استفاده از رنگ سیاه در پس زمینه سایت موجب ایجاد یک طراحی وب سایت زیبا  می شود.

اثربخشی و زیبایی رنگ سیاه در طراحی سایت

رنگ سیاه یکی از رنگ هایی است که مورد پسند عام نبوده و اکثراً آنرا نماد تاریکی ، پوچی و ... می دانند و این نماد بخاطر ترس بشر از تاریکی است و از دیرباز وجود داشته که مطالبی مانند مرگ سیاه ، جادوی سیاه و چیزهای مشابهی این ترس را بوجود آورده . اما این رنگ همیشه نفرت انگیز نبوده و گاهی  اوقات به عنوان رنگی تأکید کننده و معتبر شناخته شده بطوریکه بیشتر نام های تجاری در دنیا برای به رسمیت شناخته شدن خود از این رنگ استفاده کرده اند . رنگ سیاه باعث می شود یک احساس مدرن و پختگی به هرچیزی داده شود و اگر می خواهید نظر بازدید کنندگان را به محصولات سایت خود جذب کنید استفاده از رنگ سیاه بهترین انتخاب است.
در طراحی وب سایت هایی که از پس زمینه سیاه استفاده می شود باید به تایپوگرافی آن توجه ویژه ای داشت و برای قرار دادن متن ها نباید از رنگ های تیره استفاده کرده باید از رنگ های متضاد مانند سفید برای فونت ها استفاده شود. استفاده از رنگ سیاه برای پس زمینه سایت ها برای کانون توجه قرار دادن عناصر مختلف استفاده می شود . در این گونه طراحی سایت ها باید از فونت های ساده و بدون پیچیدگی استفاده کرد و چون باعث می شود که بلوک ها و عناصر داخل صفحه به هم نزدیک به نظر بیایند باید از فاصله ای بیشتری بین متن ها ، اشکال و تصاویر استفاده کرد تا صفحه به هم ریخته به نظر نرسد . برای اینکه بازدید کنندگان بعد از مدتی از خواندن مطالب در این گونه سایت ها احساس خستگی نکنند باید کنتراست متن و پس زمینه بطور صحیح انتخاب شود به این صورت که از رنگ های ملایم تر و از سایه برای فونت ها استفاده شود، استفاده از  رنگ سیاه خالص و فونت سفید  انتخاب مناسبی نخواهد بود زیرا رنگ سیاه تمامی عناصر داخل صفحه را در خود احاطه کرده و به این خاطر باید از رنگ های روشن و متضاد در این گونه وب سایت ها بکار برده شود . ترکیبات رنگ های دیگر با این رنگ می تواند یک وب سایت شیک و بسیار زیبا را برای شما به نمایش بگذارد، برای مثال ترکیب رنگ مشکی با رنگ های ، قرمز ، زرد ، آبی که یک ترکیب فوق العاده بوده و حسی متعادل و معتبر را می دهد ، سبز ، صورتی که برای طراحی سایت های شخصی و توسعه دهندگان نرم افزار بسیار عالی خواهد بود ، و رنگ های دیگر که هرکدام زیبایی خاص خود را خواهند داشت و با یک طراحی زیبا به یک سایت به یاد ماندنی تبدیل خواهد شد .

در طراحی سایت ها بسته به کاربرد و محصولات سایت از رنگ های مختلفی استفاده می شود .استفاده از رنگ سیاه در پس زمینه وب سایت یکی از رنگ هایی است که با استفاده از آن می توان یک طراحی وب سایت زیبا و شیک و به یادماندنی را به نمایش گذاشت .

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید