انتشار بیانیه گوگل در مارس 2012 آشفتگی بزرگی را در جامعه سئو سایت پدید آورد. و بعد از چند روز هزاران مورد از سایت ها و وبلاگ ها از لیست نتایچ گوگل حذف شدند. برای نمونه سایت www.rachaelwestdesigns.com از لیست گوگل به دلیل تعداد زیاد بک لینک حذف گردید. تعیین دقیق تعداد لینکهای مصنوعی و غیرواقعی، کاری دشوار و تقریبا محال است. برخی از لینکهای بی کیفیت توسط شخص سوم گزارش می شود و هر تعداد از لینکهای بی کیفیت و کم ارزش موجب صدمه به سایت و تاثیر منفی در سئو وب سایت و در نتیجه حذف از نتایج گوگل می گردد.


زمان واقعی ارزیابی خطرات بک لینک

ممیزی بک لینکها برای تعیین درصد کیفیت پایین آنها نقطه شروع خوبی است. البته این ارزیابی برای سایتهای نسبتا کوچک آسان و قابل اجرا است و نه برای سایتهای بزرگتر با هزاران بک لینک بیهوده.

با رعایت موارد زیر لینکهای بی کیفیت را چک نمایید:
1-شناسایی حتی الممکن دامنه های لینک شده حاوی بک لینکهای گوناگون
2- بررسی نوار ابزار رتبه بندی برای همه دامنه های لینک شده
3-بررسی توزیع معیارهای اجتماعی

بنابراین، سایتهای با ارزش رتبه بندی خیلی پایین به علت بی ارزش شدن لینکهایشان باید در فواصل زمانی مختلف به منظور ارزیابی کیفیتشان و بهینه سازی سایت مرور شوند بنابراین توصیه به ساخت لینک جدید می گردد. در حالت کلی هرچه طراحی سایت قوی تر و سایت معتبرتر باشد احتمال لینک از طرف سایتهای غیرمعتبر (لینکهای بی کیفیت) بیشتر است ولی این گونه لینک دهی سایتهای قوی را به علت داشتن دامنه های مورداعتماد و معتبر کمتر تحت تاثیر قرار می دهد . البته این سایتها نیز بیشتر در معرض خطر هستند مخصوصا اگر بیشتر بک لینکهای آنها از سایت های نامعتبر و بی کیفیت باشد و به مرور زمان بر بهینه سازی وب سایت تاثیر خواهد داشت.

در جمع بندی این مقاله داریم که افزایش اعتماد در طراحی وب سایت، کاهش تعداد لینکهای غیرواقعی گسترده در سایت و گستردگی anchor text از اقدامات و راه حل های اساسی است.

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید