طراحی سایت


اهمیت ویدیو مارکتینگ در طراحی سایت

یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنت یا دیجیتال مارکتینگ ویدیو مارکتینگ می‌باشد. ویدیوها در چند سال اخیر بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند حتی محتوای متنی جای خود را به محتوای ویدیویی داده‌اند یعنی افراد در مقابل مشاهده متن‌های طولانی ترجیح می‌دهند تا به تماشای ویدیو بپردازند بنابراین توجه کنید که شما با قرار دادن محتوای ویدیویی در کنار محتوای متنی می‌توانید کاربران بسیاری را به کسب و کار خود جذب کنید.محتوای ویدیویی در واقع به تبلیغ و معرفی محصول و یا ارائه خدماتی با استفاده از تهیه ویدیو برای کاربران انجام می‌گیرد بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ Video Marketing گفته می‌شود ویدیوها به دلیل در دسترس‌تر بودن بهترین گزینه برای افراد می‌باشد که می‌تواند از دسته‌های مختلفی بهره مند باشند از جمله: ویدیو معرفی محصول، ویدیو آموزشی، ویدیوهای توصیفی، ویدیوهای گزارشات از وقایع مختلف، ویدیوهای خبری، ویدیوهای نظرات مشتریان و...

مزایای ویدیو مارکتینگ

باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش می‌شود عکس‌ها و تصاویر متحرک تاثیر بالقوه‌ای بر مغز انسان‌ها دارد که اگر هر صاحب مشاغلی از این روش در کسب و کار خود استفاده کنند می‌تونند به راحتی به افزایش نرخ تبدیل و فروش کار خود بیانجامند.
به بازگشت سرمایه می‌انجامد. شما با استفاده از این روش از بازاریابی یعنی ویدیو مارکتینگ می‌توانید به بازگشت سرمایه خود کمک کنید افراد ویدیو را دوست دارند و با دیدن آن به کسب و کار شما اعتماد کرده سپس اقدام به خرید می‌کنند.
به افزایش اعتماد افراد می‌پردازد توجه کنید در بازاریابی محتوایی شما باید اعتماد کاربرانتان را جلب کنید که قرار دادن محتوای ویدیویی که به نیاز افراد پاسخمناسبی دهد می‌تواند اعتماد کاربران را به خود جلب کند.
به افزایش رتبه سئو سایت شما کمک می‌کند چرا که گوگل طراحی وب سایتی که از محتوای ویدیویی در صفحه خود استفاده کرده باشد را دوست دارد و رتبه بالایی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.
بسیار اهمیت دادن کاربران موبایلی به ویدیو همانطور که مطلع هستید روز به روز به کاربران موبایلی افزوده می‌شود و آن‌ها دوست دارند تا محتوای ویدیویی را در طراحی سایت شما مشاهده کنند.
افراد تنبل را هم وادار به مشاهده می‌کند افراد به دلیل زیاد شدن مشغله‌های زندگی حوصله خواندن متن‌های طولانی را ندارند بنابراین با وجود ویدیو سریعا به آن روی می‌آورند و به تماشای ویدیو می‌پردازند.
ویدیوها از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشند اگر شما در شبکه‌های اجتماعی توجه کرده باشید پست‌های ویدیویی بیش‌تر از پست‌های متنی بازدید داشته و لایک و کامنت خورده‌اند که این موارد نشان دهنده‌ی میزان رضایت و محبوبیت ویدیو نسبت به متن می‌باشد.

طراحی سایت

معایب ویدیو مارکتینگ

همان طور که بازاریابی ویدیو مارکتینگ از مزایای زیادی برخوردار بود از معایبی نیز برخوردار می‌باشد که عبارتند از زیاد بودن هزینه‌های ساخت محتوای ویدیو نسبت به محتوای متنی چرا که برای ایجاد ویدیو مناسب شما نیاز به دوربین مناسب فضای مناسب برای فیلم برداری و... را دارید که امکان فراهم این ابزارها ممکن است برای شما هزینه بر باشد.زمان بر بودن ساخت محتوای ویدیویی: همچنین یکی دیگر از معایب ویدیو مارکتینگ زمان بر رودن آن است برای داشتن یک ویدیوی مناسب شما باید از قبل به برنامه ریزی آن که چطور بر چه اصولی و طبق چه فیلمنامه‌ای آن را آماده کنید همچنین ضبط کردن آن سپس بررسی نهایی آن ممکن است زمان زیادی را در بر بگیرد.

استراتژی بازاریابی ویدیویی

ویدیو مارکتینگ نیز مانند همه دیجیتال مارکتینگ‌ها از استراتژی خاصی برخوردار می‌باشد که در مرحله اول باید هدف خود را از ایجاد محتوای ویدیویی خود مشخص کنید باید مشخص کنید که با استفاده از ویدیو مارکتینگ به چه چیزی می‌خواهید برسید سپس مخاطبان خود را شناسایی کنید ببینید مخاطبان شما در چه رده سنی به دنبال چه مواردی و دارای چه خصوصیاتی می‌باشند؟ تا طبق سلایق آن‌ها اقدام به ایجاد ویدیو کنید.در مرحله بعدی نوع ویدیوی خود را مشخص کنید یعنی باید مشخص کنید که ویدیو شما قرار است چه محتوایی را برای افراد ایجاد کند ویدیو آموزشی یا اطلاع رسانی یا توضیحی و... پس از مشخص نمودن آن‌ها اقدام به ایجاد محتوا می‌کنید پس از پایان ساخت ویدیو آن را به افراد مختلف نشان دهید و یا خود را جای بازدید کننده قرار دهید و با مشاهده ویدیو ببینید آیا کاربر شما به موردی که می‌خواهد دست پیدا می‌کند یا خیر؟

نکات مهم در هنگام اجرای ویدیو

در زمان اجرای ویدیو نکات مهمی که باید توجه کنید عبارتند از: توجه کنید در هنگام اجرای ویدیو به 10 ثانیه اول بسیار اهمیت دهید چرا که کاربران به 10، 15 ثانیه اول ویدیو شما توجه می‌کنند که اگر جذاب بود به دیدن ادامه آن می‌پردازند در غیر این صورت آن را می‌بندند و به سراغ محتوای دیگری می‌روند. می‌توانید با ارائه یک خبر جنجالی یا پرسیدن سوالی که می‌خواهید در ادامه به پاسخ آن بپردازید و موارد این چنینی آغاز کنید تا کاربر را در ویدیو خود حفظ کنید.سپس دقت کنید تا کپشن جذابی را برای ویدیو خود انتخاب کنید کپشن جزو مواردی می‌باشد که افراد اول به آن نگاه می‌کنند سپس تصمیم به دیدن ویدیو می‌گیرند. موضوع مهم دیگری که لازم است آن را در ویدیو خود اجرا کنید ایجاد کاور مناسب می‌باشد که برخی از کاربران با دیدن آن کاور جذب محتوای ویدیویی شما می‌شوند.همچنین نکات مهم را در ویدیو خود رعایت کنید از جمله لحن مناسب و مودبانه در برخی جاها با بیان یک طنزی رضایت کاربر را بیش‌تر جذب محتوای خود کنید همچنین به حجم محتوای ویدیویی خود توجه کنید تا افراد در هنگام دانلود آن با مشکلی رو به رو نشوند و به راحتی بدون تمام شدن بسته خود بتوانند ویدیو مربوطه را مشاهده کنند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید