آموزش HTML و تگ ها و ارتباط آن با طراحی سایت


قبل از اینکه به شروع به آموزش کنیم بهتر است که بیشتر با واژه HTML که مخفف عبارت (Hyper TextMarkup Language) و به معنای زبان نشانه گذاری متن است آشنا شویم. برای اینکه بتوانید HTML را یاد بگیرید باید ابتدا با برچسب ها آشنا شوید. هر برچسب یا تگ کاربرد خاصی دارد و دستورات را به مرورگر اعلام کرده و به نمایش می گذارند. بنابراین اگر دستورات اشتباه نوشته شوند در مرورگر نمایش داده نمی شوند. هر شخصی می تواند پس از یادگیری زبان HTML و تکنولوژی های طراحی سایت طبق نیازها و اهداف خود سایتی را طراحی نماید. همانگونه که با توضیحات فوق مشخص است یکی از زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت HTML است. پس در صورتی که زمان کافی را در اختیار دارید با یاد گرفتن این زبان می توانید به طراحی سایت برای خود بپردازید. حال به صورت کامل تر HTML را توضیح می دهیم. HTML یک زبان نشانه گذاری، فوق متن - توصیف صفحات وب - مجموعه ای از تگ های نشانه گذاری است و هر تگ HTML برای توصیف محتوای اسناد مختلفی به کار می رود. بنابراین پایه و بنیان برنامه نویسی و طراحی سایت زبان HTML است.


تگ های HTML

 

آموزش HTML و تگ ها و ارتباط آن با طراحی سایت

تگ در طراحی سایت که ما آن را به نام برچسب نیز می شناسیم به این صورت است که دستورات خود را داخل آن می نویسیم به این شکل که برای توضیحاتی که میخواهیم در هر قسمتی از صفحه قرار بدهیم آن را درون تگ قرار می دهیم و نتیجه عبارتی می شود که در داخل تگ نوشته ایم.


توضیحات مربوط به برچسب ها


برچسب HTML : آغاز و پایان هر طراحی سایتی با این تگ می باشد.
برچسب Head : بعد از برچسب HTML برچسب هد قرار می گیرد که محتوای سایت را در بر می گیرد.  برچسب body نیز در اینجا و پس از برچسب هد قرار گرفته زیرا به مانند برچسب هد شامل محتوای اصلی متن است.
برچسب Title : که در صفحه عنوان قرار می گیرد.
در مجموع باید بگوییم که برچسب ها در طراحی سایت با هدف ساختن چارچوبی زیبا برای سایت به کار برده می شوند. هر مقدار تسلط بیشتری در استفاده از این برچسب ها داشته باشید می توانید در طراحی سایت خود زیبایی و انظباط بیشتری به سایت بدهید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید