در خبرهایی که بخش تحقیق و توسعه شرکت طراحی سایت نونگار پردازش ارائه دادند یک خبر جالب، راه اندازی اجرای برچسب سازگاری با تلفن هوشمند توسط گوگل برای طراحی سایت های مختلف بود. در ماه های اخیر بعد از اینکه گوگل مدت های زیادی در حال انجام تحقیق و توسعه بر روی برچسب گذاری بر روی سایت های سازگار با موبایل و یا به اصطلاح طراحی سایت ریسپانسیو بود، بالاخره اجرای برچسب های سازگار با موبایل که اصطلاحاً Mobile-Friendly نام دارد را راه اندازی و اجرا کرد.

Mobile-Friendly در نتایج جستجوی موبایل ها 

تشخیص Friendly Mobile در طراحی سایت


اما حالا سوال این است که کاربران طراحی وب سایت های مختلف چگونه می توانند این قابلیت جدید گوگل را مشاهده کرده و از آن استفاده کنند. برای اینکه کاربران مختلف بتوانند سایت های سازگار با تلفن همراه را تشخیص داده و آنها را در میان انبوه سایت های موجود در نتایج یافته و وارد آنها شوند گوگل در زیر آدرس سایت ها برچسبی را تحت عنوان Mobile-Friendly قرار داده است که برای مشاهده کافی است با مرورگر تلفن همراه خود کلمه مورد نظر را جستجو کرده و در میان نتایج و زیر آدرس هر سایتی می توانید مشاهده کنید که سایت برای تلفن همراه مناسب سازی شده است و یا خیر.

Mobile-Friendly در نتایج جستجوی موبایل ها 

مزایای Mobile-Friendly در طراحی سایت


یکی از بهترین مزایایی که در سرویس جدید گوگل با نام Mobile-Friendly می توانید در اختیار داشته باشید صرفه جویی در زمان است. در واقع با این امکان جدید گوگل دیگر کاربران تلفن های هوشمند نیازی نیست که به همه سایت های موجود در نتایج گوگل وارد شده و پس از صرف زمانی در آن متوجه شوند که در تلفن همراه به خوبی قابل مشاهده نیست و می توانند قبل از ورود به سایت ها از سازگاری با تلفن همراه اطمینان حاصل کنند. مزیت دیگر این است که گوگل در حال انجام تغییراتی می باشد که رنک دهی خود به سایت های مختلف را تغییر داده و برای سایت های سازگار با تلفن همراه امتیازاتی را قایل شود. برای قرار گرفتن برچسب  در سایت شما باید مؤلفه های مختلفی را رعایت کنید که چند مورد از آنها شامل حذف و یا عدم به کارگیری برخی نرم افزار ها مانند که با تلفن های همراه سازگاری ندارند مانند فلش ها و به کار بردن متون خوانا در سایت، تنظیم اندازه محتوا با صفحه نمایش های گوناگون و نحوه به کار گیری لینک ها در محتوای سایت همگی از موارد مؤثر می باشد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید