طراحی سایت


انتخاب نام دامنه برای طراحی سایت

انتخاب نام دامنه مناسب برای طراحی سایت تاثیر به سزایی در موفقیت طراحی سایت دارد و اگر نام دامنه را اشتباه انتخاب کنید دشوار خواهد بود که بدون آسیب رساندن به برند و رتبه وب سایت خود آن را تغییر دهید پس از ابتدا بهترین نام دامنه را برای طراحی سایت انتخاب کنید یا به بیانی دیگر انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت بسیار حیاتی است و بدون اغراق امری است که باید ساعت ها و حتی روز ها به آن فکر کنید چرا که در صورت اشتباه ممکن است موجب شکست کسب و کارتان شود. انتخاب نام دامنه مناسب امری است که هر مدیر وب سایتی باید اطمینان حاصل کند که به درستی انتخاب کرده است خصوصا اگر ساخت سایت هدف تبلیغاتی داشته باشد. در این مقاله ابزار و ویژگی های نام دامنه مناسب برای هر طراحی سایت را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهیم.

طراحی سایت

نکاتی برای انتخاب بهترین نام دامنه

• استفاده از کلمات کلیدی در دامنه
کلید واژه ها نقش مهمی در دامنه دارند. با استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه موضوع طراحی وب سایت خود را به موتور های جستجوگر نمایش می دهید و این امر به علاوه ارائه محتوای با کیفیت و همچنین تجربه خوب کاربری موجب بالا رفتن رنک وب سایت در موتور جستجو می شود و می توانید رتبه برتر گوگل را از آن خود کنید. اما فراموش نکنید که پیدا کردن نام دامنه با استفاده از کلمات کلیدی بسیار دشوار است چرا که ممکن است از قبل گرفته شده باشد و در این جا خلاقیت شما می تواند کمک کند تا نام دامنه منحصر به فرد و جدید دیگری پیدا کنید.

• نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید
در حالی استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه بسیار مهم است اما نباید تعداد کارکتر ها را فراموش کنید. مطلوب است که تعداد کارکتر ها در نام دامنه از 15 بیشتر نشود چرا که به یاد آوردن نام دامنه طولانی برای کاربران نیز دشوار خواهد بود. همچنین در نام دامنه های طولانی کاربران اغلب از نشانه هایی نیز استفاده می کنند که موجب از دست رفتن ترافیک وب سایت می شود. به همین دلیل همواره توصیه می شود که نام دامنه طراحی سایت خود را کوتاه نگه دارید.

• انتخاب نام دامنه با تلفظ و هجی آسان
نام دامنه باید به گونه ای باشد که هنگام نوشتن و یا خواندن آن راحت باشید و به راحتی بتوانید آن را به اشتراک بگذارید و کاربران نیز به سهولت متوجه شوند چرا که ممکن است گاهی نام دامنه حتما در حضور شما درخواست نشود و اگر هجی یا تلفظ دشواری داشته باشد که فقط خود شما متوجه آن بشوید در صورت عدم حضورتان کاربران دچار مشکل خواهند شد بنابراین مطمئنا اگر قصد راه اندازی کسب وکار اینترنتی حرفه ای و دیجیتال مارکتینگ قدرتمند دارید انتخاب نام دامنه با تلفظ آسان و درک آسان برای شنونده یکی از ارکان اصلی خواهد بود.

• انتخاب نام دامنه منحصر به فرد
نام دامنه باید منحصر به فرد باشد تا در برند سازی نیز به شما کمک کند بنابراین برای این کار باید نام سایر وبلاگ ها و وب سایت ها را نیز بررسی کنید تا علاوه بر این که ببینید از چه نام هایی استفاده کرده اند مبادا تصادفی از نام های مشابه استفاده کنید. همچنین نام های دامنه ای که کوتاه تر و تجاری تر هستند قابلیت برند سازی بیشتری نیز دارند.

• پرهیز از استفاده از نشانه و حروف دبلی
استفاده از نشانه هایی مانند – در نام دامنه بسیار رایج است اما همواره توصیه می شود که از این دامین ها بپرهیزید چرا که این نشانه می تواند نشانه دامنه اسپم باشد و فعالیت شما را تحت تاثیر قرار می دهد علاوه بر این گاهی مدیران سایت ها برای ایجاد تفاوت در نام دامنه با رقیب قدرتمند از نشانه – در نام دامنه استفاده می کنند که در صورت قرار ندادن این نشانه توسط کاربران موجب هدایت بازدید کنندگان خود به سایت رقیب می شوید. نکته دیگر نام دامنه ای که حروف به صورت پشت سر هم تکراری باشند و به اصطلاح دبل باشند امکان ایجاد خطا توسط بازدید کنندگان را افزایش می دهد.

• انتخاب نام دامنه انعطاف پذیر
نام دامنه را به گونه ای انتخاب کنید که اگر در آینده خواستید فعالیت طراحی سایت خود را گسترش دهید با مشکل مواجه نشوید. برای مثال یک فست فود از نام همبرگر در دامنه خود استفاده کند و در آینده بخواهد سایر فست فود ها را ارائه دهد ممکن است با مشکل مواجه شود و بسیاری از بازدید کنندگان را از دست بدهد. همان طور که گفته شد انتقال نام دامنه به نامی دیگر در بهترین حالت می تواند موجب از دست دادن رتبه طراحی وب سایت در موتور های جستجوگر شود.

• در انتخاب نام دامنه تعلل نکنید
روزانه نام دامنه بسیاری ثبت می شوند بنابراین اگر نام دامنه خود را انتخاب کرده اید تردید نکنید و آن را ثبت کنید چرا که ممکن است شخص دیگری آن را انتخاب کند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید