چکیده

آیا رمزعبور خود را فراموش کرده اید و باید بدون تغییر یا حذف گذرواژه فعلی به ویندوز وارد شوید؟ در این آموزش ما 3 روش ساده برای دور زدن سریع رمز عبور Windows 10/8/7 / Vista / XP بدون تغییر یا تنظیم مجدد رمز عبور را به شما نشان خواهیم داد. 

روش 1: یک حساب کاربری جدید بدون ورود به سیستم ایجاد کنید

بازنشانی رمز ورود فراموش شده می تواند باعث از بین رفتن پرونده های رمزگذاری شده EFS و اطلاعات کاربری ذخیره شده با رمز عبور قدیمی شود. اگر می خواهید بدون تغییر هیچ کاربر موجود به یک رایانه قفل شده دسترسی پیدا کنید، بهترین راه ایجاد حساب مدیر جدید قبل از ورود به ویندوز است. این روش همچنین در صورت خراب شدن مشخصات کاربر یا عدم نمایش کاربری در صفحه ورود به سیستم، این روش نیز مفید است.

  1. یک ویندوز نصب و راه اندازی کنید. وقتی صفحه Install Windows ظاهر می شود، روی " Repair your computer" در پایین سمت چپ کلیک کنید.


  2. اگر از Windows 10/8 استفاده می کنید، Troubleshoot > Advanced Options > Command Prompt را انتخاب کنید.

اگر از نصب ویندوز 7 استفاده می کنید، روی Command Prompt در گزینه های System Recovery کلیک کنید.

  1. وقتی Command Prompt را مشاهده کردید ، دستورات زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

copy d:\windows\system32\sethc.exe d:\

copy / y d: \ windows \ system32 \ cmd.exe d: \ windows \ system32 \ sethc.exe

  1. پس از پایان کار ، رایانه را مجدداً راه اندازی کرده و دیسک نصب را بردارید.
  2. بعد از دیدن صفحه ورود به سیستم ، پنج بار کلید SHIFT را فشار دهید. Command Prompt باز می شود و می توانید دستورات زیر را برای ایجاد یک حساب مدیر جدید اجرا کنید.

net user {user_name} /add

net localgroup administrators {user_name} /add

  1. دوباره راه اندازی کنید و سپس می توانید با حساب مدیر جدید وارد رایانه ویندوز خود شوید.

روش 2: ورود خودکار را روشن کنید

هر زمان که رایانه خود را راه اندازی می کنید، در صفحه ورود به سیستم متوقف می شود و منتظر می ماند تا نام ورود خود را وارد کنید یا رمز ورود خود را وارد کنید. اگر تنها کاربر رایانه شخصی خود هستید، تایپ رمز ورود کاربر صرفاً اتلاف وقت می شود. در اینجا نحوه پیکربندی کامپیوتر برای دور زدن خودکار صفحه ورود ویندوز، بدون حذف یا پاک کردن رمز عبور فعلی شما بیان میکنیم.

  1. کلید Windows + R را فشار دهید تا کادر دستور Run راه اندازی شود. netplwiz را تایپ کنید و Enter را بزنید.
  2. در کادر محاوره ای User Accounts، کاربری را که می خواهید به طور خودکار وارد آن شوید، انتخاب کرده و گزینه " Users must enter a user name and a password to use this computer" را بردارید. ok کنید.

       3. رمز ورود حساب انتخابی خود را تایپ کرده و آن را تأیید کنید.

       4. دفعه بعدی که Windows را شروع می کنید، صفحه ورود به سیستم را دور می زند و به طور خودکار با کاربری که تازه انتخاب کرده اید وارد سیستم می شود.

روش 3: رمز عبور ویندوز را با PCUnlocker دور بزنید

علاوه بر بازنشانی رمز ورود کاربر ویندوز، PCUnlocker همچنین به شما امکان می دهد رمز عبور ویندوز را از طریق تغییر موقت هسته ویندوز در حال حرکت دور بزنید. این روش دور زدن گذرواژه، گذرواژه قدیمی شما را دوباره نویسی نمی کند و تغییرات دائمی در پرونده های شما ایجاد نمی کند.

  1. PCUnlocker را در رایانه ای که می توانید به آن دسترسی پیدا کنید بارگیری کنید. محتویات فایل zip به دسک تاپ استخراج کنید. فایل ISO را در پرونده های استخراج شده مشاهده خواهید کرد. بعد، با استفاده از ابزار ISO2Disc فایل ISO را روی درایو فلش CDیا USB قرار دهید و آن را بوت کنید.

       2. درایو CD یا USB را در رایانه قفل شده خود قرار داده و از آن بوت کنید. اطمینان حاصل کنید که اولویت راه اندازی را در BIOS تغییر دهید بنابراین درایو CD / USB اولین گزینه راه اندازی است.

       3. پس از ظاهر شدن صفحه PCUnlocker ، رجیستری SAM را برای نصب ویندوزی که می خواهید وارد آن شوید، انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه Options کلیک کرده و Bypass Windows Password را انتخاب کنید.

       4. اکنون password bypass آماده است، برای تأیید و شروع تأیید را کلیک کنید. 

       5. ok را کلیک کنید و رایانه را مجدداً راه اندازی کنید. درایو CD / USB را بردارید تا رایانه دیگر در PCUnlocker بارگیری نشود.

       6. هنگامی که به صفحه ورود می آیید، می توانید با وارد کردن هر گذرواژه به هر حساب Windows وارد شوید. از آنجا که روش فوق دیتابیس SAM را تغییر نمی دهد، اگر مجدداً بدون استفاده از PCUnlocker مجدداً راه اندازی مجدد شوید، از شما خواسته می شود رمزعبور قدیمی خود را وارد کنید. 

جمع بندی

امیدواریم مراحل فوق برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید به سایر مقالات نونگار پردازش مانند سیستم عامل ویندوز مراجعه کنید به علاوه برای تغییر رمز سی پنل طراحی سایت خود می توانید از مقاله ی change password استفاده کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید