چرایی تحریم رجستری ریسلو علیه ایران


در مقاله پیشین با عنوان تحریم ریسلو Resello علیه ایران در مورد تحریم رجستری ریسلو توضیحاتی ارائه دادیم. اشاره کردیم که نظر به تحریم های موجود علیه ایران، سیاست های اجرایی رجیستر هلندی ریسلو برای کاربران ایرانی حالت خصمانه پیدا کرده است و طبق تحریم رجستری ریسلو ثبت دامنه جدید برای کاربران ایرانی مقدور نمی باشد  و حتی امکان تمدید نیز با قیمت عادی فقط تا آبان ماه سال 96 امکانپذیر است. دامنه هایی که قبلاً ثبت شده  اند هم صرفاً تا تاریخ 18 نوامبر 2017  قابل تمدید بوده و سپس امکان تمدید دامنه در این رجستر هلندی وجود ندارد و دامنه فقط با محدودیت عدم امکان تمدید در آن سرویس دهنده و قابلیت انتقال مورد پشتیبانی قرار می گیرد.

تحریم رجستری ریسلو 

تاریخ آغاز تحریم رجستری ریسلو


طبق اعلام این شرکت تحریم رجستری ریسلو در آبان 96 اجرایی می گردد و دامین هایی که تاریخ انقضای آنها بیش از 1 سال میباشد تا زمان پایان قرارداد بدون هیچ مشکلی می توانند اقدام به انتقال دامنه خود کنند، ولی بهتر است ظرف چند ماه آتی  نسبت به تعیین و تکلیف دامنه خود اقدام کنند. همانگونه که پیش از این نیز اشاره کردیم رجیستر رسیلو یک شرکت هلندی تحت قوانین اروپا بوده و قبلاً هیچ مشکلی با ارائه خدمات به ایران نداشته است ولی ظاهراً بخشی از سهام این رجیستر به شرکت امریکایی سرمایه گذار واگذار شده است و با توجه به قوانین آمریکا این محدودیت و تحریم رجستری ریسلو اعمال شده است. این تحریم ممکن است تمام شرکت های ثبت کننده دامنه که مشتریان ایرانی داشته را در برگرفته و امکان محدودیت از سوی دیگر رجیسترهای آمریکایی نیز وجود خواهد داشت. بنابراین هر چه سریعتر شرکت ها و افرادی که از این طریق اقدام به خرید دامنه کرده اند باید در مورد انتقال دامنه خود به یک شرکت معتبر اقدامات لازم را انجام دهند.

تحریم رجستری ریسلو 

راهکارها در قبال تحریم رجستری ریسلو


با توجه به وضعیت موجود و تحریم رجستری ریسلو، نونگار پردازش موفق به عقد قرارداد رسمی و کتبی با رجیسترهای مطرح از کشورهای ترکیه و نیز کشور آلمان شده است که مشکل تحریم و ارائه خدمات به مشتریان ایرانی را ندارد و همه ی کاربران ایرانی با مشخصات ایرانی در هویز دامنه می توانند دامنه ثبت نموده و بدون نگرانی جهت انتقال دامنه های خود به رجیستر جدید اقدام نمایند. برای اطلاعات بیشتر از طریق وب سایت شرکت نونگار پردازش با ما در تماس باشید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید