طراحی سایت


آموزش جی تی متریکس

همانطور که می‌دایند یکی از مهمترین مواردی که در سئو سایت بسیار اهمیت دارد سرعت بارگذاری طراحی وب سایت می‌باشد طراحی سایت شرکتی و یا طراحی سایت فروشگاهی برای ارائه خدمات بهتر برای کاربران در اینترنت حتما باید از سایت بالایی برخوردار باشند چرا که افراد زمانی که با سرعت پایین مواجه شوند رغبتی به دیدن از سایت نمی‌کنند بنابراین به سراغ سایت‌های رقیب می‌روند بمابراین اگر می‌خواهید برگ برنده دست شما باشد باید حتما سرعت طراحی وب سایت خود را زود زود چک کنید و در صورت وجود مشکلی به رفع آن بپردازید. ما در این بخش می‌خواهیم شما را با ابزاری که بتواند شما را در این مسیر همراهی کند آشنا کنیم ابزارهای مختلفی برای بررسی سرعت بارگذاری سایت وجود دارد که یکی از آن‌ها جی تی متریکس GTmetrix می‌باشد.
برای شروع باید وارد سایت gtmetrix.com شوید پس از ورود با صفحه زیر رو به رو می‌شوید که می‌توانید با قرار دادن نام دامنه مورد نظر درون کادر اطلاعات لازم را دریافت نمایید.
زمانی که در کادر آدرس دامنه مورد نظر را وارد کردید با کلیک بر گزینه Test your site با کمی صبر اطلاعاتی را مشاهده می‌نمایید که هر کدام بیانگر آمار قسمت مربوطه می‌باشد از جمله: Performance Scores PageSpeed Score
در این قسمت بر اساس الگوریتم‌های گوگل سرعت طراحی وب سایت را به صورت درصدی نمایش می‌دهد هر چه درصد بالاتر و مناسب‌تر باشد رتبه بالا رفته و با حروف الفبای انگلیسی از امتیاز بالایی بهره مند می‌شوید A نمایش دهنده عالی بودن سرعت بارگذاری طراحی وب سایت باشد رنگ سبز نیز نمایان کننده عالی بودن رتبه می‌باشد هر چقدر رتبه پایین‌تر باشد با اعداد کمتر و رنگ قرمز مواجه می‌شوید.
YSlow Score: این بخش نیز به بررسی میزان بارگذاری سرعت سایت در یاهو می‌پردازد.

طراحی سایت

Page Details

Fully Loaded Time: در این بخش به زمان بارگذاری سایت از زمانی که به سرور سایت درخواست را ارسال می‌کند تا وقتی که در مرورگر بالا بیاید را بیان می‌کند.
Total Page Size: در این بخش نیز به حجم کلیه فایل‌هایی که بر طراحی وب سایت وارد می‌سازد اشاره دارد یعنی به بیان دیگر نمایش دهنده میزان حجم و ترافیک سایت می‌باشد.
Requests: این بخش به تعداد درخواست‌های HTTP برای بالا آمدن صفحه به سرور ارسال می‌شود هر چقدر این عدد کمتر باشد یعنی فایل‌ها به راحتی در کنار هم قرار گرفته و باعث افزایش سرعت می‌شود.
وقتی کمی به پایین مراجعه می‌کنید موارد دیگری را مشاهده می‌کنید
PageSpeed: در این بخش شما می‌توانید میزان حافظه پنهان مرورگر را مشاهده نمایید.
Yslow: بیش‌تر به مسائل ریز با توجه به الگوریتم‌های یاهو می‌پردازد.
Water fall: این قسمت با نمایش نموداری مشخص می‌کند که بارگذاری از هر منبع چه مقداری طول می‌کشد.
Timing: در این بخش به داده‌های مراحل بارگذاری سایت اشاره دارد اگر می‌خواهید راجه به هر کدام اطلاعات بیش‌تری کسب کنید. می‌توانید با بردن ماوس در بالای گزینه مربوطه اطلاعات لازم را دریافت کنید.
Video: در این بخش گزارشی از طریق ویدیو را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با کمک آن راحت‌تر عملکرد سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.
History: در این قسمت می‌توانید تاریخچه بالا پایینی سایت خود را در فواصل مختلف چک کرده و مورد بررسی قرار دهید.

طراحی سایت

بررسی pagespeed

حال به بررسی PageSpeed می‌پردازیم و موارد داخل آن را تک تک بررسی می‌کنیم:
Optimize images: برای بهینه سازی تصاویر از این مورد استفاده می‌شود یعنی تصاویری که شما در طراحی وب سایت خود قرار می‌دهید باید طبق استاندارد گوگل باشد اگر کمتر و یا بیش‌تر از آن بود این جا به شما تذکر می‌دهد تا به رفع آن بپردازید.
Leverage browser caching: این گزینه به کش فایل‌های ثابتی که در سایت وجود دارد و امکان تغییراتی در آن نمی‌باشد اشاره دارد. برای مثال برخی از فایلها و تصاویر CSS که به تدریج امکان تغییری در آن‌ها وجود دارد می‌باشد.
Minify JavaScript: یکی دیگر از مواردی است که به فشرده سازی برای فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت می‌پردازد.
Specify a cache validator: در این بخش به پارامترهایی که امکان کش در آن‌ها وجود ندارد و یا به درستی کش نشده اند می‌پردازد می‌توانید با بررسی فایل‌های مورد نظر وضعیت کش آن‌ها را چک کنید.
Avoid bad requests: در این قسمت درخواست‌هایی که ارسال شده برای سرور که به صورت نادرست می‌باشد را بررسی کرده و به اطلاع افراد می‌رساند.
در هنگام تست سرعت طراحی وب سایت بهتر است موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید از جمله:
توجه کنید که فقط یک بار تست کرد کفایت نمی‌کند بلکه ممکن است تا آمار قرار گرفته شده بر اساس تغییرات ترافیک تغییر کند سعی کنید تا در بازه‌های زمانی مختلف تست سرعت را انجام دهید می‌توانید در مناطق مختلف به بررسی سرعت سایت بپردازید مطالب مختلف طراحی وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید با استفاده از این بررسی می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از آن‌ها نیاز به ویرایش و بهینه سازی دارد.

طراحی سایت

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید