فوتر و نکات آن در طراحی سایت

  فوتر در طراحی سایت یکی از اجزای منسوخ نشدنی و حذف ناپذیر به شمار می رود. یکی از خطای طراحان سایت انباشته نمودن هر جز و خصیصه ای در فوتر سایت است که قادر نبوده اند در سایر بخش های صفحه به درستی جایگذاری نمایند.

معمولا فوتر در طراحی وب سایت شامل موارد زیر است: حق کپی رایت، سلب مسئولیت، لینک بازگشت به بالا و  اطلاعات تماس و ...

رعایت نکات زیر در طراحی فوتر سایت، ترفند و گامی موفق برای جذب و متحیر نمودن کاربر و ایجاد ارتباط نزدیک و طبیعتا منجر به وفاداری کاربر و مخاطب خواهد شد، بازدیدهای مکرر کاربر از سایت، نتیجه مثبت در سئو سایت خواهد داشت.

در اصل، فوتر تنها فضایی است برای نمایش اطلاعات و از این رو برخی از طراحان، اطلاعات تماس و سایر توضیحات مختصر شرکت را در این حوزه قرار می دهند.

یکی از ترفندهای سئو وب سایت و افزایش بازدید و کلیک سایت، بکارگیری نقشه سایت در فوتر می باشد. وجود نقشه در فوتر سایت علاوه بر بهینه سازی سایت، مزایای دیگری چون نمایش موقعیت تصویری شرکت برای کاربران جهانی خواهد داشت.
دو مورد از حیاتی ترین لینک های موجود در فوتر برای هر وب سایتی در فرایند ساخت سایت، لینک به صفحات درباره ما و تماس با ماست. بسیاری از کاربران درصدد آشنایی با تاریخچه شرکت و آگاهی از زمینه فعالیت کمپانی بوده و اینگونه با ارائه مسیر دسترسی ساده، نیاز بازدیدکننده سایت تامین می گردد.

با بکارگیری دکمه های دسترسی به رسانه ها و شبکه های اجتماعی در فوتر وب سایت، هیچ زیانی متوجه بهینه سازی وب سایت نخواهد بود، بلکه با ایجاد دسترسی ساده، میانبری بر حضور و دنبال کردن اکانت خود در فضای اجتماعی توسط بازدیدکنندگان ایجاد می گردد.

برای قرارگیری اطلاعاتی چون جزییات اطلاعات تماس، لینک و نماد رسانه های اجتماعی، خدمات و دیگر مولفه های مهم از سایر حوزه ها، توصیه بر استفاده از چند ستون یا ستون های افقی می شود.

با اضافه نمودن تنها یک خط از اخطار کپی رایت در فوتر، تفاوت بزرگی از لحاظ امنیتی بر روی سایت ایجاد می گردد. اضافه نمودن سال ایجاد و هر جزییات مرتبط با مالک نیز ایده مناسبی است.

و نکته آخر بر حسن ختام این مقاله توصیه بر رعایت توازن رنگ فوتر با رنگ زمینه سایت است.

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید