به روزرسانی هسته مرکزی گوگل در ماه می 2022 به سرعت مورد توجه قرار گرفت. این بروزرسانی که بعد از شش ماه و برای باردوم در سال اتفاق افتاد تاثیر بسزایی روی سئوی سایت‌ها داشته است.

گوگل بابت آپدیت google core اعلام کرده است که این تغییرات الگوریتم های گوگل برای خوب‌تر اجرا کردن روش جستجو‌ اجرا می‌شود‌ و تاثیری جهانی دارد و همه‌ی سایت‌ها را شامل میشود.

این آپدیت چه اهمیتی دارد؟

موتور جستجوی گوگل هر چند وقت یکبار اقدام به بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل میکند. اینبار با انتشار این آپدیت ممکن است با افت یا افزایش رتبه سایت مواجه شوید. اگر افت در رتبه سایت داشتید نگران نباشد و اگر هم افزایش داشتید خوشحال نشوید. چون در بروزرسانی ماه بعد ممکن است این نتایج تغییر کند و نتایج بالعکسی را دریافت کنید. این بروزرسانی علاوه بر اینکه نتایج جستجو را تغییر میدهد محتواهای باکیفیت‌تر را در معرض نمایش کاربران قرار میدهد. به این ترتیب سئوکاران باید روی محتواهای خود دقت بیشتری داشته باشند. آیا الگوریتم های موثر موتورهای جستجوگر در طراحی سایت را میشناسید؟

اهمیت آپدیت هسته گوگل می 2022

اهداف آپدیت هسته مرکزی گوگل

کابران انتظار دارند بعد از جستجوی کلمه یا عنوان مورد نظر در فضای اینترنت محتوای مناسب و با کیفیتی را پیدا کنند تا جواب سوالشان باشد. باید گفته شود که هدف اصلی گوگل از بروزرسانی هسته مرکزی و انتشار آپدیت جدید 2022 رفع انتظاراتی است کاربران از سرچ مورد نظر دارند. شرکت گوگل با این آپدیت میخواهد که مطالب مفید و با کیفیتی در معرض دید کاربران قرار بگیرد و بازدیدهای سالیانه وب سایت ها را افزایش دهد. این بروزرسانی سایت خاصی را مورد هدف قرار نمیدهد بلکه تاثیر آن روی کلیه وب‌ سایت‌ها است.

آخرین آپدیت گوگل

گوگل هم مانند دیگر نرم افزارهای موجود نیاز به آپدیت و به روزرسانی دارد. به روز رسانی گوگل به شما این امکان را می دهد تا از تمام امکانات گوگل به راحتی استفاده کنید. در مرورگر گوگل کروم شما می توانید برای دسترسی به آخرین آپدیت از به روز رسانی خودکار آن استفاده کنید. با استفاده از این به روز رسانی ها گاهی اوقات متوجه می شوید که مرورگر شما تغییر کرده است، نگران نباشید این نشانه های آپدیت خودکار است.

آخرین آپدیت گوگل

به روز رسانی امنیتی گوگل چیست؟

گوگل به تازگی یک به روز رسانی امنیتی منتشر کرده است. این آپدیت می تواند خطای روز صفر را در سیستم عامل های اندروید و مک برطرف کند. با توجه به این که گوگل کروم به صورت پیش فرض بر روی دستگاه های تلفن همراه و رایانه وجود دارد، روزانه تعداد زیادی از افراد از آن استفاده می کنند. اگر شما هم جز آن افراد هستید حتما مرورگر خود را آپدیت کنید.

به توجه به این که اخیرا یک خطر امنیتی شناسایی شده است، ممکن است در صورت استفاده نکردن از به روز رسانی امنیتی گوگل دستگاه شما دچار آسیب شود. اما خوشبختانه گوگل این مشکل را برطرف کرده است. برای رهایی از آن فقط کافی است مرورگر خود را اپدیت کنید.

نحوه به روز رسانی گوگل

برای انجام آپدیت در گوگل باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. کروم را در رایانه خود باز کنید.
2. در قسمت سمت راست بالا گزینه بیشتر یا سه نقطه را بزنید.
3. روی گزینه راهنمایی برای کروم کلیک کنید.

با استفاده از این روش می توانید به روز رسانی را به طور خودکار انجام دهید.

نحوه به روز رسانی گوگل

آپدیت گوگل پلی استور

یکی دیگر از ابزارهای متصل به گوگل، پلی استور است. این ابزار نیز به به روز رسانی دارد. برای دریافت انواع برنامه ها و بازی ها و برای رفع مشکلات به وجود امده می توانید پلی استور خود را به صورت خودکار به روز رسانی کنید. برای شروع این آپدیت گوگل پلی را در گوشی خود باز کنید. بر روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.

داخل منو بر روی گزینه تنظیمات کلیک کنید. بعد از باز شدن صفحه تنظیمات بر روی گزینه ABOUT کلیک کنید. در منوی باز شده About، زیر بخش «Play Store Version»، روی گزینه «Update Play Store» بزنید. اگر نسخه گوگل پلی شما قدیمی باشد، با طی کردن این مراحل اپلیکیشن شروع به آپدیت می‌کند و اگر در حال حاضر از آخرین نسخه بهره ببرید نیز پیامی دریافت می‌کنید که به شما اطلاع می‌دهد فروشگاه پیش‌تر آپدیت شده است.

نتیجه گیری:

گوگل سعی دارد که با این بروزرسانی وضعیت و کیفیت محتوای سایت‎ها را بسنجد و بعد از بررسی آن را برای کاربر به نمایش بگذارد. کیفیت محتوا موضوعی حائز اهمیت برای گوگل و الگوریتم‌های تعریف شده‌ی آن است. علاوه بر این موضوع بروزرسانی محتوا هم از اهمیت زیادی برخوردار است. مرتب و طبق اصول تعریف شده توسط گوگل باید محتوای خود را آپدیت کنید تا از جایگاه و رتبه خوبی را از موتورها جستجو دریافت کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
  • کد پستی : 1456963143
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید