نحوه ی کارکرد تبلیغات گوگل
شما برای انجام تبلیغات گوگل ابتدا باید کلمات کلیدی مربوط به محصول یا خدمت موردنظرتان را که بیشترین معرفی از مجموعه ی شما دارد را انتخاب نمایید زمانی که این کلمات از طریق مشتریان شما در موتوهای جستجو ، جستجو شوند تبلیغ شما در صفحه اول سایت گوگل نشان داده می شود سپس کاربری که محصول شما را جستجو کرده تا زمانی که روی اگهی تبلیغاتی شما کلیک نکند و وارد سایت شما نشود شما هزینه ای پرداخت نمی کنید پس از کلیک، هزینه ای از اعتبار شما که قبلا باز کرده بودید کاسته خواهد شد. افرادی که بیشتر هزینه می کنند و بودجه ی بیشتری برای تبلیغ گوگل در نظر می گیرند گوگل مدت زمان بیشتری برای نمایش تبلیغ انها در نظر می گیرد، به طبع ان کسانی که بودجه کمتری صرف تبلیغ گوگل می نمایند مدت نمایش تبلیغ انها در گوگل کمتر است. تبلیغات گوگل کلیدی می باشد یعنی تا زمانی که حساب شما شارژ و اعتبار کافی داشته باشد اگهی تبلیغاتی شما فعال خواهد بود و نمی توان برای ان محدودیت زمانی تصور کرد این نیز یکی دیگر از مزایای تبلیغات گوگل می باشد که این روش را متمایز ساخته است.
 


اصطلاحات بنیادی تبلیغات گوگل در گوگل ادوردز (google adwords)

 


یک سری اصطلاحات تخصصی وجود دارد که برای این که بتوانید با گوگل ادوردز کار کنید باید با انها اشنا شوید :
(cost per click)(cpc):
در تبلیغات گوگل ، ادوردز زمانی از اعتبار حساب شما می کاهد که کاربر روی اگهی تبلیغاتی شما کلیک کرده باشد اگر بدون کلیک کاربر تبلیغ شما برای او نمایش داده شود ادوردز از موجودی حساب شما کم نمی کند به این مدل cpc  می گویند.
Quality score:
Quality score به معنای کیفیت کلمه کلیدی و اگهی تبلیغاتی شما در تبلیغات گوگل است که هر چه بیشتر باشد شما هزینه کمتری برای تبلیغات گوگل پرداخت می کنید اگر بخواهم بیشتر توضیح دهم باید بگویم در سیستم ادوردز اگهی شما باید به اندازه ی کافی از qs برخوردار باشد تا بتواند برای یک کلمه کلیدی نشان داده شود.


عواملی در تعیین qs  نقش دارند از جمله:
1-    Ctr یا نسبت تعداد کلیک کاربر به دفعات نمایش اگهی در تبلیغ گوگل که معیاری برای تعیین عملکرد اگهی تبلیغاتی در ادوردز به حساب می اید
2-    میزان تطابق متن اگهی با کلمه کلیدی مربوط به ان در تبلیغ گوگل
3-    عملکرد کلمات کلیدی در گذشته
4-    درصد تطابق کلمات کلیدی انتخاب شده با صفحه ی مقصد و غیره....
Minimum bid یا حداقل هزینه برای هر کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل:
مقدار mb را گوگل تعیین می کند و همانطور که گفتیم به qs  بستگی دارد در تبلیغ گوگل اگر برای هر کلمه کلیدی قیمت جداگانه ای اختصاص دهید که میزان ان از mb کمتر باشد، تبلیغ گوگل شما به ازای جستجوی ان کلمه توسط کاربر نمایش داده نمی شود لذا لازم است قیمتی که برای هر کلمه اختصاص می دهید از این mb  بیشتر باشد.
شبکه گوگل(google network)
در سیستم ادوردز شما می توانید تعیین کنید که اگهی شما علاوه بر صفحه اصلی گوگل در میلیونها وب سایت دیگر که عضو gn   هستند نمایش داده شود که به دو قسمت تقسیم میشود: Google search network و google content network
اما به طور کلی به دلیل عدم امکان مدیریت دقیق این شبکه استفاده از این روش توصیه نمی شود.

 


محل و فرمت نمایش اگهی تبلیغاتی

 


تبلیغات گوگل به شما این امکان را می دهد که اگهی های خود را در فرمت های مختلف نمایش دهید از جمله: اگهی متنی، ویدیویی ، محلی و اگهی هایی که در تلفن های همراه نمایش داده می شود که محبوب ترین این فرمت ها،متنی است.
در تبلیغ گوگل ، یک سیستم خودکار محل قرارگیری تبلیغ شما را مشخص می کند در واقع تعیین محل قرارگیری تبلیغ گوگل به صورت غیر اختیاری توسط سیستم ادوردز تعیین میشود. چنانچه به دلیل وجود تعداد زیادی تبلیغات ، تبلیغ شما در صفحات بعد نمایش داده شود شما باید هزینه کلیک (cpc)  را افزایش دهید تا تبلیغ شما در نتایج بالاتر گوگل ظاهر شود.
بالای صفحه و رنگی متفاوت: تبلیغات گوگل این قسمت بالاترین امتیاز را از نظر گوگل به دست اورده اند و کلمات کلیدی این تبلیغات گوگل بیشترین سازگاری را با عباراتی که کاربران جست و جو کرده اند دارند. اگر شما مبلغ بالاتری به ازای هر کلیک بپردازید تبلیغ شما در این قست نمایان می شود .
ستونی شکل در سمت راست صقحه: تبلیغاتی که در رده های بعدی قرار میگیرند در این قسمت نمایش داده می شوند چنانچه هیچ تبلیغی ان امتیاز لازم برای قرارگرفتن در بالای صفحه را نداشته باشد تبلیغات گوگل تنها در این قسمت نمایش داده می شود.
پایین صفحه و رنگی متفاوت: گاهی تبلیغ گوگل به جای نمایش در سمت راست صفحه در پایین صفحه نمایش داده می شود بر اساس تجربیان تبلیغات پایین بازدهی بیشتری نسبت به تبلیغات سمت راست دارند تعیین این که تبلیغ گوگل در کدام قسمت قرار گیرد کاملا خودکار است.

نحوه ی کارکرد تبلیغات گوگل

 
امروزه صاحبان وب سایت ها لزوم و اهمیت تبلیغات گوگل را بیشتر از پیش درک می کنند و کسانی که تبلیغات گوگل خود را به ما سپرده اند و مزایای ان را تجربه کرده اند بر تداوم تبلیغات خود در گوگل تاکید دارند پس به شما نیز توصیه می کنیم تبلیغات گوگل خود را به تیم مجرب و کارازموده نونگار بسپارید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید