زمانی که قصد طراحی سایت دارید و یا اینکه در این عرصه فعالیت می کنید یا به هر دلیلی به دنبال اطلاعاتی در مورد وب و طراحی سایت می باشید با دو واژه برخورد می کنید که در موارد زیادی به جای یکدیگر نیز به کار برده می شوند. این دو عبارتند از طراحی وب سایت و توسعه سایت که با توجه به پُر کاربرد بودن و اهمیتی که در تمایز قائل شدن بین این دو وجود دارد در نوشتار زیر تصمیم گرفتیم تفاوت های این دو را بیان کنیم. در واقع ساده ترین تعریفی که می توان از دو واژه طراحی سایت و توسعه سایت داشت این است که طراحی سایت فروشگاهی همان موارد است که کاربران در وب سایت شما می توانند مشاهده کنند در حالی که توسعه سایت به عملکرد سایت گفته می شود. موارد زیر را برای درک بهتر تفاوت های این دو با هم مرور می کنیم.

طراحی سایت متفاوت از توسعه سایت 

بخش های مختلف وب سایت


یک طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن از بخش هایی مانند طرح که شامل رنگ ها و فونت ها و منوهای استفاده شده در سایت و مسائل این چنینی می شود، محتوای سایت که از محصولات و اطلاعات و تصاویر و داده هایی که در سایت قرار می دهید تشکیل شده است و در نهایت عملکرد سایت که به ویژگی های تعاملی سایت با کاربران و بازدید کنندگان سایت اطلاق می شود و از مهم ترین بخش های هر سایتی می باشد. بخش اول که طرح سایت بود ظاهر کُلی سایت را شامل می گردد و از وظایف کارشناس طراحی سایت است که بخش های مختلف ظاهری اعم از رنگ و چینش منو ها و چارچوب سایت را مشخص نماید. علاوه بر زیبایی در این بخش باید معیارها و اصول خاصی نیز در ترکیب رنگ ها و استفاده از موارد مختلف لحاض شود. مورد بعدی که محتوای سایت بود نیز در این بخش از مباحث ما جای نمی گیرد و در مقالات دیگر آموزش طراحی سایت مفصلاً به آن پرداخته شده است.

طراحی سایت متفاوت از توسعه سایت 

عملکرد، تفاوت اصلی توسعه و طراحی سایت


به ویژگی هایی از سایت که در تعامل با کاربران قرار دارد و نیز انیمیشن ها عملکرد سایت گفته می شود. در واقع کار توسعه سایت نیز توسط برنامه نویسان که به زبان های برنامه نویسی تحت وب تسلط دارند انجام می گیرد و آنها کلیه ویژگی های سایت را که به آنها ویژگی های تعاملی گفته می شود طراحی می ککند. متحرک ساختن تصاویر و به وجود آوردن صفحات دینامیکی پیشرفته و پیچیده و ارتباط برقرار نمودن بین آنها از دیگر کارهایی است که در توسعه سایت استفاده می شود.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید