متاتگ ها با اینکه برای سئو مفید هستند اما عدم رعایت قوانین به کارگیری آن ها در طراحی سایت، به بهینه سازی سایت ضربه خواهد زد.

اگرچه مطالب بسیاری در خصوص بهره گیری و مزایای متاتگ ها بیان شده است اما در اینجا می خواهیم تاثیر متاتگ ها را از منظره دیگری مورد بررسی قرار دهیم. اگرچه توضیحات متاتگ در تعیین آنچه موتورهای جستجوگر در توضیح پایین عنوان پیج وب سایت درج می نماید بسیار مفید است اما مسئله مورد توجه مربوط به متاتگ ها این می باشد که اگر در متاتگ توضیح بسیار عام استفاده کنیم موجب می شود که در جستجو، سایت شما نامرتبط با کلماتی که کاربران سرچ می کنند به نظر رسد و در نتیجه کاربران بدون توجه به لینک شما از سایت شما گذر خواهند کرد که این عمل تاثیر منفی در سئو و بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.برخی از کاربران در جستجو سه لینک ابتدا را در نظر نمی گیرند حتی اگر کاملا مرتبط باشد این بدان مسئله است که اگرنگاهی به سایت ها در رده چهار بیندازید متوجه خواهید شد که آنها از متاتگی استفاده نکرده اند و خود موتور جستجو به کاوش در محتوای سایت پرداخته است و آن را به نمایش گذاشته است. بحث اساسی در مبحث متاتگ ها عدم استفاده از توضیح بسیار عام و کلی ست که به نوعی مشکل در طراحی وب سایت محسوب می شود.
در بهبود توضیح متاتگ ها این موارد را لحاظ نمایید:
•    لیستی از کلیدواژه های سایت را به عنوان متاتگ توضیحی کنار هم قرار ندهید.
•    محتوای واقعی از وب سایت خود را در متاتگ توضیحی درج نمایید.
در نظر گرفتن این نکته خالی از لطف نیست که متاتگی که شما امروز برای طراحی سایت خود استفاده کرده اید ممکن است در آینده توضیح خوبی برای وب سایت شما نباشد.پس می بایست درصورت نیاز پس از گذشت زمانی به اصلاح متاتگ بپردازید.

اگرچه متاتگ های توضیحی به عنوان روش کمکی در بهبود جستجو شناخته شده اند اما با در نظر نگرفتن نکات اشاره شده در زمان طراحی وب سایت و استفاده از توضیح عام و بسیار کلی می توانیم به اثرگذاری منفی در بهینه سازی سایت (سئو) خود را منجر شویم.
ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید