طراحی سایت


اهمیت ایمیل مارکتینگ در سئو سایت

سئو و بهینه سازی عالی داشتن، یکی از امکانات و ضروریات مهم برای یک طراحی سایت می‌باشد که توسط سئوکاران بر روی سایت مورد نظر انجام شده تا رتبه سایت مورد نظر بالا رفته و در اولویت گوگل قرار گیرد ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌های مهم در سئو سایت می‌باشد. ایمیل یکی از ابزارهای ارتباطی است که از زمان‌های قدیم افراد برای ارسال و دریافت اطلاعات از آن استفاده می‌کردند که همچنان هم در جایگاه خود دارای اهمیت می‌باشد. ایمیل به شما کمک می‌کند تا با کاربران در هر کجای جهان ارتباط برقرار کنید و برای شناساندن کسب و کار و یا مذاکره و ارسال و دریافت پیام به آن‌ها به کار ببرید.با ما همراه باشید تا بیش‌تر با این روش از دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

همانطور که گفته شد ایمیل ابزاری می‌باشد برای ارسال و دریافت اطلاعات به افراد اما ایمیل مارکتینگ یعنی اقداماتی که منجر به تبلیغ و اطلاع دادن افراد در زمینه‌های مختلف کسب و کار می‌ شود برای این که افراد را به طراحی سایت خود دعوت کنیم تا با بازدید از صفحه مورد نظر به موارد درخواستی خود دسترسی پیدا کنند.ایمیل‌ها بر دو نوع می‌باشند : ایمیل‌های اصولی یا ایمیل‌های غیر اصولی. ایمیل‌های اصولی به ایمیل‌هایی گفته می‌شود که با اجازه افراد برای آن‌ها فرستاده می‌شود و از اصول و قوانین خاصی پیروی می‌کند اما ایمیل‌های غیر اصولی بر خلاف قوانین گوگل بوده که به آن‌ها اسپم نیز گفته می‌شود که تبلیغات‌هایی را به طور مکرر برای افراد ارسال می‌کنند.

طراحی سایت

مزایای ایمیل مارکتینگ

بازاریابی از طریق ایمیل می‌تواند اهمیت فراوانی داشته باشد از جمله به بازگشت سرمایه شما کمک می‌کند یعنی هرچقدر پول در این مسیر هزینه کرده باشید از این روش به راحتی برای شما برگردانده می‌شود .نسبت به روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ این روش از هزینه کمتر و بازدهی سرعت بالایی بهره‌مند می‌باشد همچنین هیچ محدودیتی ندارد و می‌توانید با استفاده از این روش هر محتوایی اعم از تصویر، متن و ویدیو را در اختیار افراد قرار دهید همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید رفتار کاربران خود را بسنجید.همانطور که مطلع هستید شبکه‌های اجتماعی برای افراد بسیار مهم می‌باشد که برای نام نویسی آن نیاز به ایمیل دارند بنابرانی نتیجه می‌گیریم که هر فردی دارای ایمیل مختص به خود می‌باشد بنابراین شاید برخی اوقات به شبکه‌های اجتماعی خود سر نزند اما همیشه ایمیل‌های خود را چک کرده و از وقایع مطلع می‌شوند.از مزایای دیگری که می‌توان در ایمیل مارکتینگ نام برد عبارتند از: به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند همچنین باعث کاهش یافتن رتبه الکسا می‌شود به علاوه میزان تعامل کاربران با محتوای طراحی وب سایت را افزایش می‌دهد.

استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ

لازم به ذکر است که اجرای صحیح ایمیل مارکتینگ به پیشرفت کسب و کار شما بسیار کمک می‌‎کند و باعث می‌شود تا اگر از کسب و کار کوچکی بهره‌مند می‌باشید رفته رفته آن را به کسب و کار بزرگ تبدیل کنید تا افراد بسیاری در اکثر نقاط جهان با شما آشنا شوند و از خدمات شما استفاده کنند. ارسال ایمیل نیز مانند هر مورد دیگری از استراتژی‌هایی بهره مند می‌باشد که با رعایت آن‌ها می‌توانید سریع‌تر سئو سایت خود را به درجه مناسبی برسانید استراتژی‌های مورد نظر عبارتند از:
از لیست واقعی استفاده کنید: توجه کنید تا لیست واقعی و مشتریان واقعی که خودشان درخواست شرکت در ایمیل مارکتینگ شما را دارند شروع کنید و ایمیل‌های مورد نظرتان را برای آن‌ها ارسال کنید تا نتیجه مطلوبی را دریافت کنید.
ایمیل‌ها را مدیریت کنید: توجه کنید تا از ابزارهای تحلیل ایمیل برای بررسی ایمیل‌های خود استفاده کنید تا از باز شدن ایمیل و کلیک شدن بر روی لینک‌ها با خبر شوید.
برای ایمیل خود یک ساختار کلی انتخاب کنید: می‌توانید مواردی مانند لوگو، هدر، فونت‌ها و فوتر مناسب، شماره تماس و لینک‌های مورد نیازی که باید قرار دهید را تهیه کنید و همیشه از آن ساختار برای ارسال ایمیل خود استفاده کنید.
اکانت‌های اضافی را حذف کنید: با استفاده از ابزارهایی که برای چک کردن ایمیل‌ها به کار می‌رود آن‌هایی را که ایمیل شما را باز نمی‌کنند را شناسایی کرده و از لیست ایمیل خود حذف کنید.
مراقب باشید تا اسپم نشوید: اسپم شدن می‌تواند زیان بسیار بزرگی را برای طراحی وب سایت شما به بار بیاورد و آن هم دلایل مختلفی دارد از جمله ارسال انبوه ایمیل‌های تبلیغاتی به کاربران و... که باعث می‌شود تا شما به عنوان اسپم شناخته شوید و با جریمه گوگل روبه‌رو شوید.
از سرورهای مطمئن و مختص ایمیل استفاده کنید: برخی سرورها وجود دارند که به ایمیل مارکتینگ شما کمک کرده و باعث می‌شود تا تنظیم قالب مناسب و در ساعات مشخصی ایمیل مورد نظر برای کاربران ارسال شود.
از عنوان جذابی برای ایمیل خود استفاده کنید عنوان شما نباید عنوان عمومی باشد یک عنوان خاص و پر از هیجانی را انتخاب کنید تا کاربران ترغیب به بازدید از ایمیلتان شوند.