انواع سایت ها در طراحی

 

پرتال‌ها در طراحی سایت


در طراحی سایت مجموع چند سایت پویا که برای رسیدن به هدفی خاص در کنار هم قرار گرفته‌اند پرتال نام دارند ، این گونه سایت ها چند هدف خاص را در یک سایت دنبال می‌کنند تمام ویژگی‌های یک سایت پویا می‌تواند در یک پرتال نیز صدق کند به عنوان مثال پرتال خبری می‌تواند از چند سایت داینامیک تشکیل شده باشد که هر یک امکانات خاصی چون عضو گیری، انتشار اخبار، انتشار تصاویر، نظر سنجی و ... را در اختیار مدیران آن قرار دهد.در طراحی سایت  معمولاً پرتال‌ها مورد استفاده سازمانها، گروه‌ها و شرکت‌ها می باشد .پورتال شرکتی ، پورتالی است که برای یک شرکت خاص طراحی شده و استقاده کنندگان آن کارمندان شرکت می باشند.پورتال های شرکتی قابلیت های مختلف نسبت به بزرگی شرکت خواهند داشت. این پورتال ها می توانند خیلی ساده و ابتدایی مانند یک وب سایت باشند و یا خیلی پیچیده و پرکاربرد باشند به عنوان مثال طراحی سایت برای سازمان ها و شرکت های چند ملیتی با کاربرد های مختلف . مدیریت پورتال  توسط یک فرد بسیار مشکل است چرا که  بخش‌های مختلف نیاز به بروز رسانی دارد مگر آنکه به چشم یک کار حداقل پاره وقت به آن نگاه شود.

 


سایت‌های استاتیک و نیمه داینامیک  در طراحی سایت

 


طراحی سایت‌ های فلش در دو نوع استاتیک و نیمه داینامیک انجام می شوند و به وسیله نرم‌افزارهای خاصی ایجاد می‌شوند. در برخی موارد، برای ایجاد قابلیت‌های تغییر یا هوشمندی در این سایت‌ها از XML یا Action Script بهره گرفته می‌شود. در طراحی سایت های فلش ثابت (استاتیک)، محتوا غیرقابل تغییر می‌باشند و مانند سایتهای ثابت یکبار توسط طراح ایجاد می‌شوند و برای تغییر آن نیاز است تا افراد به صورت حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای از دانش طراحی فلش برخوردار باشند.  اما سایت‌های فلش نیمه داینامیک یا نیمه پویا مانند سایت‌های پویا عمل می‌کند و قابل تغییر هستند اما به سادگی طراحی سایت‌های پویا نمی توان در انها تغییرات ایجاد کرد و وسعت ایجاد تغییرات نیز بسیار محدودتر است. جذابیت یکی از مزیتهای طراحی سایت فلش است.طراحی سایت فلش دارای  گرافیک زیبا و انیمیشن‌های جذاب است،  اما از معایب عمده آن‌ها می‌توان به عدم خوانده شدن اطلاعات موجود در آنها توسط رباتهای جستجوگر و عمدتاً سرعت بسیار پایین بارگذاری اشاره کرد. سایت‌های فلش برای افراد و گروه‌ها یا شرکت‌ها و سازمانهایی مناسب است که نیاز به تبلیغات ندارند و عموم کاربران با آنها آشنا هستند مانند خوانندگان، سیاست مداران، بازیگران و گروه‌های موسیقی، هتلهای معروف، مکانهای توریستی.

انواع سایت ها در طراحی

 


سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت

 


طراحی سایت‌ های مجهز به سیستم مدیریت محتوا یا  CMS ، طراحی سایت‌ هایی از نوع پرتال‌ها یا سایت‌های پویا هستند که جهت مصارف خاص توسط طراحان حرفه‌ای و یا شرکتهای طراحی حرفه‌ای ایجاد می‌شوند. سیستم مدیریت محتوا ، تمام مزایا و معایب مربوط به سایتهای پویا را دارا می باشند  از مزایای سیستمهای مدیریت محتوا نسبت به سایر سایتهای داینامیک می‌توان به آماده بودن و جامع بودن آنها اشاره کرد.  طراحی سایت‌های CMS مانند یک خط تولید محصول است و طراح باید تمام اصول امنیتی، گرافیکی، موارد مربوط به رنکینگ و امتیاز موتورهای جستجو  را رعایت کند چرا که طراح نمونه‌های محدودی را به صورت انبوه تولید می کند . با توجه به مزیت‌های آنها ، به تمامی افراد، سازمان‌ها و شرکتهایی که شرایط داشتن سایت‌های داینامیک را دارند توصیه می‌شود تا ابتدا به دنبال سیستم‌های مدیریت محتوای مخصوص به کار خود بگردند و در صورتی که پیدا نشد به طراحی سایت‌های پویا روی بیاورند. طراحی سایت خود را به گروه مجرب و تخصصی طراحی، توسعه و سئوی سایت نونگار بسپارید.

  

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید