نماد اعتماد الکترونیکی چیست


اطمینان از اصالت نماد اعتماد الکترونیکی


مقالات زیادی در مورد نماد اعتماد و مباحث مربوط به آن نوشته ایم و در آنها در مورد شیوه های دریافت نماد و مشاغلی که نیاز دارند نماد اعتماد دریافت کنند و نیز شیوه اقدام برای دریافت نماد اعتماد در مقالات قبلی توضیحات لازم را ارائه داده ایم. به همین دلیل در این بخش به مواردی خواهیم پرداخت که در مقالات قبلی از قلم افتاده اند. یکی از این موارد که برای کاربران بسیار اهمیت دارد این است که چگونه به نماد اعتماد سایت و تقلبی نبودن آن یقین کنند. برای جواب دادن به این سوال به سراغ کارشناسان سازمان توسعه تجارت الکترونیکی که مسئول نماد اعتماد هستند رفتیم و آنها نکاتی را برای کاربران عزیز تشریح کردند که در زیر آنها را بررسی می کنیم.
در ابتدا باید در سایت مورد نظر به دنبال تصویر اینماد بگردید که به شکل زیر می باشد.

نماد اعتماد الکترونیکی چیست


پس از آن بر روی تصویر مربوط به نماد اعتماد کلیک کنید تا به صفحه ای هدایت شوید که مجوز مربوطه در آن قرار دارد.
حتماً چک کنید صفحه ای که باز می شود صفحه اصلی مرورگر باشد نه عکسی از آن.
صفحه ای که مجوز در آن قرار دارد باید حتماً با enamad.ir آغاز شود.
چک کنید که آدرس سایت فروشگاه با آدرسی که در این صفحه قرار دارد یکسان و منطبق باشد.
در نهایت برای اعتماد بیشتر آدرس مورد نظر را در سایت اینماد جستجو کنید.


وجود مغایرت در فروشگاه اینترنتی


یکی از امکاناتی که برای کاربران در سایت نماد اعتماد وجود دارد این است که اگر مغایرتی در اطلاعات فروشگاه دیدید می توانید آن را به مرکز توسعه تجارت الکترونیک اطلاع دهید. در قسمت پایانی مجوز نماد اعتماد سایت نیز یک لینک قرار داده شده است که از طریق آن هم می تواند در صورتی که در سایت مغایرت و یا مشکلی دیدید که احتمال دارد بعد از دریافت نماد اعتماد دستکاری در سایت صورت گرفته باشد و یا اینکه قسمت فروشگاهی آن تخلفی را مرتکب شده باشد می توانید با استفاده از دو روش فوق آن را اطلاع بدهید.


نکات ضروری در مورد کسب و کار اینترنتی


نماد اعتماد دارای مزایای زیادی است یکی از این مزایا این است فروشگاه هایی که این نماد را داشته باشند باید به مفادی که در تعهد نامه وجود دارد و این تعهد نامه نزد مرکز توسعه است پایبند باشند. در صورتی که کاربران علاقه داشته باشند از متن این تعهد نامه آگاهی یابند لینک این تعهد نامه در صفحه نماد اعتماد قرار دارد. همچنین از دیگر امکاناتی که در اختیار کابران قرار خواهد گرفت لیستی از قوانینی است که مصرف کننده گان قبل از اقدام به خیرد اینترنتی نیاز دارند که از آن اطلاع یابند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید