طراحی سایت


آموزش استفاده از ابزار moz

برای داشتن سئو و بهینه سازی عالی برای طراحی وب سایت باید آن را با استفاده از ابزارهای مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار دهید تا بتوانید موارد مختلفی که لازم است در سایت خود بدانید را دریافت کنید ابزارهای مختلفی در دنیای اینترنت برای استفاده از بررسی موارد سئو وجود دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها ابزار MOZ می‌باشد با استفاده از این ابزار می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات مربوط به سایت خود را پیدا کنید و به رفع آن بپردازید.در مرحله اول باید وارد سایت موز شوید moz.com شوید و اکانت خود را بسازید سپس با آن به راحتی وارد سایت موز شده و از امکانات آن استفاده بهینه را کنید در بالای صفحه سمت راست گزینه‌ای به نام Logi in می‌باشد که می‌توانید با قرار دادن یوزر و پسورد وارد اکانت خود شوید.پس از این که وارد اکانت خود شدید به قسمت Free Seo Tools رفته و More SEO Tools را انتخاب کنید.

طراحی سایت

سپس صفحه جدیدی برای شما نمایش داده می‌شود که دارای کادری می‌باشد شما می‌توانید درون این کادر دامنه خود را قرا دهید تا به بررسی دامنه شما بپردازد. پس از اینکه نام دامنه خود را در آن قرار دادید بر روی Analyze Domain کلیک کنید تا به بررسی دامنه شما بپردازد سپس با این صفحه رو به ‌رو می‌شوید حال ببینیم این اعداد و ارقام چه چیزهایی را برای شما بیان می‌کند؟
طراحی سایت

Domain Authority: از آن‌جایی که سایت موز دارای ربات‌های هوشیاری می‌باشد که با سر زدن به تمامی سایت‌ها فاکتورهای مختلفی مانند بازدید صفحات، تعداد بک لینک‌ها و.... را مورد بررسی قرار داده و امتیازی بین 1 تا 100 را به آن‌ها می‌دهند هر چه عدد این مورد بیش‌تر باشد یعنی سایت شما از نمره خوبی برخوردار است.
Linking Root Domain: این قسمتبه شما اطلاع می‌ده که چه تعداد بک لینک‌ از دامنه اصلی سایت دریافت کرده‌اید لازم به ذکر است که از هر دامنه یک بار فقط شمرده می‌شود اگر آن دامنه 10بار هم اقدام به بک لینک گذاری کرده باشد 1بار به شمار می‌آید.
Ranking Keywords: در این قسمت نیز به شما اطلاع می‌دهد که سایت شما از چه تعداد کلمات کلیدی با رتبه بالایی بهره مند می‌باشد.
Spam Score: این قسمت هم به شما می‌گوید که چه تعداد طراحی وب سایت‌ها شما را اسپم شناخته‌اند زمانی که شما اقداماتی بر خلاف قوانین گوگل مانند ساخت بک لینک‌های بیش از حد و یا محتواهای بی ارزش و کوتاه استفاده کنید باعث می‌شود تا اسپم شناخته شوید که تعداد بالای آن باعث می‌شود طراحی سایت شما دارای رتبه پایین و جریمه‌های گوگل رو به رو شود. لازم به ذکر است که تا 60% بودن این مورد مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اگر بالای 60 درصد بود باید سریعا به پیدا کردن دلیل آن و همچنین به رفع آن بپردازید.
حال وقتی به قسمت پایین‌تری می‌روید با جدول زیر مواجه می‌شوید که ممکن است سوال برای شما پیش بیاید که ای دو ستون چه موضوعی را مطرح می‌کنند؟
در قسمت Top Pages by Links: صفحاتی که از اعتبار بالایی نسبت به سایر صفحات برخوردار می‌باشد را نمایش می‌دهد.
در Top Linking Domains هم بک لینک‌هایی که به دامنه مورد نظر اشاره دارد را نمایش می‌دهد.
طراحی سایت

در قسمت پایین‌تر با نمودار Discovered and lost linking Domains مواجه می‌شویم که بیان کننده تعداد بک لینک‌های فعال و غیرفعال در 60 روز آخر می‌باشد وجود نمودار سبز نشان دهنده ی بهتر طراحی وب سایت شما می‌باشد.

طراحی سایت

در بخش پایین‌تر نیزعبارت Keywords by Esimated Clicks مشاهده می‌کنیم که بین کننده میزان کلمات کلیدی که توسط افراد کلیک شده اند را نمایش می‌دهد.
Top Ranking Keywords: کلمات کلیدی که در نتایج گوگل دارای رتبه بالایی می‌باشند را مطرح می‌کند.
موارد دیگر نیز مثل Branded keywords و Top Featured Snippets بیانگر کلمات کلیدی که طبق اسنیپت‌ها و یا کلمات کلیدی که با برند شما مرتبط می‌شوند را نمایش می‌دهد.
در بخش Top Search Competitors به کلمات کلیدی مشترک بین شما و رقیبانتان می‌پردازد.
طراحی سایت

و در آخر نیز در بخش Top Questions به پرسش‌هایی که ممکن است برای افراد پیش بیاید را مطرح می‌کند.ما در این بخش با کلیت ابزار Moz آشنا شدیم با ما همراه باشید تا در بخش‌های بعدی بیش تر با این ابزار کاربردی آشنا شویم.اگرصاحب طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت فروشگاهی می‌باشید توجه کنید که حتما سئو و بهینه سازی سایت خود را با استفاده از این ابزارها چک کنید. لازم به ذکر است اگر شما سئوکار نیسیتید و می‌خواهید خودتان کارهای مربوطه به سئوسایت خود را انجام دهید حتما از یک سئوکار حرفه ای کمک بگیرید تا هر جایی برایتان مشکلی ایجاد شد بتوانید به راحتی آن را مطرح و حل کنید. از آن‌جایی که این ابزار روز به روز در حال آپدیت شدن می‌باشد شما حتما باید خود را با آن به روز رسانی سازید و به مواردی که برای طراحی سایت شما مناسب می‌باشد آشنا باشید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید