طراحی سایت


وب مستر یا مدیر سایت چیست و آیا هنوز آن ها وجود دارند؟

اولین بار مدیران وب برای مدیریت همزمان بسیاری از جنبه های مختلف یک وب سایت وارد عمل شدند. اگرچه امروزه برخی از کارفرمایان هنوز به دنبال "مدیران سایت" هستند ، اما این شغل به بسیاری از عناوین مختلف تبدیل شده است که همان نقش اساسی را در بر می گیرند: یک حرفه ای که کارهای مختلفی را برای نگهداری وب سایت و بهینه سازی وب انجام می دهد.

وب مستر یا مدیر سایت چیست

دقیقا مدیر وب سایت به چه معناست؟

ما به وب سایت های صیقلی و پیچیده ای که امروزه در اینترنت یافت می شود عادت کرده ایم ، اما دیری نگذشته بود که وب سایت ها از موتورهای جدید به موتورهای جدی برای مشاغل و سازمان ها منتقل می شدند. شرح وظایف مدیر وب قدیمی اغلب شامل تمام جنبه های توسعه ، نگهداری و طراحی سایت است.امروزه ، شرکت ها می خواهند حضور آنلاین آنها عملکردی ، جذاب و به راحتی توسط جستجوگران در اینترنت پیدا شود. آنها باید سریع بارگیری شوند و در دستگاه های تلفن همراه سازگار باشند. وب سایت ها همچنین یک بستر عظیم برای بازاریابی هستند ، به این معنی که شرکت ها و متخصصان جدی نیاز به نگهداری ، به روز رسانی و بهبود وب سایت های خود دارند. با توجه به افزایش پیچیدگی وب سایت های مدرن ، این رویکرد کسب و کار و عنوان شغلی کمتر متداول شده است زیرا این وظایف در میان نقش های مشخص شده گسترش می یابد. همانطور که گفته شد ، وب مسترهای همه کاره هنوز هم به عنوان گزینه ای برای سازمانهایی که می خواهند از حضور آنلاین خود بیشترین استفاده را ببرند وجود دارد. Ovi Demetrian ، بنیانگذار Blocks Edit می گوید: "شرکت ها می خواهند یک مدیر وب استخدام کنند تا یا وب سایت فعلی خود را بهبود ببخشند و یا وب سایت جدیدی را ایجاد و نگهداری کنند." "اگر شما فقط مسئولیت ساخت و مراقبت از وب سایت را بر عهده دارید ، ممکن است سایر نقش های مرتبط با بازاریابی دیجیتال مانند ساختن خبرنامه های ایمیل یا صفحات فرود را نیز بر عهده داشته باشید."یک مدیر وب می تواند برگه های مربوط به هر وب سایت را نگه دارد. آنها عملکرد آن را با موتورهای جستجو ، عملکرد ، سرعت و طراحی کنترل می کنند. مدیران وب حتی محتوا ، کمپین ها و تلاش های بازاریابی را ردیابی می کنند. علاوه بر این ، ممکن است مدیران وب در کار فناوری اطلاعات مانند تنظیم و مدیریت سرور سر و کار داشته باشند. عناوین شغلی اضافی که ممکن است با یک مدیر وب همپوشانی داشته باشند شامل توسعه دهندگان نسخه های انتهایی ، توسعه دهندگان عقب ، متخصصان سئو ، طراحان وب و سرورها می باشد.

مدیر سایت چه کاری انجام می دهد؟

بنابراین آن وظایف به طور خاص چیست؟ پوندر می گوید: "من قسمت زیادی از وقتم را در ظرفیت مدیر پروژه می گذرانم تا در انجام پروژه ها با تیم های توسعه دهنده و طراحان كار كنم." "من همچنین راه حل های تحقیق را عیب یابی می کنم ، و در صورت نیاز محتوا ایجاد می کنم."تغییرات وب سایت و استراتژی های بازاریابی معمولاً همان چیزی است که استفانی روزنفیلد ، مالک کلیولند مارکتینگ کینگ ، بیشترین زمان را برای آن صرف می کند. روزنفیلد می گوید: اگر تغییری در وب سایت ایجاد شود ، به عنوان مثال در طراحی سایت فروشگاهی بسیاری از اوقات به یک ابتکار بازاریابی مربوط می شود. ارتباط با مشتری، تماس های تلفنی، نامه های الکترونیکی و جلسات نیز زمان زیادی را می گیرد." Moises Cardenas می گوید: "وظایف من روز به روز متفاوت است ، اما من معمولاً تمام افزونه های خود را به روز می كنم و از به روز بودن امنیت خود اطمینان حاصل می كنم و همچنین سئو سایت خود را بررسی می كنم تا مطمئن شوم كه همه كارهایی كه انجام می دهم انجام می شود." مدیر وب سایت در مشاوران فناوری کوهنورد. "من همچنین کنسول و نقشه سایت Google Analytics خود را بررسی می کنم تا اطمینان حاصل شود که پیوندهای خرابی وجود ندارد." Cardenas همچنین با استفاده از ابزارهایی مانند SEMrush ممیزی سایت را به طور منظم انجام می دهد و صفحات فرود جدیدی را برای کمپین های مورد نیاز وب سایت ها ایجاد می کند.

مدیران سایت به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

از آنجا که مدیران وب سایت ها انواع مختلفی از نگهداری و بهینه سازی وب را مدیریت می کنند ، مهارت های بسیار کمی وجود دارد که به کار شما می آیند.
WordPress و HTML
مدیران وب سهم خود را از توسعه وب انجام می دهند. Cardenas می گوید: "من می گویم HTML پایه را یاد بگیرم و افزونه هایی را یاد بگیرم که دوست دارید در صورت استفاده از WordPress از آن ها استفاده کنید." کاردناس همچنین اضافه می کند که یافتن ابزارها ، سیستم عامل ها یا میانبرهای دیگری که می توانند زندگی شما را آسان کنند به شما کمک می کند به جای کارهای تکراری و بی فکر ، وقت خود را صرف کارهای عمیق تر و جالب تر کنید.
طراحی گرافیکی
همچنین مدیران وب سایت طراحی خوبی را انجام می دهند. به گفته کاردناس ، اگرچه ممکن است فقط با شیرجه رفتن بتوانید اصول اولیه را یاد بگیرید ، اما یادگیری طراحی گرافیک کیفیت و سرعت کار شما را افزایش می دهد.
بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
Cardenas می گوید: "SEO فنی برای وب مسترها نیز مهم است ، و درک اینکه Google چگونه وب سایت شما را رتبه بندی می کند و چه محتوایی مجازات می شود مهم است."این قسمت از شغل معمولاً انتظار بزرگی از مشتری نیز هست. کاردناس می گوید: "من 100 درصد می گویم ناراحت کننده ترین چیز در مورد کار من معامله با مشتریانی است که انتظارات غیرواقعی دارند ، مانند اینکه می خواهند بلافاصله در صفحه اول Google برای کلمات کلیدی در وب سایت خود رتبه بندی کنند."اگر جنبه فنی سئو را درک کنید ، در این صورت می توانید چند جنبه را برای مشتریان خود توضیح دهید و همچنین نتایج قابل توجهی را با وب سایت آنها ایجاد کنید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید