طراحی سایت


استفاده از تگ هدینگ

یکی از مهمترین عوامل موجود در طراحی وب سایت وجود محتوای مناسب می‌باشد که کاربران رضایت کافی را از محتوا داشته باشند. توجه کنید به موارد ریز و درشت در محتوا باید دقت کنید تا در نهایت یک محتوای کاربر پسند ارائه دهید. اگر می‌خواهید که محتوای سایت خود را به خوبی پیش ببرید باید همه موارد را در محتوای خود رعایت کنید که یکی از آن‌ها تگ هدینگ‌ها می‌باشد که ما در این بخش می‌خواهیم شما را با تگ هدینگ‌ها آشنا کنیم. هدینگ Heading شامل عنوان‌های مختلف در یک صفحه می‌باشد. تگ هدینگ‌ها مانند موارد دیگری که باید در سایت و ریز محتوای خود به آن توجه کنید به انتخاب و قرارگیری این تگ هدینگ‌ها هم باید توجه کنید تا رتبه خوبی را از نظر موتورهای جستجو بگیرید.

تاثیر هدینگ‌ها بر روی سئو سایت

یکی از مهمترین خاصیتی که استفاده از تگ هدینگ‌ها دارد برای سئو سایت می‌باشد که در امتیاز گرفتن سایت شما بسیار تاثیرگذار می‌باشد. گوگل می‌تواند با استفاده از این کلمات به موضوعی که در صفحه در مورد آن صحبت می‌شود پی ببرد و صفحه را در نتایج مربوطه به نمایش دراورد. با استفاده از تاثیر هدینگ هم می‌توانند به موتورهای جستجو نشان دهند که سایت درمورد چه موضوعی صحبت می‌کند و هم کاربران به راحتی متوجه قسمت‌های مختلف محتوا می‌شوند و محتوای قرار گرفته شده از تنوع خاصی برخوردار می‌شود.تگ هدینگ از مزایای بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که می‌توان به راحت‌تر خزیده شدن موتورهای جستجو در سایت اشاره کرد که منجر به بالا رفتن رتبه سایت شما می‌شود. علاوه بر آن محتوای شما از نظم خاصی برخوردار می‌شود و کاربران می‌توانند به راحتی بر روی نوشته مسلط باشند از طرفی هم هنگام نمایش در گوشی و تبلت می‌تواند راهنمای خوبی برای آن دسته از افرادی که از دید خوبی برخوردار نمی‌باشند را دارا باشد.

طراحی سایت

نقش کلمات کلیدی در تگ‌های هدینگ

همانطور که میدانید اولین اولویتی که باید در سئوسایت خود در نظر داشته باشید انتخاب کلمات کلیدی مناسب می‌باشد. هر سئوکاری می‌داند که بعد از انجام هرکاری برای بهینه سازی باید با تحقیقات کامل کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کند. پس از انتخاب کلمات کلیدی ، طبقه بندی آن‌ها در گروه‌های مختلف می‌باشد. لازم به ذکر است می‌توانید کلمه کلیدی اصلی صفحه را در متا تگ عنوان و تگ h1 قرار دهید.

تگ h1 تا h6 چیست

تگ h1 که مهمترین تگ‌ می‌باشد و در عنوان اصلی صفحه قرار دارد همانند روزنامه که دارای یک عنوان و تیتر مهمی می‌باشد صفحه سایت نیز مانند همین روزنامه می‌باشد که دارای یک عنوان اصلی است که کاربران می‌توانند مشاهده کنند که عنوان اصلی صفحه کدام است؟ این تگ h1 فقط یک بار در صفحه استفاده می‌شود اگر بیش‌تر از یک‌ بار استفاده شود مورد جریمه گوگل قرار خواهد گرفت. تگ h2 که بعد از تگ h1 قرار می‌گیرد به عنوان بعدی که در پایین عنوان اصلی قرار می‌گیرد اطلاق می‌شود. تگ h3 که در دل تگ h2 قرار می‌گیرد یکی دیگر از عناوین مهم می‌باشد. تگ h3 بدون تگ h2 معنی ندارد توجه کنید که حتما این تگ‌ها را باید به ترتیب در محتوای خود استفاده کنید. تگ‌های h5 تا h6 هم به همین ترتیب می‌باشد .مهمترین تگ، h1 و کم اهمیت‌ترین تگ h6 می‌باشد.

نکات مهم درباره تگ هدینگ

تگ هدینگ‌ها هم مانند بسیاری از موارد دیگر از نکات مهمی برخوردار می‌باشد که ما آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم .محدودیت استفاده از تگ‌ها به جز تگ h1 می‌تواند به دفعات باشد اما توجه کنید که بیش از حد نباید از تگ‌ها در محتوا استفاده کنید چرا که باعث گمراه شدن موتورهای جستجو می شود و در نتیجه پیامدهای جالبی را در پی نخواهد داشت. توجه کنید تا از کلمات کلیدی که اولین مورد در بخش سئو می‌باشد در تگ هدینگ‌ها یک بار استفاده کنید. برخی افراد تگ h2 را حذف می‌کنند و به جای آن از تگ h3 استفاده می‌کنند که یکی از روش‌های بسیار غلط می‌باشد. شما باید حتما از تگ‌های هدینگ به ترتیب استفاده کنید. اشتباه وارد کردن تگ‌ها تاثیرات منفی را در سئو و بهینه سازی بر جای می‌گذارد.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید