طراحی سایت


(WORLD WIDE WEB 8) پروتکل Https

عدم رمز نگاری در پروتکل Http، باعث کاهش امنیت در انتقال اطلاعات خواهد شد در واقع پروتکل Https، یک پروتکل ارتباطی برای انتقال امن اطلاعات در شبکه های کامپیوتری می باشد. امروزه استفاده ی زیادی از این پروتکل می شود در واقع مهم ترین دلایل موجود برای استفاده از این پروتکل (Https)، اصالت سنجی وبگاه، حفاظت از حریم خصوصی و یکپارچگی Data می باشد. در واقع حرف s در آخر پروتکل Https به معنای امن (Secure) می باشد. با استفاده از این پروتکل می توان گفت که اطلاعات ما به صورت امن بین سیستم ها رد و بدل می شوند. برای انجام این کار باید از یک گواهی ssl استفاده کرد چرا که یک لایه امنیتی بین سرویس دهنده وب و مرورگر وب بوجود می آورد.Secure Sockets Layer به صورت فایل های کوچک اطلاعاتی می باشد که به شکل دیجیتالی، یک کلید رمز نگاری شده را به سایت یا وب سایت یک شرکت، فروشگاه و یا سازمان متصل می کند.

طراحی سایت

امنیت با Https

امنیت در دنیای وب موضوعی پر اهمیت می باشد و شاید بتوان گفت در راس اولویت های شبکه جهانی وب قرار دارد، به عنوان مثال در نظر داشته باشید برای طراحی سایتی برای سازمان خود به یک شرکت طراحی سایت مراجعه می کنید، صرف نظر از این که قصد طراحی سایت فروشگاهی و یا طراحی سایت بیمه و ... دارید، به دنبال این هستید که امنیت در وب سایت مورد نظرتان بالا باشد، بنابراین می توان اذعان داشت که Https پروتکلی می باشد که توانایی ایجاد امنیت بین سرویس دهنده وب و مرورگر های سرویس دهنده را دارد و اگر به دنبال چنین امنیتی هستید باید از پروتکل Https به جای Http استفاده کنید. به عبارتی دیگر، بدون Https اطلاعات رد و بدل شده بین سرویس دهنده وب (WebServer) و مرورگر وب ناامن خواهند بود، اهمیت این موضوع برای وب سایت هایی که اطلاعات حساس و مهم در آن ارسال و دریافت می شوند بسیار بالا می باشد از جمله این سایت ها می توان به سایت هایی اشاره داشت که فعالیت های اقتصادی دارند.

طراحی سایت

وجود اصالت سنجی در نسخه ی رایج این پروتکل را می توان به وضوح مورد اشاره قرار داد، از جمله از کارهای امنیتی که این پروتکل انجام داده و می دهد می توان به رمز نگاری دو طرفه بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده و جلوگیری از حملات شنود و جلوگیری از تغییرات بدون اجازه، اشاره داشت. در اوایل از این پروتکل فقط به خاطر امنیت تراکنش های بانکی و ارسال ایمیل های مهم، بر روی شبکه جهانی وب استفاده می شد، اما هرچه به جلوتر آمدیم کاربرد ها و استفاده های نوین این پروتکل روی کار آمد که می توان نمونه هایی از این کاربرد های نوین را ذکر کرد مثل: امن کردن ارتباطات کاربران، شناسایی وبگاه های معتبر و مخفی نگه داشتن هویت کاربران درآخر باید در نظر داشته باشید که امنیت آن ها زمانی مورد تضمین قرار می گیرد که انتقال کامل و یا بع عبارتی انتقال تمامی محتویات از طریق این پروتکل انجام شود.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید