آیا می خواهید یک فروشگاه آنلاین با ووکامرس ایجاد کنید؟ تبریک می گویم! شما پلتفرم مناسبی برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک انتخاب کرده اید. WooCommerce که توسط بیش از 28٪ از فروشگاه های آنلاین استفاده می شود، محبوب ترین پلتفرم فروشگاه ساز است که امروزه استفاده می شود.
اگر طراحی سایت با فروشگاه ساز ووکامرس می‌خواهید، تیم نونگار به شما کمک میکند. در این مقاله نحوه طراحی سایت با فروشگاه ساز ووکامرس را در 5 مرحله آسان به شما نشان خواهیم داد.

نحوه ایجاد فروشگاه ووکامرس در 5 مرحله

مرحله 1: دامنه و هاست را برای فروشگاه خود تنظیم کنید

برای طراحی سایت با فروشگاه ساز ووکامرس، ابتدا به 2 چیز نیاز دارید. خرید هاست و دامنه.

نام دامنه آدرس وب سایت شما در اینترنت است که افراد می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند. این همان آدرسی است که کاربران اینترنت برای بازدید از سایت شما در مرورگر وب خود تایپ می کنند. به عنوان مثال، npco.net نام دامنه این وب سایت است. از اصول انتخاب نام دامنه چه میدانید؟

هاست فضای ذخیره سازی سایت شما در اینترنت است که فایل ها و منابع وب سایت شما در آن ذخیره می شوند. اگر نام دامنه را به عنوان آدرس سایت خود در نظر می گیرید، هاست خانه ای است که آدرس به آن منتهی می شود.

هنگامی که کاربران برای دسترسی به سایت شما، نام دامنه سایت شما را در مرورگر وب خود وارد می کنند، سرور میزبان فایل های سایت را از طریق اینترنت ارائه می دهد و سایت شما را برای مشاهده آنلاین در دسترس مردم قرار می دهد. نام دامنه و هاست اساسی ترین پیش نیاز برای ساخت هر نوع وب سایتی است. همه چیز درباره ی هاست را در این مقاله برای شما گردآورده کرده ایم.

نحوه ایجاد فروشگاه ووکامرس در 5 مرحله

مرحله 2: راه اندازی WooCommerce

هنگامی که برای اولین بار وارد داشبورد خود می شوید، پیام خوش آمدگویی را خواهید دید. همچنین از شما می خواهد که نوع سایتی را که می خواهید راه اندازی کنید انتخاب کنید. برای ادامه می توانید به سادگی روی پیوند I don't need help کلیک کنید.

پس از آن، جادوگر راه اندازی WooCommerce را خواهید دید. این به شما کمک می کند تا فرآیند راه اندازی ووکامرس را به راحتی تکمیل کنید. برای شروع به سادگی روی Run the Setup Wizard کلیک کنید.
سپس، چارچوب پیکربندی چند مرحله ای ووکامرس را خواهید دید. اولین مرحله راه اندازی فروشگاه است که در آن باید مکان فروشگاه خود، واحد پولی که می خواهید استفاده کنید و موارد دیگر را اضافه کنید.

مرحله دوم پرداخت است که در آن می توانید درگاه اینترنتی را برای پذیرش پرداخت ها راه اندازی کنید.

مرحله سوم به شما امکان می دهد حمل و نقل را تنظیم کنید. اگر محصولات را در فروشگاه خود می فروشید، می توانید مناطق حمل و نقل، روش های ارسال، هزینه ها و غیره را از آنجا تنظیم کنید.

مرحله 3: محصولات را به فروشگاه ووکامرس خود اضافه کنید

اکنون که فرآیند طراحی سایت با فروشگاه ساز ووکامرس را تکمیل کرده اید، همه آماده هستید که محصولات را به فروشگاه وردپرس خود اضافه کنید. از داشبورد خود به محصولات افزودن جدید بروید.

افزودن محصول جدید ووکامرس

ابتدا نام محصولی را که می خواهید اضافه کنید وارد کنید. سپس، توضیحات محصول را در قسمت پست ارائه دهید. پس از آن به سمت پایین به کادر اطلاعات محصول بروید. می توانید قیمت معمولی و قیمت فروش، تنظیم موجودی، حمل و نقل، محصولات مرتبط و غیره را از این گزینه اضافه کنید.

سپس کمی به پایین اسکرول کنید و توضیح کوتاهی از محصول خود اضافه کنید. اگر توضیحات محصول را اضافه کنید، مشتریان شما می توانند این توضیحات را هنگام مشاهده چندین محصول در یک صفحه مشاهده کنند. همچنین می‌توانید با کلیک روی دکمه افزودن نظر در زیر کادر توضیحات کوتاه محصول، نظرات محصول را اضافه کنید.

سپس، برای تنظیم دسته‌ها، برچسب‌ها و تصویر محصول، به ستون سمت راست بروید. دسته‌ها و برچسب‌های محصول دقیقاً به همان روشی کار می‌کنند که دسته‌ها و برچسب‌های وردپرس کار می‌کنند. برای افزودن دسته جدید می توانید روی گزینه Add new category کلیک کنید. می توانید دسته بندی های مناسبی را اضافه کنید و در واقع محصولات ووکامرس خود را دسته بندی و سازماندهی کنید. همچنین می توانید تگ های جدید اضافه کنید یا تگ های موجود را انتخاب کنید.

در زیر برچسب های محصول، گزینه تصویر محصول وجود دارد. می توانید عکس محصول خود را در آنجا اضافه کنید. همچنین می توانید از گزینه Product Gallery چندین تصویر برای محصول اضافه کنید. هنگامی که راه اندازی همه گزینه ها را تکمیل کردید و می توانید اولین محصول خود را منتشر کنید.
اکنون می توانید با تکرار همین روند، محصولات بیشتری را به فروشگاه خود اضافه کنید.

افزودن محصول جدید ووکامرس

مرحله 4: تم خود را سفارشی کنید و افزونه های ضروری را نصب کنید

اکنون، می‌توانید تنظیمات تم را سفارشی کنید و ظاهر فروشگاه آنلاین خود را تغییر دهید. همچنین می توانید تم خود را تغییر دهید و از یک تم جدید ووکامرس برای بهبود ظاهر سایت خود استفاده کنید. تعداد زیادی تم برای طراحی سایت با فروشگاه ساز ووکامرس توسط شرکت های قالب شخص ثالث در بازار وجود دارد. به علاوه، می توانید افزونه های وردپرس را برای بهبود عملکرد فروشگاه ووکامرس خود نصب کنید.

در اینجا چند پلاگین ضروری را پیشنهاد می کنیم:

All in One SEO:
با بهینه سازی سایت خود برای سئو، گام به گام، ترافیک را افزایش دهید و رتبه بندی جستجوی وب سایت را بهبود بخشید.

WPForms:
به راحتی فرم های تماس، فرم های سفارش، فرم های ثبت نام و موارد دیگر را بسازید.

SeedProd:
ایجاد صفحات فرود برای تولید سرنخ و سفارشی کردن صفحه پرداخت ووکامرس برای افزایش تبدیل.

OptinMonster:
نمایش کمپین های پاپ آپ زیبا برای افزایش مشترکین و فروش.

TrustPulse:
نمایش اعلان‌های مربوط به فعالیت‌های بی‌درنگ در سایت خود برای افزایش فروش و اثبات اجتماعی.

Sucuri:
یک لایه امنیتی اضافی به سایت خود اضافه کنید و به طور مرتب آن را برای تهدیدها و آسیب پذیری ها اسکن کنید.

W3 Total Cache:
افزایش عملکرد وب سایت و کاهش زمان بارگذاری برای تجربه کاربری بهتر.

پلاگین های ضرروری در ووکامرس

مرحله 5: فروش تجارت الکترونیک خود را ردیابی کنید و بینش هایی برای رشد دریافت کنید

هنگامی که طراحی سایت با فروشگاه ساز ووکامرس خود را به طور کامل راه اندازی کردید و شروع به فروش محصولات کردید، می خواهید بدانید که فروشگاه آنلاین شما واقعاً چگونه عمل می کند.

ممکن است بخواهید از روی کنجکاوی محبوب ترین محصولات، نرخ تبدیل، فروش کل، درآمد کل و غیره را بدانید. با این حال، این آمار علاوه بر ارضای کنجکاوی عمومی شما، برای رشد کسب و کار شما برای موفقیت بیشتر نیز اهمیت زیادی دارد. اگر این گزارش ها را داشته باشید، می توانید مشتریان خود و رفتارهای خرید آنها را بهتر درک کنید. با استفاده از این داده ها، می توانید تصمیمات تجاری آگاهانه بگیرید و کمپین های بازاریابی بسیار موثر ایجاد کنید.

MonsterInsights بهترین و مبتدی ترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. دارای گزینه های آسان برای راه اندازی ردیابی پیشرفته مانند طراحی سایت فروشگاهی ، دانلودها، فرم ها و تبلیغات است.

ابتدا افزونه را نصب کنید و فروشگاه ووکامرس خود را به حساب Google Analytics خود متصل کنید. اگر به دستورالعمل های دقیق نیاز دارید، در اینجا راهنمای کامل ما در مورد نحوه کارکرد گوگل آنالیتیکس وجود دارد.

سپس به Insights » Settings بروید و گزینه eCommerce را باز کنید. در اینجا می توانید Enhanced Ecommerce را برای Google Analytics فعال کنید. افزونه به طور خودکار فروشگاه WooCommerce شما را شناسایی می کند یا می توانید گزینه فعال کردن آن را تغییر دهید.

اکنون می توانید گزارش های تجارت الکترونیک خود را در گزارش های داشبورد MonsterInsights خود مشاهده کنید. تنها چیزی که برای مشاهده گزارش های تجارت الکترونیک خود نیاز دارید این است که از داشبورد خود از Insights » Reports » Commerce بازدید کنید.

کلام آخر

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که طراحی سایت با فروشگاه ساز ووکامرس یاد بگیرید.

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
  • کد پستی : 1456963143
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید