یکی از ابزارهای کاربردی گوگل که برای طراحی وب سایت‌های بزرگی جزو موارد ضروری می‌باشد گوگل تگ منیجر می‌باشد.مهم نیست که شما دارای چه طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت فروشگاهی می‌باشید به هر حال باید شناخت لازم از کاربرانتان داشته باشید این ابزار می‌تواند اطلاعات مفیدی و ارزشمندی مانند میزان ماندگاری افراد در سایت، میزان اسکرول و کلیک کردن از کاربرانتان در اختیار شما قرار دهد. معمولا طراحی سایت‌ها برای دادن اطلاعاتی از تگ‌های مختلفی استفاده می‌کنند که نیاز به کدنویسی‌هایی می‌باشد.اگر بخواهیم تعریفی از تگ داشته باشیم این است که کدهای جاوا اسکریپت برای ارسال دیتا بدون برنامه نویسی اجرا می‌شود.کسب و کارهای آنلاین برای جذب مشتری باید اقدامات لازم و ضروری را در این زمینه انجام دهند تا موزد رضایت آن‌ها واقع شوند که آن هم با شناخت مشتریان امکان پذیر می‌باشد زمانی که شما کاربرانی که با آن‌ها در ارتباط خواهید بو.د را بشناسید می‌دانید که آن‌ها دوست دارن چه مواردی را در طراحی سایت شما مشاهده کنند بنابراین یک سایت ایده آلی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید.

انواع تگ‌های گوگل منیجر

 

مجموعه‌ای از کدهای جاوا اسکریپت که برای ارسال اطلاعات استفاده می‌شود تگ می‌گویند که دارای انواع مختلفی می‌باشد از جمله:
کلیک بر روی دکمه مانند خرید، کلیک‌هایی که بر تماس با ما می‌خورند، مدت زمان قرارگیری موس بر موردهایی در طراحی وب سایت ،مدت زمانی که طول کشیده تا فرم مورد نظر پر شود، تشخیص ویدیویی که کاربر به صورت کامل آن را مشاهده نکرده،تعداد صفحاتی که چاپ شده‌اند را مشخص می‌کند، به علاوه به کلیک بر روی لینک Call To Action می‌پردازد همچنین تعداد اسکرولی که بر روی صفحه مورد نظر شده مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از تگ منیجر

 

استفاده از ابزار تگ منیجر مزایا و معایبی را دارد که در اختیار صاحبان سایت قرار می‌دهد از جمله مزایای آن می‌توان به راحتی استفتده یعنی بدون نیاز به تغییر کد می‌توانید از آن استفاده کنید از طرفی می‌توان به دسترسی‌های متفاوت آن اشاره کرد. دارای امنیت بالا می‌باشد و کاربران نگران امنیتی آن نیستند یکی دیگر از مهمترین مزایایی که می‌توان نام برد این است که رایگان در اختیار افراد قرار گرفته می‌شود و کار با آن بسیار راحت می‌باشد. محدودیتی در استفاده از آن ندارید و می‌توانید از تگ‌ها در اپلیکیشن موبایل مانند IOS و اندروید تگ تعریف کنید. در کل مزایای مهمی که این ابزار در اختیار افراد قرار می‌دهد این است که نیاز به تغییر کد و یا از بین بردن بخش خاصی نمی‌باشد. همچنین امکان ذخیره سازی در آن وجود دارد و تمامی نسخه‌ها ذخیره می‌شود در هر زمان می‌توانید با مراجعه به نسخه قبلی امکان تغییرات لازم را در آن تعبیه کنید.همانطور که این ابزار از مزایای زیادی برخوردار است اما خالی از معایب نیست که می‌توان از معایب آن به نبود تیم پشتیبانی آن اشاره کرد.

کاربرد گوگل تگ منیجر

 

قرار دادن تگ‌ها در جای مناسب و تسریع در تغییرات: با استفاده از قرار دادن این ابزار گوگل تگ منیجر می‌توانید هر زمانی که نیاز به تغییری داشتید "آن را به راحتی مدیریت کنید.کنترل تگ‌ها از تغییر داشبورد: در زمان‌های قدیم تگ‌ها و فایل‌های گوگل تگ منیجر در فولدرهای مختلف پراکنده بودند برای هر ویرایشی باید به دنبال آن‌ها می‌گشتید تا در جای مربوطه قرار دهید اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این ابزار نیز پیشرفت بسیار بالایی کرده که آن هم می‌توانید تگ‌ها را یک‌جا در اختیار سایت خود قرار دهید و در صورت لزوم آن را ویرایش کنید.داشتن سیستم نسخه بندی: با استفاده از این امکان می‌توانید هر وقت که نسخه جدیدی انتشار شد تگ‌های طراحی وب سایت خود را به نسخه‌هایدلخواه قبلی برگردانید.امکان تست کردن: یکی دیگر از مواردی که استفاده از آن را ضرورت می‌داند این است که در این ابزار امکانی وجود دارد که قبل از انتشار می‌توانید آن را تست کنید و در صورت رضایت آن را انتشار دهید.ردیابی رویدادها ساده‌تر شدن: در این ابزار پیگیری رویدادها برای توسعه دهندگان راحت شده که می‌توانند با استفاده از ویژگی مهمی به نام Auto Event پیگیری رویدادها را ساده‌تر پیش برد. در قدیم توسعه دهندگان مجبور بودند تا برای پیگیری رویدادها کدهای جاوا اسکریپت را در طراحی وب سایت مورد نظر اضافه کنند.

تفاوت‌های گوگل آنالیتیکس با گوگل تگ منیجر

 

در واقع یکی از تفاوت‌های که می‌توان به گوگل آنالیتیکس و گوگل منیجر اشاره کرد این است که در گوگل آنالیتیکس بیش‌تر به بررسی دستگاه‌های متفاوت، تعداد ورودی‌های واقعی میزان مشارکت و صفحاتی که از نرخ پرش بهره‌مند می‌باشند می‌پردازد اما در گوگل منیجر مواردی که بر اساس متغیرها اندازه گیری می‌شود در اختیار کاربران قرار داده می‌شود همچنین در گوگل تگ منیجر قابلیت‌های مثل ویرایش کردن اضافه و یا حذف کردن تگ‌ها وجود دارد اما در آنالیتیکس این چنین نیست.همچنین گوگل آنالیتیکس یک منبعی مهمی برای اطلاعات می‌باشد اما گوگل منیجر این چنین نبوده و به عنوان یک واسطه در نظر گرفته می‌شود.


برچسب یا تگ در طراحی سایت


در مورد تگ ها یا همان برچسب ها باید بگوییم که به قطعه کد هایی گفته می شود که برای شخص ثالث که اصولاً گوگل می باشد اطلاعاتی را می فرستد و گوگل را راهنمایی می کند که محتوای شما در چه موردی است و باعث می شود که ربات های گوگل کلمات کلیدی محتوای شما را سریع تر فهمیده و ایندکس کنند و هدف دار تر به کاربران پیشنهاد بدهند. استفاده کردن از برنامه هایی مانند گوگل تگ منیجر شما را از اینکه تمامی این قطعه کد ها را به صورت مستقیم به طراحی سایت و یا طراحی اپلیکیشن خود اضافه کنید بی نیاز می کند. بنابراین برای اینکه تگ ها را در محتوا جای بدهید به وسیله رابط کاربری مانند Google tag manager کلمات کلیدی متن خود را که می خواهید به صورت برچسب معرفی کنید مشخص می نمایید.

گوگل تگ منیجر Google Tag Manager در طراحی سایت 

آشنایی با گوگل تگ منیجر


احتمالاً با تگ ها در هنگام ارسال محتوا برای طراحی سایت خود کار کرده اید و می دانید که در هنگام کار با آنها دچار مشکلاتی می شوید و یا زمان زیادی از شما می گیرد. افراد و شرکت های زیادی برای اینکه بتوانند تگ های خود را مدیریت کنند از سیستم مدیریت تگ، گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) در طراحی وب سایت خود استفاده می کنند و از قابلیت های این سیسم که از طریق آن می توان بسیار آسان و در کمترین زمان ممکن تگ ها را آپدیت کرد استفاده می کنند. گوگل تگ منیجر به شما کمک می کند که خطاها را کاهش داده و هنگام پیکر بندی تگ ها و برچسب ها زمان زیادی را صرف کلنجار رفتن توسعه دهنده ها نکنید.

گوگل تگ منیجر Google Tag Manager در طراحی سایت 

چگونه با Google Tag Manager کار کنیم


حال با توجه به مقدماتی که در بالا به آنها اشاره نمودیم و تعریفی که از تگ و برچسب و کاربرد آنها در طراحی سایت داشتیم و نقش گوگل تگ منیجر در مدیریت برچسب ها در این قسمت چکونگی کارکرد Google Tag Manager را توضیح می دهیم. شیوه کارکرد این ابزار از طریق کمک گرفتن از برچسب هایی است که شما در صفحات خود قرار می دهید. در گوشی های تلفن همراه و موبایل ها Google Tag Manager در رابطه با فایربیس SDK با پشتیبانی از اندروید و iOS استقرار پیدا می کند و منبع تمامی تگ های کد شده را در طراحی سایت شما و یا طراحی اپلیکیشن شما به صورت دستی انجام می دهد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید