روش استفاده از الگو های UI در طراحی سایت
می توان گفت بزرگ ترین اشتباه یک طراح تلقی داشتن الگوهای UI به عنوان الگوهای ساده می باشد. قاعده استفاده از الگوهای UI خلاقیت است ، اما نباید از نکات ظریف و مهم مانند رنگ ، اندازه و یا ترکیب غافل شد. الگوهای UI را می توان به عنوان راه حلی برای بهینه سازی سایت و رفع مشکلات معمول سایت تلقی کرد. به همین دلیل به جرات می توان ادعا داشت الگو های طراحی UI روندی در طراحی و ساخت سایت نمی باشند بلکه دیدگاهی جدید به راه حل های رایج در طراحی وب سایت می باشد.


مقدمه :


وقت تصمیم می گیرید که چگونگی به نظر رسیدن سلسله مراتب بصری برنامه های خود را بررسی کنید ، باید با دقت بیشتری به شرح  جزئیات کوچک مانند داده های ورودی ، بازخورد مکانیسم ها ، توابع و عوامل زیبا شناسی در طراحی وب سایت بپردازید. الگو های UI شما را قادر به رسیدگی به همه این نکات خواهد ساخت. در نگاه اول ، این گونه به نظر می رسد که امکان ترکیب الگوهای مختلف با یکدیگر وجود ندارد. اما با استفاده صحیح از آن ها ، می توانند پایه و اساس مناسبی برای یک تجربه کاربری بزرگ باشند.


ارتقاء الگوی UI :


ما به طور مداوم با الگو های UI احاطه شده ایم اما گاهی اوقات از اهمیت و مزایای آن ها بی خبر می باشیم. به عنوان مثال همه ما از وجود Tab ها برای انتخاب محتوای مورد نظر مطلعیم. اما به ندرت درباره ی چگونگی طراحی الگویی که ما را قادر به پیدا کردن محتوای مورد نظرمان بدون گم شدن در دنیایی از لینک ها و صفحات می سازد ، فکر می کنیم.


مزایای اصلی استفاده از الگوهای UI :


•    نمایش بهترین روش در طراحی سایت برای مبتدیان
•    کمک به مبتدیان در درک بهتر طراحی مشترک
•    بهبود ارتباطات و کاهش خطر مربوط به انتخاب نامناسب و ناشناخته
•    بهبود در کیفیت و قیمت
•    صرفه جویی در زمان
•    بخشیدن تجربه ای دوستانه و بصری به کاربران


کشف الگوهایی که می توانند مشکلات را حل کنند :


چگونه برنامه های دیگر این مشکل را حل کرده اند؟ بیشتر اوقات ، راه حل بازگشت به اصول و در نظر گرفتن ناوبری کاربر ، مدیریت داده ها ، محتوای نمایش ، سئو ، بهینه سازی وب سایت و... می باشد.


پیروی و ایده برداری از نمونه های برجسته :


بررسی و تجزیه و تحلیل طریقه ی ورود برنامه های محبوب به اجتماع ممکن است برای شما ایده های الهام بخشی به همراه داشته باشد.


کیت UI :


هدف اصلی استفاده از الگوهای طراحی UI کمک به کاربران به منظور سهولت در استفاده از سایت و یا برنامه شما و افزایش مخاطب می باشد ( ناگفته نماند افزایش مخاطب و کاربر بهبود در سئو وب سایت را به همراه دارد ). اگر کاربر تنها نیاز به چند ثانیه برای ارسال یک دیدگاه را داشته باشد باید بقیه مراحل ورودی را برای او ساده ساخته و حس اعتماد به نفس در استفاده از سایت یا برنامه خود را به کاربر بدهید. وضعیت فوق رشد باور نکردنی تقاضا ابزار UI را در سال های اخیر توجیح می نماید.


نتیجه گیری :


طراحی با کیفیت یک استراتژی می باشد که باعث رضایت کاربر و بازگشت وی به وب سایت یا برنامه شما و بهبود در سئو سایت می گردد. یک طراحی UI خوب به معنای استفاده از الگوهای UI در مسیری می باشد که به کاربران در درک سلسه مراتب بصری کمک نماید. محتوای خود را بر حسب میانگین جستجو کاربران اولویت بندی کرده و از رنگ ، اندازه ، فضا و کنتراست مناسب استفاده کنید. شایان ذکر است الگوهای UI قالب هایی آماده برای استفاده نمی باشند بلکه فضایی برای نمایش خلاقیت شما می باشند.

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید