وردپرس بهتر است


اما به قسمت اصلی و پاسخ سوالی که به دنبال آن هستید بپردازیم. اصولاً این نظر که کدام بهتر است در میان کارشناسان طراحی سایت و سئو سایت نیز تفاوت نظرهایی وجود دارد ولی اکثریت آنها وردپرس را برای سئو مناسب تر می دانند و آن را دارای قابلیت بیشتری برای سئو می دانند که ما هم با آنها موافقیم. یکی از دلایل مهم برای بهتر بودن وردپرس این است که قسمت زیادی از اصول و ویژگی های سئو سایت حرفه ای را که باید در سورس طراحی سایت پیاده کنید وردپرس به صورت پیش فرض دارد. البته جوملا نیز این قابلیت را دارد که تمامی این موارد را در آن به کار بگیرید ولی باید آنها را به صورت دستی وارد کنید مانند عنوان صفحات که باید همگی از تگ H1 برخوردار باشند و در وردپرس این امر وجود دارد در حالی که در جوملا باید آن را دستی تنظیم کرد. بنابراین برای افرادی که دانش سئو ندارند وردپرس بسیار بهتر است ولی در صورتی که تخصص سئو سایت دارید استفاده از هر کدام از این CMS ها تفاوتی با هم ندارد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید