اصطلاح مسیریابی و ESP در طراحی سایت


در مورد طراحی سایت در موارد مختلف نیاز دارید که از واژگان و اصلاحات تخصصی آن آگاهی داشته باشید. تفاوتی نمی کند که کارشناس طراحی سایت هستید یا سئو سایت، طراحی سایت خبری انجام می دهید یا طراحی سایت حرفه ای، مدیر سایت هستید یا فقط می خواهید از طراحی سایت خود آگاهی داشته باشید. یکی از این واژگان مهم در طراحی سایت مسیر یابی در سایت شما می باشد. مسیر یابی در واقع به فهرست اصلی سایت گفته می شود که در بالا و پایین سایت قرار داده می شود. کاربرد مسیر یابی نیز دسترسی سریع کاربران با کمترین کلیک به بخش های مختلف سایت است که باید در صفحات مختلف قابل دسترسی باشد. واژه دیگر ESP می باشد که یک فایل لوگو دار با اشکال برداری است. در مورد اشکال برداری باید بگوییم که تا بی نهایت اشکال پذیر می باشند و کار ESP نیز حفظ حال اشکال برداری است و برای اینکه لوگو شرکت شما در تمامی صفحات طراحی وب سایت با کیفیت خوب قابل روئیت باشد استفاده می شود.

آشنایی با واژگان مهم در طراحی سایت 

واژگان فضای منفی و PDF در طراحی سایت


احتمالاً ترکیب فضای منفی را در مقالات مختلف طراحی وب سایت شنیده اید. معنای این واژگان به فضای خالی که در اطراف عکس ها و طراحی سایت شما وجود دارد اشاره می کند. البته از جملات دیگری نیز برای بیان این فضای خالی بهره گرفته می شود مانند فضای سفید یا فضای خالی. این فضا باید به صورت متعارف در سایت شما وجود داشته باشد و در آن افراط و تفریط نشود. اصطلاح  نیز به معنای فرمت قابل حمل می باشد که مخفف جمله انگلیسی با همین ترجمه می باشد. این نوع فایل ها ویژگی هایی نظیر اشتراک آسان و نیز قابلیت ویرایش نبودن را دارند. اصولاً در سایت های مختلف دستور العمل های دانلود به این شکل گذاشته می شوند و در دسترس عموم قرار می گیرند.

آشنایی با واژگان مهم در طراحی سایت 

پیکسل و نقشه سایت


پیکسل نیز از جمله کلمات تخصصی است که البته در مورادی بسیاری به کار برده می شود و شاید شما آن را بیشتر در مورد دوربین های عکاسی شنیده باشید و به کمترین فضای موجود در کامپیوتر و نمایشگرها نمایش داده می شود اطلاق می شود. این اصطلاح برای بیان اندازه و سایز تصاویر به کار برده می شود. یک واژه بسیار مهم در طراحی وب سایت اصطلاح نقشه سایت است که باید بلوپرینت سایت باشه و ساختار مسیریابی سایت را به همراه تمامی صفحات فرعی سایت نشان دهد. وجود این نقشه در طراحی سایت ضروری است و باید آن را در گوگل وبمستر بارگذاری نموده و آپدیت کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید