در این بخش می خواهیم به سیستم عامل ها و تفاوت آن ها بپردازیم اصلا سیستم عامل چیست؟ در واقع سیستم عامل به واسطه ای که بین نرم افزار و سخت افزار می باشد یعنی سخت افزار را وادار می کند تا با نرم افزارها ارتباط برقرار کنند. بدون وجود سیستم عامل برنامه های سیستمی بی فایده می باشد وظیفه ی سیستم عامل ها مدیریت و کنترل سخت افزارها را بر عهده دارند. در این بخش مقاله ی ما در رابطه با معرفی سیستم عامل ها و و تفاوت آن ها می باشد که با ما همراه باشید.

انواع سیستم عامل های کامپیوتر

طراحی سایت دیوار یکی از بهترین و کامل ترین طراحی سایت های موجود در دنیای اینترنت و طراحی سایت و ساخت سایت می باشد که در آن شما می توانید به راحتی به هرچه که به آن ها نیاز دارید دسترسی پیدا کنید خرید و فروش هر لوازم خانگی برقی خودرو خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن زمین ویلا استخدام و کاریابی و... دست بیابید. در این بخش می خواهیم انواع سیستم عامل های کامپیوتر را برای شما بگوییم تا بیش تر با آن ها آشنا شوید.

1. سیستم عامل تک پردازنده

سیستم عامل تک پردازنده یکی از آن انواع سیستم عامل های کامپیوتر می باشند که تنها بر روی یک پردازنده قابل اجرا می باشند و سیستم عامل های نسل چهارم می باشد.

2. سیستم عامل شبکه ای

یکی دیگر از انواع سیستم عامل های کامپیوتر سیستم عامل شبکه ای می باشند این نوع سیستم عامل که بر روی سیستم عامل ها برای نرم افزارهای سطح پایین استفاده می کنند و برای ورود به برنامه های راه دور و دسترسی به فایل های دور در آن ها به کار گرفته می شود.

3. سیستم عامل توزیع شده

یکی از انواع سیستم عامل های کامپیوتر سیستم عامل توزیع شده می باشند که این سیستم عامل از چندین پردازنده اجرا و آن هم در یک محیط شبکه ای اجرا می شود.این سیستم عامل ها از سرعت بالایی بهره مند می باشند.

4. سیستم عامل بی درنگ

برای کنترل ماشین الات و سیستم های صنعتی تجهیزات علمی مورد استفاده قرار می گیرد این سیستم عامل از امکانات محدودی در رابطه با بخش برنامه ها برای کاربران برخوردار هستند. سیستم عامل بی درنگ هم مورد دیگری از انواع سیستم عامل های کامپیوتر می باشند.

5. سیستم عامل موبایل

یکی از انواع سیستم عامل های کامپیوتر سیستم عامل موبایل هستند که فقط مختص تلفن همراه تبلت و دستگاه های هوشمند ایجاد شده است.که معروف ترین آن ها عبارتند از: IOS , Android

انواع سیستم عامل های کامپیوتر

مزایای استفاده از سیستم عامل ها

• به شما این این امکان را میدهد که به پنهان کردن جزئیات سخت افزار بپردازند.
• راهی آسان برای استفاده از کاربری گرافیکی می باشد.
• محیطی برای اجرا کردن برنامه ها توسط کاربر را درون خود می باشد.
• همچنین یک واسطه ای می باشد که در بین برنامه ها و اجزای سخت افزار عمل می کند.
• کار کردن با منابع سخت افزاری را رو به راحتی پیش برده است.

لیست سیستم عامل های پر کاربرد در بین الملل

1. سیستم عامل ویندوز Windows

یکی از پر مصرف ترین سیستم عامل ها ویندوز می باشد که بر روی بیش تر رایانه ها نصب شده و مورد استفاده قرار میگیرد. سیستم عامل ویندوز بر روی هر کامپیوتری حتی ساده و ارزان گرفته تا کامپیوترهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

2. سیستم عامل اندروید Google android

سیستم عامل های مورد استفاده برای تبلت و تلفن های همراه سیستم عامل اندروید می باشد اگر جزو افرادی هستید که با محیط اندروید عادت کرده اید می توانید از آن به عنوان سیستم عامل هم استفاده کنید.

3. سیستم عامل مک IOS

برای سیستم عامل مورد استفاده برای تبلت و تلفن همراه آیفون و آیپد سیستم عامل مک مورد استفاده قرار می گیرد.سخت افزارهای سیستم عامل مک شما را بسیار حیرت زده خواهد کرد اپل در میان کامپیوترها با با داشتن قیمت بالایی اما ارزش آن را دارند. و فقط هم برای اپل مورد استفاده قرار می گیرد.

4. سیستم عامل لینوکس

سیستم عامل لینوکس یکی دیگر از سیستم عامل هایی می باشد که بسیار مورد استقبال افراد قرار می گیرد شما می توانید با نصب سیستم عامل لینوکس بر روی کامپیوتر و لپ تاب خود بهترین بازدهی را برای خود داشته باشید از مزایایی که در سیستم عامل لینوکس می توانیم نام ببریم دسترسی به نرم افزارهای متن باز امنیت بالا و راحتی اشاره کرد پس اگر به دنبال سیستم عامل امن هستید می توانید رو این سیستم عامل حساب کنید.

لیست سیستم عامل های پر کاربرد در بین الملل

تحقیق در مورد سیستم عامل کامپیوتر

حال ما در این بخش با تحقیق در مورد سیستم عامل کامپیوتر می خواهیم تفاوت سیستم عامل ها را برای شما بگوییم و دو مورد لینوکس و ویندوز را با هم مقایسه می کنیم تا بدانید که استفاده از کدام مورد بهتر است؟

با کلی تحقیق در مورد سیستم عامل لینوکس به این نتیجه رسیدیم که:

لینوکس منحصر به شرکت و ارگانی نمی باشد و تنها برای خود در حال کار است اما در ویندوز تنها دارای یک پشتیبان و تولید کننده می باشد که آن هم مایکروسافت می باشد.

•دسترسی

در سیستم عامل لینوکس کاربر به کد منبع دسترسی دارد و می تواند بر طبق نیاز خود آن را تغییر دهد که این کار باعث از بین رفتن مشکلات به وجود آمده در سیستم عامل می شود در ویندوز هر کسی نمی تواند به کد آن دسترسی داشته باشد و فقط افراد خاصی امکان این دسترسی را دارند.

•سطح اجرا

هنگامی که با لینوکس کار می کنیم هر وقت در هر کجا از سطح اجرا در آن مشکلی به وجود بیاید امکان توقف کردن برنامه وجود دارد اما در ویندوز زمانی که همچین موردی پیش بیاید حتما باید سیستم را ریستارت کنید.

•قابلیت استفاده

برای قابلیت استفاده ، نصب لینوکس دارای پیچیدگی هایی می باشد اما به همین سرعت هم توانایی کارایی پیچیده را کاهش می دهد اما برای نصب ویندوز زمان زیادی می خواهد اما سیستم ساده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد.

•امنیت در سیستم عامل ها

برای موضوع امنیت در سیستم عامل ها سیستم عامل لینوکس دارای امنیت بسیار بالایی می باشد و هک کردن آن خیلی خیلی دشوار می باشد اما سیستم عامل ویندوز به دلیل این که کد منبع آن باز نیست دارای امنیت بسیار پایینی دارد که هکر ها به راحتی می توانند آن را هک کنند.

•سرعت سیستم عامل ها

در سرعت سیستم عامل ها به دلیل استفاده درست از منبع سخت افزاری لینوکس سرعت بالاتری نسبت به ویندوز بر خوردار می باشند. توجه داشته باشید که هر فرد از هر سیستم عاملی که بخواهد بسته به نیازهای خود از آن استفاده می کنند.

تحقیق در مورد سیستم عامل لینوکس

به سراغ مقایسه ی دو مورد سیستم مک و ویندوز می رویم:

در هر دو سیستم فرایند نصب و راه اندازی ساده می باشد هیچ کدام نسبت به دیگری برتری ندارند و دارای رتبه ی مساوی می باشند.

• امکانات سخت افزاری

اپل دارای گزینه های بسیار جذابی می باشد امکاناتی را که پیش روی شما می گذارد بسیار وسیع تر و جذاب تراز ویندوز می باشد.علاوه بر آن امکانات سخت افزاری و گرافیکی که مک در تختیار کاربر قرار میدهد در مقابل ویندوز بسیار با قدرت و جذاب می باشد.

• امنیت و ثبات

ویندوز10 درعملکرد از بازی ها بهتر از ویندوز پشتیبانی می کنند البته لازم به ذکر است که امنیت و ثبات در مک به مراتب بهتر از ویندوز می باشد اما نمی توان گفت که 100% هیچ مشکلی آن را تهدید نمی کند هر چند مایکروسافت هم این اواخر تمام تلاش خود را برای بالا بردن امنیت سیتم عامل کرده است.اما اگر بحث امنیت خیلی برای شما دارای اهمیت می باشد از سیستم عامل لینوکس استفاده کنید که بسیار از امنیت بالایی بهره مند می باشد.

• پشتیبانی از تلفن های هوشمند

مک دارای ارتباط بسیار قوی برای گوشی های خود دارد این امکان را دارید که با استفاده از کامپیوترهای خود به ارسال پیام های کوتاه بپردازید. همچنین مک دارای ساعت های هوشمند هم می باشد که ویندوز نمی تواند رقابتب داشته باشد.

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید