امروزه وب سایت های بسیار زیادی در سراسر دنیا آنلاین میباشند و به ارائه خدمات مشغول هستند یکی از مهم ترین بخش های مدیریت یک وب سایت تازه پس از طراحی آن اتفاق می افتد و این بخش شامل پشتیبانی و نگهداری سایت میباشد.

اهمیت پشتیبانی و نگهداری سایت

1. حفظ امنیت

یکی از اصلی ‌ترین دلایل پشتیبانی و نگهداری سایت، حفظ امنیت آن در برابر تهدیدات سایبری است. با بروزرسانی‌های منظم و اعمال پچ‌های امنیتی، می‌توان از نفوذ هکرها و نرم‌افزارهای مخرب جلوگیری کرد. همچنین گاهی ممکن است نفوذ امنیتی رخ داده باشد اما زمانی که پشتیبانی فعال دارید در سریع ترین حالت ممکن این نفوذ امنیتی بر طرف میگردد.
پشتیبانی و نگهداری از سایت

2. بهبود عملکرد

سایت‌هایی که به‌ طور منظم نگهداری می‌شوند، عملکرد بهتری دارند. عملکرد یک سایت شامل مواردی همچون سرعت، تجربه کاربری بهتر و کیفیت کلی سایت میشود سایت ها نیاز دارند تا به صورت دوره ای آپدیت دریافت کنند و همواره مسیر بهبود را پشت سر بگذارند.

3. بروز بودن محتوا

سایت شما برای بهبود عملکرد سئو نیاز دارد تا همواره بر روی آن محتوای جدید بگذارید و یا محتواهای قبلی را بروزرسانی نمایید در پشتیبانی VIP یکی از خدماتی که در اختیار شما قرار میگیرد همین بروزرسانی و محتوا گذاری منظم میباشد.
نگهداری از سایت

4. پشتیبانی فنی

مشکلات فنی ممکن است هر لحظه از روز رخ دهند ممکن است بخشی از این مشکلات را خودتان بتوانید حل کنید اما بخشی از آن ها به قدری تخصصی باشد که نتوانید به همین علت نیاز دارید به پشتیبانی فنی تا یک تیم فنی متخصص در هر لحظه شبانه روز به شما کمک کند و مشکلتان را بر طرف نماید.

مراحل پشتیبانی و نگهداری سایت

1. پشتیبان‌ گیری منظم

ایجاد نسخه‌های پشتیبان منظم از سایت، اطمینان می‌دهد که در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توان سایت را به حالت قبل بازگرداند. پشتیبان گیری منظم و یا بک آپ گیری مکرر موجب میشود تا در صورت بروز آلوده شدن سایت به ویروس و یا هک شدن و تخریب سورس کد بتوان به سادگی مشکل فوق را حل نمود.
پشتیبانی سایت

2. بروزرسانی نرم‌افزارها و پلاگین‌ها

اگر که طراحی سایت وردپرسی انجام داده اید و از CMS استفاده میکنید نیاز دارید تا افزونه ها و قالب خود را به صورت دوره ای آپدیت کنید بروزرسانی به شما کمک میکند تا سایت از نظر امنیتی و سرعتی بهینه تر شود این مورد در سایت های وردپرسی به شدت حائز اهمیت میباشد.

3. نظارت مستمر

گاهی ممکن است پس از گذشت زمان سایت از نظر عملکردی به مشکل بخورد و شما متوجه آن نشوید اما زمانی که یک متخصص بر آن نظارت میکند موضوع متفاوت است افراد با تجربه در این زمینه سریع تر متوجه مشکلات میشوند و آن را حل میکنند.

4. مدیریت محتوا

مدیریت محتوا یکی از خدماتی است که مرتبط با سئو میباشد ضروری است که سایت ها محتوا داشته باشند تقریبا میتوان گفت احتمال بالا آمدن در گوگل بدون محتوا صفر است به همین علت بسیار مهم است تا به صورت هفتگی محتوا بگذارید و محتوا های قدیمی خود را بروز کنید برای دریافت این خدمات میتوانید پشتیبانی ماهیانه را دریافت کنید.

انواع پشتیبانی از وب سایت

پشتیبانی سایت در نونگار پردازش به دو شکل کلی ارائه میشود البته میتوان به درخواست کارفرما بخش های جدیدی را به آن اضافه کرد و یا بخش هایی از آن را حذف کرد.

انواع پشتیبانی سایت

پشتیبانی فنی (سالیانه)

پشتیبانی فنی سالیانه تاریخ بازپرداخت آن به صورت سالیانه است یعنی فاکتور مالی آن سال به سال پرداخت میشود. و خدمات آن به این شکل است که هر گونه مشکلی که بر روی سایت شما رخ دهد را میتوانید از طریق تیکت اطلاع رسانی کنید تا در سریع ترین حالت ممکن مشکلات رفع شود.

پشتیبانی VIP همراه با سئو (ماهیانه)

نوع دیگر پشتیبانی ماهیانه یا 30 روزه میباشد این نوع پشتیبانی در کنار خدماتی که پشتیبانی قبلی ارائه میدهد خدمات سئو را هم در خود جای داده این نوع از قرارداد به این شکل است که یک سئوکار بر روی سایت شما به صورت ماهیانه کار میکند و سعی میکند تا اهداف مورد نظر در خصوص سایت را مقدر کند حال ممکن است این اهداف افزایش کاربران باشد و یا رسیدن به جایگاهی بهتر در گوگل البته قرار داد ماهیانه هم دارای سطوح مختلفی است که در آخرین سطح آن محتوا گذاری به عهده سئوکار میباشد.

قیمت پشتیبانی و نگهداری از سایت
جمع بندی
پشتیبانی و نگهداری سایت یک ضرورت اساسی برای حفظ عملکرد بهینه، امنیت و بروز ماندن وب ‌سایت است. با رعایت اصول و مراحل پشتیبانی، می‌توان از بروز مشکلات جلوگیری کرد و تجربه کاربری بهتری را فراهم آورد. استفاده از بهترین روش‌ها و ابزارهای موجود، تیم‌های پشتیبانی را قادر می‌سازد تا به‌طور کارآمد و مؤثر به نگهداری سایت بپردازند و موفقیت بلند مدت کسب ‌و کارها را تضمین کنند.
ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید