مشکلات ریز سئو طراحی سایت شما چیست؟

تکنیک های سئو با جزییات بسیاری همراه می باشد و برخی از آنها بسیار جزیی می باشد بگونه ای که اغلب بیان نمی گردند و مورد توجه افراد و صاحبان طراحی سایت قرار نمی گیرد. در نظر گرفتن و پیاده سازی آنها می تواند کمکی در پروسه سئو سایت شما نماید. در ادامه به بیان این آیتم های سئو خواهیم پرداخت.

 

 

حروف بزرگ در مقابل حروف کوچک در URL

 

در تجربه شخصی بنده بیشتر سایت هایی که با .NET استفاده می نمایند این مشکل را در URL خود دارند. مشکل زمانی نشان داده خواهد شد که سرور در تنظیمات خود بگونه ای تنظیم شده است که با حرف بزرگ پاسخ دهی نماید و به حروف کوچک ریداریرکت نمی شود. اگرچه ماژول rewrite می تواند این مشکل را حل نماید.

 

 

آدرس های مختلف از صفحه اصلی

 

صفحه اصلی طراحی سایت خود را در نظر بگیرید. این صفحه از طریق چهار آدرس زیر قابل دسترسی می باشد.

www.example.com/index.php

example.com/index.php

www.example.com

example.com

وجود این آدرس ها که تمامی به یک محتوا اشاره می نماید به نوعی کپی می باشد که در اصول بهینه سازی سایت مطلوب نمی باشد. برای رفع این مورد می توانیم فرمت انتخابی را برای url در فایل .htaccess انتخاب نماییم تا بقیه فرمت ها در جستجو قرار نگیرد. بدین معنا که دیگر صفحات را به دامنه انتخابی ریدایرکت می نماییم. در خصوص آدرس های دوتایی می توانید برای سیستم مدیریت محتوای جوملا از افزونه canonical استفاده نمایید تا مشکل را رفع نماید و با قرارگیری این تگ در کد صفحه طراحی وب سایت مشکل چند آدرسی حل می گردد.

 

 

نامگذاری عکس ها

 

نامگذاری تصاویر نیز موردی است که در سئو به لحاظ جستجو تصاویر می بایست در نظر گرفته شود و این نامگذاری بصورت حروف کوچک می بایست انجام گیرد. این امر به لحاظ سئو و قابلیت خوانش برای موتور جستجو حائز اهمیت می باشد.

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید