طراحی سایت


اهمیت استفاده از کاتالوگ دیجیتال در کسب و کارهای امروزی چیست؟

کاتالوگ‌ها یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر کسب و کارها به شمار می‌آیند و به کارگیری آن‌ها به منظور تبلیغات، معرفی و عرضه‌ی محصول و یا خدمات کسب و کار ضروری است. سالیان سال است که کاتالوگ‌های چاپ شده و دستی نقش بسیار مهمی در آگاه‌سازی مشتریان و ارائه‌ی اطلاعات به آنان ایفا می‌نمایند. امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، صنعت بازاریابی نیز با تحولی شگرف روبه‌رو بوده و کاتالوگ‌های دستی تا حد زیادی جای خود را به کاتالوگ‌ دیجیتال داده اند؛ تحولی که بسیاری از کسب و کارها، اعم از کوچک یا بزرگ، ناگزیر به هماهنگ ساختن خود با آن بوده‌اند.
آینده‌ این کاتالوگ‌های آنلاین نیز مانند بسیاری از قابلیت‌های تکنولوژیک دیگر نامعلوم بوده و ممکن است انواع جدیدتر به کلی جای کاتالوگ‌های سنتی و چاپ‌شده را بگیرند و یا این ابزارهای قدیمی‌تر نیز قادر باشند در کسب و کارهای بخصوصی به حیات و سودمندی خود ادامه دهند. در این مقاله فواید و اهمیت استفاده از این نوع کاتالوگ‌ها را در کسب و کارهای امروزی به بحث می‌گذاریم.
در زیر برخی از عللی که اهمیت گذار از کاتالوگ‌های کاغذی به انواع دیجیتال را مطرح می‌دارد، آمده است:

طراحی سایت

تبلیغات کاغذی دمُده شده است

در حالی که خود کسب و کارها هم شکل و شمایلی نوین به خود گرفته اند و بسیاری محصولات خود را در فضای مجازی و شبکه‌ی وب به طور آنلاین عرضه می‌دارند، استفاده از کاغذهای چاپ شده برای معرفی محصول تا حدی منسوخ و به اصطلاح دمُده به نظر می‌رسد. این یکی از دلایلی است که کسب و کارها هرچه بیشتر به سمت تهیه‌ کاتالوگ دیجیتال تمایل پیدا می‌کنند.

کاغذها جای زیادی می‌گیرند

در دنیای مصرف‌گرای امروزی با محصولات و خدمات بی‌شماری که در آن عرضه می‌گردد، تبلیغات به شیوه‌ی سنتی مستلزم آن است که نمایندگان فروش حجم زیادی از کاتالوگ‌های پرینت شده را با خود به این طرف و آن طرف ببرند که اصلاً کار جالبی نیست و علاوه بر آن، موجب اتلاف وقت و انرژی نیز می‌شود.

کار کردن با کاتالوگ‌های چاپی زمان زیادی می‌برد

حتماً این اصطلاح که «وقت طلاست» را شنیده اید. اگر قرار باشد مشتریان و نمایندگان فروش با کاتالوگ‌های بزرگ و گیج کننده‌ی چاپی سر و کله بزنند و سعی کنند از آن‌ها سر در آورند، پیدا کردن اطلاعات مورد نیازشان ممکن است به زمان و انرژی زیادی نیاز داشته باشد. بسیاری از اوقات، جستجو به دنبال جزئیات محصول در یک کاتالوگ چاپی، به زحمتش نمی‌ارزد.

هزینه‌های چاپ کاتالوگ‌ها بیش از فایده‌ آن‌هاست

چاپ کردن کاتالوگ‌ها کاری هزینه‌بر است. بسیاری از کسب و کارها به ازای هر چند ماه و یا بیشتر تنها یک کاتالوگ را عرضه می‌دازند. اگر احیاناً در کاتالوگ اشتباه چاپی وجود داشته باشد و یا اطلاعات درج شده در آن از نظر زمانی قدیمی شده باشد، بایستی تا چاپ نسخه‌ی بعدی آن صبر گردد. دادن اطلاعات اشتباه (و ناتوانی در اصلاح سریع و به موقع آن) ممکن است به وجهه‌ی شرکت شما آسیب برساند.

آیا کاتالوگ دیجیتال انتخاب مناسب‌تری است؟

انواع گوناگون کاتالوگ‌های دیجیتالی، امروزه در بازار فروش محصولات، طرفداران زیادی پیدا کرده است. علل آن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:
• جامعه‌ هدف بزرگتر
تهیه‌ی کاتالوگ‌های آنلاین به‌ جای انواع چاپی، امکان ارائه و معرفی محصول به مشتریان بیشتری را بدون متحمل شدن هزینه‌های بالای چاپ و پخش خواهد داد. به این ترتیب می‌توانید تبلیغات بیشتری برای کسب و کار خود انجام داده و طیف مخاطبان خود را گسترش دهید.
• امکان جستجوی راحت‌تر
کاتالوگ دیجیتال به مشتریان این امکان را خواهد داد که اطلاعات مورد نیاز خود در خصوص محصول را به راحتی جستجو نمایند. هرچقدر هم که کاتالوگ آنلاین شما بزرگ و مبسوط باشد، مشتریانتان بلافاصله می‌توانند اطلاعات مدنظر خود مانند توضیحات، قیمت و یا تصاویر محصول را در آن بیابند.
• دسترسی بهتر به اطلاعات کاتالوگ‌های دیجیتالی
نمایندگان فروش و نیز مشتریان می‌توانند هرکجا که هستند و بر روی هر دستگاهی به این کاتالوگ‌های آنلاین دسترسی داشته باشند و دیگر مشکل حمل کاغذها و درنتیجه اتلاف وقت و انرژی وجود نخواهد داشت.

کاتالوگ چاپی یا دیجیتالی؛ کدام را انتخاب کنیم؟

بسیاری از شرکت‌ها هر دو گزینه را همزمان انتخاب می‌کنند و به این ترتیب از مزایای جداگانه‌ی هریک نیز بهره‌مند می‌گردند. به عنوان مثال، بعضی از مشتریان به دلایل شخصی کاتالوگ‌های چاپی را ترجیح می‌دهند و این شرکت‌ها با ارائه‌ی همزمان این کاتالوگ‌ها در کنار نوع آنلاین آن، این گروه از مشتریان وفادار به ابزارهای سنتی بازاریابی را راضی نگه می‌دارند. کاتالوگ‌های آنلاین در فرمت پی دی اف و یا بطور پیشرفته‌تر در فرمت‌های خاص مربوط به نرم‌افزارهای تخصصی که برای ساخت کاتالوگ به کار می‌روند، به مخاطبان عرضه می‌گردند.
در نهایت، انتخاب میان کاتالوگ دیجیتال یا چاپی تا حد زیادی بستگی به سلیقه و نیازهای کسب و کار شما دارد. با مقایسه‌ی نقاط قوت و ضعف هریک از این گزینه‌ها می‌توانید بهترین رویه را برای ارائه‌ی اطلاعات در خصوص محصول و یا خدمات خود انتخاب نمایید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید