طراحی سایت با دروپال چیست؟


سیستم مدیریت محتوای دروپال یکی از مطرح ترین سیستم های مدیریت محتوای جهانی است که در بدو تولد توانست نگاه بسیاری از توسعه دهندگان جهانی را به سوی خود جلب نماید و این موضوع  نشان دهنده اتعطاف پذیری و قدرت این سیستم میباشد.  امروزه تعداد سیستم‌ها و فریم ورک‌‌ها برای ایجاد یک وب سایت یا یک نرم افزار تحت وب در آموزش طراحی سایت با دروپال  بسیار زیاد است. به طوری که هر کدام از این سیستم ها و فریم ورک ها در زمینه های متعددی استفاده میشوند. هسته(Core) اصلی دروپال بصورت رایگان و بصورت متن باز ( Open Source )بصورت عمومی در دسترس می باشد و يكي از برترين هسته ها را از لحاظ امنيتي در جهان دارد كه خيلي از سايت هاي معتبر خارجي و ايراني براي خودشان از دروپال استفاده كرده اند.امکانات و ابزاري که هسته اصلی سیستم مدیریت محتوای دروپال به ما ارائه می دهد بسیاری از نیازهای اولیه یک وب سایت را برطرف می کند اما کافی نیست.   

ماژول ها و قالب ها در دروپال

 
در آموزش طراحی سایت با دروپال تعداد ماژول های موجود برای دروپال قطعا زیاد است شاید تعداد این ماژول ها در آموزش طراحی سایت با دروپال به اندازه مثلا وردپرس نباشد اما این به این معنی نیست که تعداد ماژول های کمتر به معنی امکانات کمتر می باشد  در دروپال ماژول هایی مانند views، rules، panels هر کدام قابلیت های بسیار زیادی را به دروپال اضافه میکنند. بنابراین وقتی کیفیت و کارایی ماژول های دروپال را در نظر بگیریم اختلاف ناچیز تعداد ماژول های دروپال و مثلا وردپرس اصلا دیده نمیشود  بلکه هر نگاه منصفی تائید میکنه که هماهنگی و گستردگی ماژول های دروپال به یک نقطه قوت بزرگ برای دروپال تبدیل شده است.  در آموزش طراحی سایت با دروپال  طراحی قالب با استفاده از قالب های پایه موجود در دروپال به سادگی انجام میشود. قالب های پایه در دروپال این اجازه را به شما میدهند که بر اساس آنها قالب مورد نظر خودتون رو طراحی کنید. الیته شاید شما بخواهید از پایه یک قالب طراحی کنید که در این صورت نیز با کمی مطالعه میتوانید به سادگی قالب مورد نظر خودتون رو طراحی کنید.

طراحی سایت با دروپال چیست؟

 

جامعه کاربری فعال دروپال


هیمنطور که در سایت دروپال (link is external) هم اعلام شده در حال حاضر فقط حدود 105 هزار نفر توسعه دهنده دروپال هستند. این آمار خیره کننده به این معنی می باشد که آموزش طراحی سایت با دروپال هر روز در حال تکمیل شدن است. هر روز قابلیت های جدیدی به ان اضافه میشود و شما در صورتی که سوالی داشته باشید تعداد آدم های بسیار زیادی هستند که به شما کمک میکنند و شما را راهنمایی میکنند. آمار فوق فقط تعداد توسعه دهنده های دروپال است چند و احتمالا چند ده برابر این آمار استفاده کنندگان دروپال هستند که در نهایت رشد دروپال را تضمین می کنند. در ایران نیز آموزش طراحی سایت با دروپال دروپال کارها به شکل فعالانه در راستای توسعه دروپال تلاش میکنند.همینطور که در بالا اشاره شد  تعداد توسعه دهندگان و استفاده کنندگان دروپال بسیار زیاد می باشد بنابراین می توانیم مطمئن باشیم که مستندات بسیار زیادی برای دروپال ایجاد شده در واقع  خود سایت دروپال پر است از مستندات مختلف برای آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت با دروپال. با این حال سایت های زیادی ویدئوهای آموزشی و مقالات آموزشی دروپال را تهیه میکنند. به طوری که تقریبا هر سوالی که برای شما پیش بیاید قبلا توسط یک متخصص دروپال پاسخ داده شده است

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید