انواع پرداخت اینترنتی در طراحی سایت


توسعه تکنولوژی اینترنت موجب شده است که ترکیبی از پول الکترونیکی و کسب وکار آنلاین را داشته باشیم. انواع اصلی سیستم پرداخت الکترونیکی که بتواند مبلغ را جابجا نماید در شکل های زیر می باشد. شاید بخواهید طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را داشته باشید. در این صورت وجود درگاه پرداخت آنلاین یکی از الزامات ضروری در طراحی وب سایت شما می باشد. کاربران پس از انجام خرید به راحتی به صفحه مورد نظر جهت پرداخت اینترنتی هدایت می گردند و این امر موجب رضایتمندی آنها خواهد شد زیرا که در سریع ترین وقت ممکن به ارسال وجه اقدام خواهند نمود. کاربرپسند بودن و رضایتمندی طراحی سایت شما اثری مستقیم در سئو سایت و بهینه سازی سایت شما خواهد داشت.

 


الگوی اعتباری

معمولا این نوع سیستم پرداخت با کارت درگیر می باشد. انواع کارت های ویزا کارت ، مستر کارت ، دلتا در پرداخت الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

 


الگوی بدهی

در این نوع سیستم پرداخت الکترونیکی از چک الکترونیکی استفاده می گردد. چک الکترونیکی عملکردی مشابه چک کاغذی دارد و تنها تفاوت آن استفاده از امضا الکترونیکی می باشد. مراحل چک الکترونیکی گام های زیر می باشد
فرد چک الکترونیکی را می نویسد و امضای خود را در آن قرار می دهد.
فرد گیرنده چک را به بانک و یا سیتم پرداخت چک کننده تحویل می دهد.
پس از احراز اصالت چک و امضا الکترونیکی، مبلغ به حساب فرد واریز می گردد.

 


کیف الکترونیکی

 

این مدل از پرداخت اینترنتی ، آسان ترین روش ممکن می باشد. مثال هایی از کیف الکترونیکی پیپال ، QIWI, Webmoney, Perfect Money و غیره می باشد. در این روش سیستم پرداخت مبلغ مورد نظر برای تراکنش را از حساب مشتری کسر می نماید و سپس به حساب فروشنده انتقال می دهد. این نوع سیستم پرداخت اینترنتی با هزینه ناچیزی همراه می باشد که از حساب برداشته می شود. مشتری می تواند به اندازه ای که در کیف الکترونیکی خود پول دارد خریداری نماید. کیف الکترونیکی اغلب برای تراکنشات در سطح بین المللی استفاده می گردد.

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید