ایجاد تغییرات در طراحی وب


همان گونه که در مقالات قبل نیز اشاره کردیم XSL از لحاض کارکرد شباهت زیادی به سایر صفحه سازهای دینامیک دارد. اما همانطور که علاقه مندان به طراحی وب اطلاع دارند XSL پلتفرم ندارد و هیچ وابستگی نیز به آن ندارد و به همین خاطر بزرگترین مزیت آن اجرا شدن بر روی سیستم کاربران یا همان کلاینت است. وب سرور محتوا و مطالب را در فرمت XML و الگو را در فرمت XSL به کلاینت ارسال می کند.  
در واقع به همین دلیل است که حجم کاری که cpu سرور باید انجام دهد کاهش یافته و صفحات نیز سریع تر بارگذاری می شوند که مجموعاً منجر می شود به توانایی سرور برای انجام کارهای دیگر با سرعت بالاتر. به هر حال مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که XSL توسط بیشتر مرورگرها پشتیبانی نمی شود و به همین خاطر است که برخلاف XML که خوب جواب داد، XSL نتوانست به راحتی مسیر خود را در بازار طراحی وب بیابد.


استفاده از تکنولوژی های جدید در طراحی وب

 

ایجاد تغییرات در طراحی وب


نکته ای که در طراحی وب اهمیت دارد و قبل از هر تصمیمی از سمت شما برای اصلاح سایت بر اساس استانداردها باید انجام بگیرد این است که استفاده از تمامی تکنولوژی های جدید در طراحی وب در بیشتر موارد واقعاً مورد نیاز نمی باشد. حتی استفاده غیر ضروری از آنها خصوصاً در مواقعی که واقعاً نیازی به آنها نیست می تواند باعث بروز مشکلاتی نیز بشود. در صورتی که تلاش کنید فایل های CSS را تا حد ممکن از نظر حجم کاهش دهید اصلاً منجر به کاهش سرعت و کند شدن سیستم شما نمی شود.


تصمیمات مهم در طراحی وب


برنامه نویسان زیادی هستند که اقدام به نگهداری فایل های CSS بزرگی می کنند که حاوی تعاریف غیر مستعملی نیز می باشد. همچنین تصمیم گرفتن راجع به اینکه از XML بهره ببرید یا خیر نیز اهمیت زیادی دارد. اگر سایت شما صفحات دینامیکی با دیتابیس هایی مانند MySQL درست می کنند در این حالت اضافه کردن XML شدیداً تأثیر منفی بر طراحی سایت شما می گذارد. زمان هایی است که شما انتخابی ندارید و نیاز دارید که سخت افزار خود را ارتقاء بدهید تا عملکرد سایت حفظ شود. چون در این موارد قانون خاصی وجود ندارد اصولاً تصمیم گیری ها بر مبنای نیازهای مهندسی سیستم صورت می گیرد. سعی کنید اتفاقات سایت را پیش بینی کنید و تصمیم مناسبی برای سایت خود در گام اول بگیرید که بر یک طراحی وب مناسب تأثیر مثبت بگذارد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید