استفاده از CSS در طراحی سایت موجب بهینه سازی سایت می شود. اما اگر از جدول در طراحی وب سایت استفاده کنید، معایب زیادی برای وب سایت خواهد داشت.

معایب طراحی وب سایت با استفاده از جدول و طراحی با CSS

استفاده از جدول در طراحی سایت های Web 2.0  دیگر دارای جایگاهی نیست و در حال حاضر با قالب چینی سایت و با استفاده از تکنیک های CSS جایگزین شده است . هنگامی که از جداول در طراحی وب سایت استفاده شود ، طراحی و محتوای سایت در هم ادغام می شوند در صورتی که به آنها باید به طور مجزا توجه شود تا بهینه سازی سایت افزایش یابد. در طراحی سایت با استفاده از جداول معایب زیادی وجود دارد که چند نمونه از آنها را بیان می کنیم :
یکی از آن معایب این است که چون در طراحی این گونه وب سایت ها طراحی از محتوا جدا نمی باشد اگر در جایی نیاز به تغییر طراحی یک عنصر جود  داشته باشد طراحی باید در همانجا انجام شود و نتیجه آن خواهد بود که حجم صفحات سنگین شود . ولی در CSS تغییرات را می توان به یک دسته از عناصر اعمال کرد که در نتیجه حجم صفحات و میزان پهنای باند مصرفی بسیار کاهش پیدا کرده و سرعت بارگذاری صفحات در مرورگر کاربران افزایش پیدا می کند.
تعیین قواعد متفاوت در CSS یک طراحی متفاوت را در اختیار کاربر قرار می دهد و برای طراحی های متفاوت برای مرورگر های موبایل و یا چاپ دیگر نیازی به ایجاد صفحات HTML نخواهد بود . و در طراحی با CSS امکان تعیین چند طراحی برای انواع صفحات مختلف را خواهیم داشت .
در استفاده از قوانین CSS با اعمال تغییر در دسته ای از عناصر همه آنها تغییر می کند در صورتیکه در طراحی با استفاده از جداول برای اینکه ویژگی های یک دسته از عناصر را تغییر دهیم باید اعمال تغییرات برای هرکدام به طور مجزا انجام شود .
به دلیل اینکه در طراحی با استفاده از CSS طراحی از محتوا به صورت جدا انجام می شود هرکدام را می توان با حداقل توجه به دیگری تغییر داد . پس به این شکل می توان ظاهر سایت را به طور کامل با تغییراتی عمده در CSS در Web2.0 و با انجام حداقل و یا گاهی بدون تغییر در محتوای صفحه HTML انجام داد و نتیجه آن هزینه نگهداری سایت در حد زیادی پایین خواهد آمد .

اگر در طراحی سایت از جدول استفاده کنیم، طراحی وب سایت و محتوای سایت با یکدیگر ترکیب می شوند. اما اگر از CSS استفاده شود بهینه سازی سایت افزایش می یابد.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید