فونت مناسب برای ساخت سایت


بهترین فونت برای استفاده در ساخت سایت


یکی از مشکلاتی که در بسیاری از نمونه کارهای ساخت سایت می توان دید و شاید در نگاه اول بسیار جلب توجه کند این موضوع است که طراح آنها بیشتر تمرکز خود را بر روی ظاهر و قالب سایت و این که سایت چگونه دیده می شود گذاشته اند. اما نکته ای که از آن غفلت کرده اند این است که فونت استفاده شده در ساخت سایت نیز اهمیت زیادی دارد. فونت استفاده شده حتی بر روی تجارت و فعالیت آنلاین شما هم تأثیر گذار می باشد و باید دقت کنید که از یک فونت زیبا و جذاب در عین حال با کارایی زیاد استفاده نمایید و از این نکته مهم گذرا رد نشوید.


اهمیت نوع فونت در ساخت سایت


طبیعتاً برای اینکه شما بتوانید به صورت مؤثر با کاربران و بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کنید نیاز دارید که از فونت استفاده کنید. فونت واسط بین شما و کاربران در طراحی سایت می باشد و هدف اصلی نیز از انتخاب فونت همین برقراری ارتباط است بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار است. چندین نکته مهم در مورد فونت را باید اشاره کنیم. یکی از این نکات در ساخت سایت این است که فونت اصلی باید خوانا و واضح باشد تا کاربران بتوانند به راحتی آن را خوانده و برای خواندن مطالب سایت اذیت نشوند. به همین دلیل در کنار زیبایی و جذابیت خوانا بودن نیز یکی از اصلی ترین ویژگی های فونت در ساخت سایت می باشد. اگر منتظر هستید برای استفاده در طراحی سایت، فونت خاصی به شما پیشنهاد شود در اشتباهید. فونت های متفاوتی با سرعت چشمگیر وارد بازار می شوند و هر کدام می توانند ایدئال کار شما باشند اما قرار نیست که صرفاً یک نوع فونت خوب و درست وجود داشته باشد بلکه می توان از چندین فونت در ساخت سایت استفاده کرد که همگی ویژگی های فوق الذکر را داشته باشند.


انواع فونت ها در ساخت سایت


در ساخت سایت دو دسته فونت داریم که شامل فونت های ساده و نیز فونت های تفننی می شود. اما نکته ی مهمی که در این بخش توضیح خواهیم داد این است که هر کدام از این مجموعه فونت ها در چه جایی باید استفاده شود و نیز اینکه برای چه وب سایت هایی باید از آنها استفاده کرد. استفاده از روانشناسی رنگ ها در این مورد می تواند کمک زیادی به شما کند. البته در مورد رنگ های گوناگون و روانشناسی رنگ ها در بخش مقالات آموزش طراحی سایت مقالات متعدد و اختصاصی را برای شما عزیزان منتشر کرده بودیم که در این قسمت نیز در ادامه این بحث به روانشناسی فونت ها در ساخت سایت خواهیم پرداخت.

فونت مناسب برای ساخت سایت


روانشناسی فونت های ساده در ساخت سایت


استفاده از فونت های ساده در طراحی وب سایت باعث می شود که زمان اختصاص داده توسط کاربران برای مطالعه سایت بسیار کاهش یابد. یعنی در مقایسه با استفاده از فونت های پیچیده نزدیک به دو برابر سریع تر خوانده می شوند. انتخاب فونت ساده تر و خوانا تر می تواند مطلب را کم حجم تر و راحت تر به نظر کاربران بیاورد و همچنین تا اندازه زیادی بر روی هدایت کاربران در سایت مؤثر باشد. کاربران زمانی که با یک فونت پیچیده در ساخت سایت روبرو می شوند این حس را خواهند داشت که با مطالبی ثقیل و وقت گیر رو به رو هستند و طبیعتاً ترجیح می دهند که برای یادگیری محتوایی که می خواهند به سراغ مطالب راحت تر که احساس می کنند یادگیری بهتری هم دارد بروند.


روانشناسی فونت های تفننی در ساخت سایت


در واقع استفاده از فونت های تفننی در طراحی وب سایت به مهارت و تجربه بیشتری نیاز دارد و حساسیت بیشتری نیز دارد و در نتیجه زیبایی بیشتر و کابرد بهتری نیز خواهد داشت. در عین حال کاربران برای درک و مطالعه آن باید زمان بیشتری اختصاص دهند و در واقع تلاش بیشتری را طلب خواهد کرد و دلیل ارجعیت فونت های ساده در ساخت سایت نیز همین امر است. زیرا کاربران در اولویت هستند و باید ابتدا آنها را در نظر داشته باشید. نکته انتهایی قابل ذکر نیز این است که باید فونت تیتر ها با فونت پایه حتماً متفاوت باشد و دقت زیادی در انتخاب آن به خرج دهید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید