تنظیمات باکس در طراحی سایت

باکس به عنوان فضای مشخصی در صفحه طراحی سایت شما می باشد که در عرض و ارتفاع تعیین شده قرار می گیرد. این باکس ها و div ها به عنوان بخش بندی قسمت های مختلف صفحه طراحی وب سایت اعمال می شوند. محتوا ، فاصله باکس با فضای اطراف ، فاصله محتوای درون باکس ، حاشیه تمامی مواردی است که میان به واسط کدهای css  می توان تعیین نمود.

 

 

Padding در طراحی سایت

 

کد Padding که به معنای فاصله میان محتوای درون باکس با حاشیه اطراف خود باکس می باشد نیز در تنظیم ظاهری صفحه طراحی سایت کاربرد می یابد. در زیر مثالی از نحوه اعمال کد Padding  را درج نموده ایم. نمایش ظاهری زییای طراحی سایت شما موجب جلب توجه کاربر خواهد شد که در سئو سایت و بهینه سازی سایت اثرگذار خواهد بود.

 

div {
    width: 300px;
    padding: 25px;
    border: 25px solid navy;
    margin: 25px;
}

 

در کد بالا برای div ایجاد شده پهنا تعیین شده است و همچنین padding نیز در جهت های مختلف بالا ، پایین چپ و راست در نظر گرفته شده است. border نیز حاشیه اطراف باکس است که می توان برای ان ضخامت و همچنین در رنگ و فرمت مختلف ایجاد نمود.

 

border: 5px solid gray;

کد بالا تنظیماتی را برای border در نظر گرفته است. به واسط 5px شما ضخامت border را تعیین نموده اید. Solid نوع و فرمت حاشیه را مشخص می نماید. gray رنگ حاشیه باکس را تعیین می نماید که به رنگ خاکستری در صفحه طراحی وب سایت شما به نمایش گذاشته می شود.

 

 

Margain در طراحی سایت

 

Margain به معنای فاصله باکس از فضای اطراف می باشد. margain-top margain-bottom margain-left margain-right آیتم هایی است که حاشیه را در جهت مشخص تعیین می نماید و به واسط درج هریک از آها می توانید فاصله را در جهت خاص تعیین نمایید. توجه به ظاهر طراحی وب سایت را مورد توجه قرار دهید زیرا که در المان های سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت اثرگذار می باشد.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید