در دنیای امروز که تجارت الکترونیک به خودی خود پیچیدگی های خاصی دارد طراحی سایت مناسب و موفق و نگهداری از آن نیز بر پیچیدگی ها افزوده است. کسب موفقیت در رقابت قدرت دنیای اینترنت به عنوان یکی از اساس ها و ابزارهای مهم بازاریابی هر روز ضرورت بیشتری می یابد. از مزایای دنیای امروز این است که تمامی تکنولوژی ها که سابقاً صرفاً در اختیار شرکت ها و افراد خاصی بودند اکنون در اختیار تمامی افراد قرار گرفته است و محدودیتی ندارد، ابزار کاربردی مانند صدا و تصویر و نرم افزارهای مختلف که در طراحی وب سایت کاربرد دارند. با توجه به تعدد گزینه ها در طراحی سایت این امر می تواند باعث سر در گمی شود. به همین دلیل در این نوشتار تلاش کرده ایم اشتباهاتی را که ممکن است شما در هنگام طراحی سایت و یا بهینه سازی سایت انجام دهید به شما یادآوری کرده تا از انجام آنها خودداری کنید.

 طراحی سایت


عجله کردن در شروع بازاریابی قبل از تدوین استراتژی برای طراحی سایت


در صورتی که قصد طراحی وب سایت را دارید قبل از انجام هر کاری باید سوالاتی را که برای شما وجود دارد پاسخ بگویید. سوالاتی راجع به کلیات استراتژی طراحی و هدف یا اهداف شما از طراحی سایت. جامعه هدف و مخاطبین و کاربران شما چه کسانی هستند و باید در سایت شما به دنبال چه چیزی باشند. پاسخ گویی به تمامی این سوالات قبل از طراحی وب سایت ، از الزامات طراحی سایت خوب می باشد. در صورتی که پاسخی برای این سوالات نداشته باشید طبیعتاً راه مناسبی برای رسیدن به هدف و موفقیت نیز نخواهید داشت.

 

 


لوگوی نامناسب یا عدم وجود لوگو یا نام اینترنتی در طراحی سایت


زمانی که استراتژی و اهداف و جامعه هدفتان مشخص شد نوبت به طراحی سایت می رسد. در این مرحله باید سایت شما به گونه ای باشد که متناسب با کابران و هدف سایت طراحی گردد و طبیعتاً یک سایت در مورد فروش خودرو با سایتی که مخاطبین آن هنرمندان هستند دارای طراحی های متفاوتی هستند. زمانی که سایت شما طراحی شد و در مسیر خود قرار گرفت مخاطبین خاص شما مشخص خواهند شد.

 


انتخاب تکنولوژی نامناسب در طراحی وب سایت برای پیشبرد هدف


از نظر انتخاب تکنولوژی سایت ها به دو بخش بزرگ تقسیم می شوند. سایت های اجاره ای و سایت هایی با مالکیت شما. سایت های اجاره ای به این گونه است که شما هزینه ای را جهت راه اندازی و تنظیمات پرداخت می کنید و ماهانه نیز هزینه ای را به عنوان اجاره می پردازید ولی مالکیت سایت در اختیار شما نیست و در صورتی که توافق با شرکت ارائه دهنده حاصل نشود نمی توانید سایت را با خود ببرید. اما در صورتی که مالکیت سایت را در اختیار داشته باشید باید با یک شرکت طراحی سایت قرارداد بسته و یا یک طراح سایت را استخدام کنید و یا در صورتی که می توانید خود اقدام به طراحی سایت کنید. در هر حال در این شیوه شما صرفاً مبلغی را به عنوان اجاره هاست و ثبت دامین پرداخت می کنید و سایت و محتویاتش متعلق به شما است و هر وقت بخواهید می توانید آن را به سرویس دهنده ی دیگری انتقال دهید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید