طراحی سایت


اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

از دیرباز برای تبلیغ کسب و کارها صاحبان مشاغل از روش‌های مختلفی به تبلیغات و بازاریابی می‌پرداختند که در دنیای امروزی با پیشرفت دنیای تکنولوژی و اینترنت بازاریابی و تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار شده است. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های تبلیغات می‌باشد ممکن است برخی افراد با این عبارت آشناییتی نداشته باشند با ما همراه باشید تا بیش‌تر با این با این روش از تبلیغات مدرن آشنا شوید. در واقع اینفلوئنسر یکی از شاخه‌های تبلیغاتی می‌باشد که توسط افراد مشهور تبلیغ می‌شوند. یعنی برخی افرادی که از طرفداران بسیار بالایی در شبکه‌های اجتماعی و دنیای واقعی بهره‌مند می‌باشند با تبلیغ کردن محصولات و خدمات افراد می‌توانند مشتریان زیادی را جذب کسب و کار مورد نظر کنند. اینستاگرام که یکی از شبکه‌های اجتماعی است که طرفداران زیادی دارد همچنین اینفلوئنسرهایی را نیز در بر دارند که با فعالیت‌های گوناگون مثل ساخت کلیپ طنز و کمدی افراد بسیاری را جذب پیج خود می‌کنند مانند محمد امین کریم پور، علی صبوری، عرفان علیرضایی

هدف از اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

هدف از بازاریابی به این روش این است که به جذب مشتریان و کاربران زیاد برآیند تا به فروش و ارائه خدمات افراد بیافزاید بنابراین با این کار به برند سازی نیز کمک می‌کند یعنی افراد مختلفی با برند مورد نظر آشنا ساخته به علاوه کاربران بسیاری را مورد هدف قرار می‌دهند تا تبدیل به مشتری کنند.

طراحی سایت

اینفلوئنسر کیست؟

افرادی که دارای طرفداران بسیار زیادی می‌باشند و در شبکه‌های اجتماعی مالنند اینستاگرام به فعالیت می‌پردازند و برندها را تبلیغ می‌کنند به آن‌ها اینفلوئنسر می‌گویند. آن‌ها فردی هستن که بر روی کاربرانشان بسیار تاثیر می‌گذارد به طور مثال اگر فردی دارای استایل مناسب باشد که کاربران نیز طرفدار پوشش و استایل آن‌ها می‌باشند اگر فروشگاه مورد نظری که لباس را از آن‌جا خرید کرده‌اند قرار دهد قطعا به جذب بسیاری از کاربران منجر می‌شوند. اینفلوئنسر به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند از جمله :
سلبریتی‌ها : به افرادی مانند بازیگر، خواننده یا ورزشکاری که بسیار معروف بوده و بسایری از افراد طرفداران آن‌ها می‌باشند هستند مانند مهناز افشار، الناز شاکردوست و...
بلاگرها: بلاگرها بیش‌تر به تولید محتوای متنی می‌پردازند بلاگرهایی مانند کسانی که در حوزه سفر و گردشگری فعالیت می‌کنند که با اشتراک گذاشتن تجربیات خود افراد را آن جاهای دیدنی مطلع می‌سازد.
میکرو اینفلوئنسرها: این افراد که دارای فالوورهایی بیش‌تر از 2 هزار می‌باشند و در زمینه مشخصی به فعالیت می‌پردازند ارتباط نزدیکی با فالوورهای خود دارند و کار خود را به صورت تخصصی انجام می‌دهند.
اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام به دو روش انجام می‌شود: روش اول با استفاده از قرار دادن پست روش بعدی قرار دادن استوری که با استفاده از این دو روش افراد می‌توانند تبلیغات را مشاهده نمایند. زمانی اینفلوئنسر مارکتینگ شما به موفقیت دست پیدا می‌کند که انفلوئنسری که انتخاب می‌کنید با کسب و کار شما مرتبط باشد و بتواند بازدهی بالایی را به سمت کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

نکاتی در اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام وجود دارد که عبارتند از:
• اهداف خود را مشخص کنید
در مرحله اول حتما باید اهداف خود را مشخص کنید تا ببینید که در واقع از اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام چه می‌خواهید باید کاربران خود را بشناسید و بدانید چه نوع تبلیغ با چه محتوایی برای آن‌ها جذابیت دارد؟ آن‌ها را به کار ببرید.
• کشف بهترین شبکه اجتماعی همچنین اینفلوئنسر برای کسب و کارتان
همانطور که مطلع هستید اکثر کاربران در یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار فعالیت می‌کنند که معمولا اینستاگرام جزو شبکه اجتماعی مهمی می‌باشد سپس به اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنید توجه کنید که حتما باید با کسب و کار شما مرتبط باشد برای مثال اگر دارای سالن آرایشی یا طراحی سایت فروشگاهی محصولات آرایشی می‌باشید می‌توانید از بلاگر شناسی که مورد اعتماد اکثر افراد می‌باشد کمک بگیرید و تبلیغ کار خود را به آن دهید. اگر دارای فروشگاه لباس می‌باشید نیز می‌توانید از بازیگران یا افراد سرشناسی که در اینستاگرام می‌باشند کمک بگیرید.
• همکاری بلند مدت با اینفلوئنسرها
توجه کنید زمانی که اینفلوئنسری را انتخاب کردید و تبلیغ خود را به آن دادید دفعات بعدی هم از همان اینفلوئنسر بخواهید تا تبلیغات مربوطه را انجام دهد. چرا که وجود تبلیغات به دفعات زیاد باعث اثربخشی زیادی می‌شود.
• پیدا کردن روش‌های موثر جدید
شما می‌توانید از روش‌های جدید استفاده کنید و با ارائه ایده‌های جدید تبلیغات را جذاب‌تر کنید مثلا می‌توانید با کمک یک عکاس تصاویر جذابی را از محصولات خود ارائه دهید.
• مراقب کلاه برداران باشید
کلاه برداران همیشه در کمین هستند که خیلی باید مراقب آن‌ها باشید. برخی افراد فقط می‌خواهند تا فالوورهای خود را افزایش دهند و برخی افرادی که با فالوورهای ربات یعنی فالوور نمادین بنابراین قبل از انتخاب اینفلوئنسر حتما به تحقیق و بررسی‌های لازم بیانجامید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.
• در نهایت به بررسی نتایج اینفلوئنسر بپردازید
آخرین تکنیکی که باید به آن توجه کرد بررسی نتایج اینفلوئنسرهایی که تبلیغ کار خود را به آن‌ها سپرده‌اید می‌باشد یک دوره بازاریابی خود را از طریق اینفلوئنسرهای مختلف بررسی کنید ببینید همکاری با کدام یک از آن‌ها دارای سود بالایی برای شما می‌باشد که به همکاری با آن اینفلوئنسر بپردازید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید