طراحی سایت چندزبانه دربردارنده نکاتی در خصوص سئو می باشد.

اگر شما با یک وب سایت چند زبانه کار کرده باشید پس به این نکته توجه نموده اید که هزاران نکته وجود دارد که می بایست در ذهن داشته باشید. مرتب نمودن نام دامین ها، تنظیمات وب سرور، ساختار لینک ها، قالب صفحات سایت و ترجمه محتوا مواردی می باشند که می بایست صورت گیرند. در طراحی وب سایت چندزبانه محتوا را در چندین زبان ارائه می دهند. اطلاعات نمایش شونده اغلب یکسان می باشد و تنها با مخاطبین مختلف متناسب شده است. در اینجا مواردی که می بایست به آنها توجه گردند نام برده می شود.

 

  • کد زبان

اولین نکته در وب سایت چندزبانه توجه به کد زبان می باشد. انتخاب زبان پیش فرض نیز قابل تعیین می باشد. تکنولوژی های حساس مانند  screen readers و  Braille devicesنمی توانند به طور اتوماتیک زبان سایت را تعیین نمایید بلکه با توجه به کدهای درج شده در طراحی سایت این عمل صورت می پذیرد.

 

  • تنظیمات زبان پیش فرض

در گام اول می بایست زبان اولیه وپیش فرض سایت را در طراحی سایت مشخص نماییم. کد زبان اغلب از دو حرف تشکیل شده است اگرچه کد چهار حرفی به منظور تعیین واضح تری از زبان بکار گرفته می شود. کد  'en'  برای مثال بیانگر زبان انگلیسی می باشد و 'en-GB'  کد زبان British English را از انگلیس آمریکایی 'en-US متمایز می نماید. در گام بعدی نیاز داریم که کد زبان را در صفحه سایت درج نماییم. بدین منظور کد زیر را در آغاز صفحه درج می نماییم.

<html lang="en">

 

 

اغلب وب سایت ها از یک زبان در طراحی سایت خود استفاده می نمایند. اگر می خواهید پیغامی به زبان فرانسوی در صفحه خود قرار دهید می بایست کد زیر را درج نمایید.

<blockquote lang=”fr”>

<p>Le plus grand faible des hommes, c'est l'amour qu'ils ont de la vie.</p>

</blockquote>

 

 

  • لینک ها

 اگر شما در طراحی وب سایت خود قابلیت چندزبانه را دارا می باشید می بایست لینک های خود را بدین منظور مرتب نمایید.

<a href="/demo/" lang="fr" hreflang="fr">Francais</a>

طراحی وب سایت چندزبانه محتوای سایت را در چندین زبان ارائه می دهند. اطلاعات نمایش شونده در وب سایت اغلب یکسان می باشد و تنها با زبان انتخابی مخاطبین متناسب شده است. بدین منظور می بایست کدهای مرتبط را در طراحی سایت چند زبانه درج نمود.
ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید