اهمیت دیدگاه زیبایی شناختی در طراحی سایت


احتمالاً هر کدام از ما لیستی اختصاصی از طرح ها و طراحی های آزار دهنده و گاهاً زشت در ذهن خود داریم. لیستی که در ذهن هر کسی وجود دارد، شاید با بقیه اشتراکاتی داشته باشد اما لزوماً متفاوت است. یعنی به عبارت دیگر زیبایی در طراحی سایت از نظر هر کسی متفاوت از دیگری تعریف می شود. حتی شاید مؤلفه هایی که در یک سایت شما را آزار می دهد بسیار بیشتر از آنهایی باشد که در ذهن من است.
ما در مقالات مختلف در مورد المان هایی که یک سایت را آزار دهنده می کند صحبت کردیم و سعی کردیم مؤلفه هایی که برای اکثریت مشترک است را بیان کنیم تا با قضاوت ذهنی خود اعتقاد ذهنی دیگران به زیبایی در طراحی سایت را زیر سوال نبریم.


رفتار مدیران در اینترنت

 

اهمیت دیدگاه زیبایی شناختی در طراحی سایت

 
زمانی که مدیریت یک سایت را دارید باید همیشه دقت کنید که ممکن است تمامی مراحل طراحی سایت را طی کرده باشید و در آخر بخواهید چیزی را با کلی زحمت بر روی سایت قرار دهید که در نهایت متوجه می شوید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت آزار دهنده است و این طبیعتاً بسیار سخت و غیر قابل تحمل است که زحمات شما برای طراحی سایت عالی نتیجه معکوس بدهد. در بسیاری از موارد این تفاوت سلیقه و ذائقه نیست که باعث آزردگی از طراحی می شود بلکه بسیار مهم تر از این است. رعایت ادب و اخلاق جمعی در فضای اینترنت همانقدری که در دنیای واقعی رعایت می کنیم و شاید هم بیشتر مهم باشد.


پنجره های ظاهر شونده  در طراحی سایت


یکی از مشکلات پر کاربردی که در میان مدیران سایت ها دیده می شود این است که با وجود اینکه بسیاری از پنجره های ظاهر شونده به وسیله ابزارهایی که بر روی مرورگرهای کاربران وجود دارد بلوکه می شود باز هم برخی مدیران تلاش دارند تا در طراحی سایت از این پنجره ها استفاده کنند. قسمت منزجر کننده داستان اینجا است که بسیاری از کاربران نمی توانند پیام های مهمی که باید ببینند دریافت کنند چون توسط مرورگر بلوکه می شود. به هر صورت طبیعی است که وقتی نمی توان از فیلتر های مرورگر کاربران عبور کرد باید با آنها کنار بیایید و از پنجره های ظاهر کننده استفاده نکنید و سعی کنید مطالب مهمی که میخواهید کاربران ببینند در یک قسمت از صفحه سایت بگذارید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید