تفکیک محتوای سایت از قالب سایت در طراحی وب


در طراحی وب گزینه های مختلفی پیش روی ما قرار می گیرد که باید به موقع  از آنها استفاده کنیم. یکی از ایده هایی که در پس مفهوم تفکیک محتوای سایت از قالب سایت نهفته است ایجاد زمینه ای است که کارشناسان طراحی وب بتوانند نمای ظاهری سایت را بدون اینکه مجدداً صفحه آرایی مطالب را انجام دهند تغییر بدهند. ما در این مقاله سعی کرده ایم شرح دهیم که چرا چنین کاری صورت گرفته است و چگونه.

روش های تفکیک محتوای از قالب در طراحی وب


برای اینکه محتوای سایت را از قالب جدا کنیم روش های مختلفی وجود دارد و اینکار به یک روش محدود نمی گردد. با توجه به اینکه تکنولوژی های جدید به کمک شرکت ها و کارشناسان طراحی وب آمده اند برنامه هایی نظیر ASP و CGI و نیز PHP امکان طراحی دینامیک توسط برنامه نویسان را به آنها می دهد و به همین خاطر شرکت ها می توانند با بروز خلاقیت هایی از خود نرم افزارهایی تحت وب را به کار برده و از آن استفاده کنند.

استفاده از CSS در طراحی وب

 

تفکیک محتوای سایت از قالب سایت در طراحی وب


در سال های اخیر جامعه جهانی اینترنت تلاش کرده است تا مجموعه استانداردهایی برای طراحی و ساخت سایت تولید نماید که یکی از این تکنولوژی ها CSS می باشد. در واقع باید بگوییم که در روش نمایش صفحات توسط CSS هیچ مورد جدیدی وجود نداد و فقط این اجازه را به کارشناسان طراحی وب می دهد که برای هر تگ HTML یک استایل تعریف نمایند کاری که قبلاً با اتصال متغیر به هر تگ HTML انجام می شد. پس چه چیزی باعث می شود که CSS متفاوت باشد؟ سوال بجایی است. در جواب باید بگوییم که تعاریف CSS با بیشتر مرورگرهای موجود قابل تفسیرند در حالیکه قبلاً موتور تولید دینامیک این تفاسیر را انجام می داد. این تکنولوژی در یک حرکت هوشمندانه اختیاراتی را ارائه می دهد که در HTML وجود ندارد.

ارتباط CSS با تفکیک محتوا از قالب


کارشناسان طراحی وب و برنامه نویسان برای اینکه به صفحات جذابی دست پیدا کنند از CSS که از اصل جدا سازی مطالب از الگوی سایت حمایت می کند بهره می برند ولی CSS آن گونه که از آن انتظار می رفت نتوانست در جایگاه مناسب خود قرار بگیرد و دلیل آن نیز این بود مشکلاتی که به دلیل سازگار بودن با بیشتر مرورگرها وجود داشت باعث شد استفاده از آن باعث به وجود آمدن معضلاتی شود. بیشتر مشکلات موجود در نسخه CSS2 وجود دارد که نسخه جدید تری محسوب می شود و کارشناسان طراحی وب باید این موارد را مد نظر قرار دهند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید