کریستوفر هانگ، ملاحظاتی که باید هنگام ثبت نام دامنه خود آگاه باشید را بیان می دارد. قبل از اینکه عجله کنید و نام دامنه طراحی سایت خود را انتخاب کنید یا وب سایت خود را نام گذاری کنید، ممکن است بخواهید نکات زیر را در نظر بگیرید.

نام دامنه و نام سایت در طراحی سایت

نام دامنه در طراحی سایت همان نام سایت است


نام یک سایت پس از نام دامنه آن مهم است، به همین دلیل است که وقتی مردم درمورد وب سایت شما فکر می کنند، به نام آن فکر می کنند. اگر نام شما نیز نشانی اینترنتی شما (یعنی آدرس وب) باشد، آنها به طور خودکار می دانند کجا بروند. به عنوان مثال، هنگامی که مردم در مورد npco.com  فکر می کنند، لازم نیست تعجب کنید که نام چه آدرس وبی را در مرورگر خود تایپ می کند. URL نیز مخفف نام سایت(طراحی سایت نونگار) است. تصور کنید اگر کسب و کار شما یا وب سایت "npco"  نامیده شود، اما نام دیگر دامنه دیگری وجود دارد. امروزه یکی از شغل های رایج دنیای مدرن اینترنت، شغل انتخاب نام های خوش صدا برای سایت های مختلف است یعنی انتخاب نامی که در ذهن مردم باقی بماند. علاوه بر این، شما فکر نمی کنید که مشتریان شما مجبور نیستند که یک نام سخت را به خاطر بسپارند؟

نام دامنه و نام سایت در طراحی سایت

انتخاب نام دامنه در طراحی سایت همه چیز نیست


اگر نمی توانید نام دامنه انتخابی خود را دریافت کنید چه کار کنید؟ این واقعا به این بستگی دارد که چقدر متعهد هستید به آن نام خاص. اگر نام تجاری موجودی دارید که برای شما شناخته شده است، احتمالاً نمی خواهید نام این را فقط از آنجا که نام دامنه را دریافت نکرده اید. انتخاب نمایید. بنابراین باید زمان و پول زیادی برای ایجاد این نام زمان گرفت. اگر چنین است، می توانید سعی کنید نام دامنه را از صاحب فعلی بخرید. اطلاعات "whois" را برای دامنه بررسی کنید و با آن شخص تماس بگیرید تا ببینید آیا میخواهید آن را بفروشد؟ شما احتمالاً آگاه هستید که آنها می خواهند هزینه های بالاتری را دریافت کنند تا زمانی که به طور معمول هنگام خرید دامنه های جدید خریداری می کنید،فرض کنید آنها قصد فروش آن را دارند. البته با جستجوی فراوان می توانید نامی را جایگزین آن نام دامنه کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید