انتخاب مناسب ترین url برای صفحات طراحی سایت

 


انتخاب url یا همان آدرس صفحات طراحی سایت یکی از آیتم های سئو سایت می باشد. چه نکاتی را باید در زمان نامگذاری صفحات طراحی وب سایت خود رعایت نماییم. نامگذاری مناسب صفحات طراحی وب سایت یکی از پایه ای ترین اصول بهینه سازی سایت می باشد.

 


انتخاب دامنه و ساب دامنه


اگرچه همواره این بحث وجود دارد که بین انتخاب ساب دامنه و فولدر کدام یک از نظر سئو برای طراحی سایت شما بهتر می باشد اما پیشنهاد می شود که از ساب دامنه استفاده نمایید. نام دامنه خود را نیز در صورت امکان در ترکیبی از کلمات کلیدی خود انتخاب نمایید. قرار دادن مقالات در ساب دامنه بلاگ شاید برای بسیاری از افراد آشنا باشد و به چشم دیده باشند.

 


قابلیت خوانش


قابلیت خوانده شدن آدرس توسط کاربر آیتمی است که در زمان انتخاب url صفحات می بایست در نظر داشته باشیم. اگر آدرس صفحات طراحی سایت خود را براساس تاریخ ، شماره و یا کلمات بی معنی تنظیم می نمایید می بایست بیان نماییم که مناسب نمی باشد.

 


کلمات کلیدی در url


وجود کلمات کلیدی در url کمکی در رنکینگ طراحی سایت شما و سئو می نماید. کلمات کلیدی خود را سعی نمایید در عنوان صفحات درج نمایید و این عنوان را در آدرس صفحات خود نیز استفاده نمایید. وجود کلمه کلیدی در url المانی در بهینه سازی وب سایت می باشد.

 


مشکل Canonical


Canonical در معنای این می باشد که دو آدرس صفحه محتوای یکسانی داشته باشد. درج مطلب در سیستم محدیریت محتوا جوملا و یا وردپرس در برخی کامپوننت ها و مجموعه ها موجب ایجاد دو آدرس url می گردد که هر دو به یک محتوا اشاره می نماید و در واقع محتوای کپی محسوب می گردد که در سئو اثر منفی خواهد داشت. به این مشکل Canonical می گویندو برای حل آن می توانید از ماژول هایی بدین منظور استفاده نمایید که در نتیجه نصب آن rel=canonical را در صفحات طراحی سایت می گذارند.

 

 

همخوانی با عنوان صفحه طراحی سایت


سعی نمایید عنوان صفحه طراحی سایت خود را مرتبط با محتوا و نیز با درج کلمات کلیدی انتخاب نمایید. همچنین آدرس صفحه طراحی سایت خود را نیز همان عنوان صفحه قرار دهید با این تفاوت که کلمات اضافه مانند و ، در ، تا ، از و غیره را حذف نمایید.

 

 

کوتاه نمودن آدرس صفحات طراحی سایت


سعی نمایید آدرس صفحات خود را کوتاه تر نمایید بدین معنا که از اسلش های کمتری استفاده نمایید.


randswhisky.com/scotch/blog/lagavulin-distillers-edition-750ml


در آدرس بالا محتوا پس از سه اسلش آمده است این امر نشان دهنده فرعی بودن محتوا می باشد و در نتیجه در رنکینگ پایین تری قرار می گیرد. دزج محتوا بصورت آدرس زیر می تواند در رنکینگ محتوا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.


randswhisky.com /lagavulin-distillers-edition-750ml

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید