در مقاله قبلی بخش آموزش طراحی سایت تحت عنوان «گوگل آنالیتیک و معیارها در طراحی سایت» مطالبی را در مورد ابعاد و معیارهای گوگل آنالیتیک و تعریف آنها در طراحی سایت بیان کردیم و اهمیت آنها را در طراحی وب سایت بیان کردیم. گوگل آنالیتیک به عنوان یک ابزار مهم در آنالیز سایت و طراحی سایت طبیعتاً آنقدر برای کارشناسان سئو سایت اهمیت دارد که مقالات بسیار بیشتری را در این مورد بنویسیم. در این بخش از مقالات به بیان تفاوت هایی که بین معیارها و ابعاد در گوگل آنالیتیک وجود دارد می پردازیم.

تفاوت های گوگل آنالیتیک در طراحی سایت 

تفاوت اول ابعاد و معیارها در طراحی سایت


وجود تفاوت در ابعاد و معیارها به این معنی نیست آنها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و اشتراکی ندارند. برای مثال هر دو مورد کاربردشان این است که ویژگی های کاربران و بازدید کنندگان را توصیف و ارائه دهند اما در موارد بیشتری متفاوت از هم هستند. برای مثال در تنظیمات و نحوه گردآوری اطلاعات و همچنین روند پروسه ها و نتایج گزارش های ارائه داده شده و حتی روش های جستجو نیز کاملاً با هم تفاوت دارند. برای اینکه بیشتر بتوانید قضیه را تحلیل کنید یک مثال نیز می آوریم. شما قادر نیستید که در گوگل آنالیتیک و رابط های گزارشی و رابط های برنامه کاربردی ابعاد و معیارها را به جای یکدیگر استفاده کنید.

تفاوت های گوگل آنالیتیک در طراحی سایت 

تفاوت دوم ابعاد و معیارها در طراحی سایت


تفاوت دومی را که می توان در مورد پارامترهای ابعاد و معیارها در گوگل آنالیتیک اشاره کرد این است که ابعاد در واقع مهیا کننده زیمنه های مورد نیاز معیارها می باشد و به نوعی زیر بنا محسوب می شود. در نتیجه معیار ها به ابعاد وابسته می باشند. به طور مثال اگر بخواهید از معیار sessions استفاده کنید بدون اینکه از ابعاد نیز بهره ببرید کاری بی معنی خواهد بود و باید حتماً ابعاد کشور و منبع و غیره را لحاظ نمایید تا بتوانید تحلیل درست و کاملی به دست بیاورید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید