در طراحی سایت به آرشیو وب سایت توجه ویژه ای داشته باشید تا بهینه سازی سایت بالا رود.

چگونگی طراحی آرشیو سایت

هنگام طراحی سایت باید قسمت هایی که به بازدیدکنندگان نشان داده می شود را مد نظر قرار داد که یکی از آن قسمت ها آرشیو وب سایت است . آرشیو می تواند مجموعه ای از مقالات و یا پست ها باشد . کاربران باید بتوانند به راحتی به این بخش دسترسی داشته باشند و بتوانند به مقالات و مطالبی که حتی روزها و سالهای قبل گذاشته شده اند دسترسی داشته باشند.
این قسمت از سایت تأثیر زیادی در جذب کاربران دارد پس باید هنگام طراحی وب سایت به این قسمت اهمیت داده شده و نهایت خلاقیت خود را بکار ببرید تا کاربران به راحتی به اطلاعات مورد نظرشان دست پیدا کنند . این کار بهینه سازی سایت شما را بالا می برد. می توانید آرشیو را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و آنرا تنها یک فهرست در نظر نگیرید ، این بخش ها می تواند شامل پست های محبوب ، پست های جدید و ... باشد  که در این صورت سازمان دهی و مرتب کردن آرشیو راه حل خوبی خواهد بود ، و برای جذاب تر شدن آن می توانید از آیتم های گرافیکی و آیتم های دیگری که فکر می کنید به جذابیت آن می افزاید استفاده کنید زیرا طراحی آرشیو در نمای کلی سایت شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت.
گزینه آرشیو وب سایت را در قسمتی از صفحه قرار دهید که مطمئن شوید کاربران می توانند به آسانی آن را پیدا کنند ، استفاده از رنگ های متفاوت از متن های دیگر صفحه و یا حاشیه یا کادر که به خوبی محدودیت آنرا مشخص کند بهتر است. سمت هایی مانند کناره های سایت ، پاورقی و یا هدر مکان های خوبی برای قرار دادن لینک آرشیو هستند .
می توانید برای اینکه کاربران به راحتی قادر باشند مطالب مورد علاقه خود را پیدا کنند عنوان و تاریخ مقالات و همچنین یک نقل قول از مقالات را نشان دهید . اگر همه محتویات را نشان دهید فضای زیادی اشغال خواهد شد استفاده از یک نقل قول 2 یا 3 جمله ای بهتر است و باعث مرتب شدن ، جستجوی آسانتر و ساماندهی شدن آرشیو شما خواهد شد .
برای ایجاد انتخاب های بیشتر برای خوانندگان دسته بندی های مبتنی بر تاریخ ، موضوع و تگ را باهم ترکیب کنید ، با این روش مطلبی را که دنبال آن هستند به راحتی خواهند یافت .
و در آخر اینکه اگر فضای کافی در اختیار دارید از کل یک صفحه برای آرشیو استفاده کنید ، با این کار آرشیو شما زیبا تر ، جذاب تر و قابلیت قرار دادن آیتم های اضافی را خواهد داشت .

هنگام طراحی وب سایت، باید به قسمت هایی از سایت که به بازدید کنندگان نشان داده می شود بسیار توجه کنیم. اگر طراحی سایت را به این شکل انجام دهیم ، بهینه سازی سایت بالا می رود.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید