طراحی سایت

چند نکته مهم در مورد الکسا

اگر در زمینه طراحی سایت فعالیت دارید و یا اینکه قصد ورود به دنیای طراحی وب سایت را دارید مفاهیم و ابزارهایی وجود دارند که باید با آنها آشنایی پیدا کنید. یکی از این ابزارها که اهمیت بسیار زیادی دارد و در واقع یک آنالیزور سایت می باشد الکسا Alexa نام دارد. الکسا بخش های مختلفی دارد که مهم ترین بخش آن رتبه ملی و جهانی می باشد که به سایت شما می دهد. هر چند بنا به دلایلی نباید به صورت کامل و صد درصدی به این سایت و رتبه های آن اعتماد کرد و رتبه بهتر در آن همیشه به معنای پُر مخاطب تر بودن نیست اما در حال حاظر جایگزین بهتری برای الکسا وجود ندارد و با وجود تمامی انتقاداتی که به آن وارد است کماکان به عنوان بهترین ابزار در نوع خود مطرح است.


چند نکته مهم در مورد الکسا

نقدهای الکسا در طراحی سایت

همانگونه که اشاره کردیم کارشناسان طراحی سایت در مورد الکسا نقدهایی را مطرح می کنند و معتقدند که به دلایلی نتایج آن در برخی موارد می تواند جای شک و تردید داشته باشد و تجربه ما نشان می دهد که با راههایی غیر از بازدید طبیعی کاربران از سایت نیز می تواند به صورت قابل توجهی رتبه سایت در الکسا را بالا بُرد. برای مثال استفاده از سایت هایی که ترافیک غیر واقعی به سمت سایت هدایت می کنند می تواند روزانه هزاران بازدید در الکسا برای سایت شما داشته باشد اما همانگونه که مشخص است این کار تأثیری بر شُهرت برند و یا فروش کالای شما نخواهد گذاش و امکان پنالتی شدن سایت شما را نیز بالا می برد. بنابراین اکیداً توصیه می کنیم استفاده از این بازدیدهای غیر واقعی را از ذهن خود بیرون کنید.

چند نکته مهم در مورد الکسا

تعریف الکسا Alexa

شاید این تعریف برای کسانی که قبلا از الکسا به دفعات زیاد استفاده کرده و با آن آشنایی دارند بسیار ساده باشد اما طبیعتاً شخصی که تازه با الکسا آشنا شده است، باید به صورت پایه و اصولی با نرم افزارها آشنایی پیدا کند و حتی دلایل شکل گیری ابزارهای آنالیز در طراحی سایت و تغییراتی که در طول سال های فعالیت داشته اند را بدانند تا بتوانند به خوبی از آن سایت استفاده کنند و به عبارت دیگر باید فلسفه وجودی ابزار مختلف در طراحی سایت و کارکرد آنها و نحوه کار با آنها را اطلاع داشته باشند. در مقاله آتی شما را با روش های افزایش رتبه الکسا و چگونگی پیدایش و تغییرات Alexa آشنا خواهیم کرد.

 

مطالب مرتبط:

طراحی سایت

تعرفه طراحی سایت

طراحی سایت کرمانشاه

طراحی سایت شیراز

طراحی سایت تبریز

سئو سایت شیراز

سئو سایت تبریز

طراحی اپلیکیشن در تهران

طراحی سایت تهران

طراحی سایت مشهد

طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت اهواز

سئو سایت کرج

سئو کار کرج

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید