طراحی مینیمال در وب سایت ها

Minimalism کلمه ای است که در زمینه های مختلف مانند نرم افزارها ، ساخت فیلم و بازی ، طراحی صنعتی و ... استفاده می شود و ممکن است در همه چیزهای اطراف ما وجود داشته باشد .
استفاده از مینیمالیسم در طراحی سایت میان تمام طراحان حرفه ای مانند یک ابزار و قانون نوشته شده کاربرد دارد و می توان طراحی مینیمال را یک جزء اصلی قوی در وب سایت ها دانست .
مینیمالیسم در طراحی وب سایت ، ساده گرایی نامیده می شد و از یک قرن پیش مورد استفاده قرار می گرفته . در اصل مینیمالیسم در طراحی باید قانون سادگی در فضا ، اجزای درون و رنگ استوار باشد . در این نوع طراحی عناصر و اجزاء ساده  و بی آلایش و طرحی عاری از پیچیدگی را می توان مشاهده کرد که کاربران به خوبی با آن ارتباط برقرار می کنند. با این کار بهینه سازی سایت بالا می رود.
یکی از چیزهای مهمی که در طراحی مینیمال مورد توجه قرار می گیرد ، استفاده هوشمندانه از پالت های رنگی است ، زیرا هرگاه صحبت از طراحی مینیمال می شود در ذهن ها یک طرح سیاه و سفید و بدون رنگ تصور می شود . در صورتی می توان  توجه کاربر را جلب کرد به طوریکه در یک نگاه تمام اطلاعات صفحه درون ذهنش جای گیرد ، که از یک پالت رنگی بخصوص و محدود و رنگ پس زمینه مناسب استفاده شود ، زیرا بطوریکه می دانید چگونگی استفاده از رنگ ها و ترکیب بندی آنها نقش بزرگی برای جلب توجه کاربران در طراحی سایت بازی می کنند.
مورد مهم دیگر استفاده از تایپوگرافی مناسب است . اولین چیزی که در نگاه اول در یک صفحه وب به چشم کاربران می آید نوع و اندازه فونت ها ، عنوان های و لوگو و آرم است .  یک طراح مینیمال وب سایت باید به خوبی بداند که در چه مکان ها و چگونه فونت های سفارشی خود را بکار ببرد ، زیرا نحوه استفاده از فونت ها یک ابزار قدرتمند برای ساختار کلی سایت و انتقال اطلاعات آن به کاربران است .
و دیگر چیزی که در طراحی تمامی سایت ها وجود دارد و در طراحی مینیمال یکی از مهمترین قوانین و اصول به حساب می آید استفاده از فضای سفید است ؛ از این فضا برای تمرکز دادن بیشتر بر روی قسمت های اصلی سایت مانند نوشته ، رنگ بندی ، لوگو و ... استفاده می شود و در حقیقت نوعی سادگی در صفحه وب را بوجود می آورد .
نکته دیگر استفاده از تصاویر در طراحی مینیمال است . که شاید به غلط تصاویر به عنوان یک عنصر مشکل ساز در مینیمالیسم شناخته شود که مطمئنا اینگونه نخواهد بود ، زیرا استفاده از تصاویر می تواند در بیشتر اوقات مفید تر از بکارگیری کلمات باشد ، به این صورت که وقتی از پالت های رنگی ساده و فضای سفید استفاده کرده اید برای جلب توجه کاربران می توانید از تصاویر استفاده کنید . ولی نباید فراموش کرد هنگامی که از عناصر گرافیکی و تصاویر استفاده می شود باید تعادل و توازن را رعایت کرده و اطمینان حاصل کنید که تصاویر با محتوای درون صفحه مرتبط باشند و نابجا استفاده نشود . اگر در مورد اینفوگرافیک مطالعه کرده باشید می دانید که ارزش یک تصویر بیشتر از هزار کلمه است و می توانید برای اینکه اطلاعات بخصوصی را در طراحی مینیمال نشان دهید از جداول و نمودارهای تصویری استفاده کرده و تنها چند پاراگراف توضیح برای آن بنویسید .
در آخر اینکه تبدیل شدن به یک طراح مینیمال نیاز به دانش ، تجربه و آگاهی از قوانین آن را دارد . و در اصل مینیمالیسم تکیه بر  سادگی ، تایپوگرافی زیبا ، تعادل و توازن ، استفاده از رنگ کمتر ، و تصاویر ساده بوده طوری که برای مدت طولانی در ذهن بیننده بماند .

استفاده از مینیمالیسم در طراحی سایت موجب سادگی و تعادل اجزای وب سایت شده، بهینه سازی سایت را بالا می برد. پس هنگام طراحی وب سایت به این نکته توجه کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید