طراحی سایت


بد افزار چیست؟

امروزه زندگی ما بدون دستگاه‌های هوشمند غیر ممکن می‌باشد چرا که بسیاری از کارهای روزمره خود را مانند خرید کردن، که از فروشگاه آنلاین اینترنتی ممکن می‌باشد همچنین گذراندن اوقات فراغت با که با استفاده از شبکه اجتماعی گذرانده می‌شود و دنبال کردن خبرهای روز از طریق طراحی سایت خبری امکان پذیر است. که با استفاده از این تکنولوژی‌های روز به راحتی انجام می‌شود وکه باید به امنیت آن بسیار توجه کنیم. بدافزارها یا همان Malware به برنامه‌ای که در سیستم‌های هوشمند مشاهده می‌شود گفته می شود که باعث آسیب رساندن به آن سیستم‌ها می شود. از آن جایی که همه ما تجربه کار کردن با کامپیوتر را داریم ممکن است بارها پیش آمده باشد که در هنگام کار با سیستم متوجه شده باشیم که سیستم ما به درستی کار نمی‌کند که در هنگام بیان آن با سایر افراد شنیده ایم که ممکن است سیستم ما ویروسی شده باشد. بد افزار همان ویروس‌هایی می‌باشند که دارای انواع مختلفی بوده و با روش‌های مختلفی وارد سیستم‌های ما می‌شوند که ما در این بخش می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم. بدافزارها معمولا با استفاده از ایمیل ساده یا لینکی به سیستم کاربران منتقل می‌شوند. بدافزارها فقط مختص کامپیوترها نیستند بلکه در موبایل و سایر دستگاه‌های هوشمند شما هم اتفاق می‌افتد پس حتما همه سیستم‌های هوشمند خود را مجهز به آنتی ویروس کنید تا از این بدافزارها در امان بمانید. بدافزارها می‌توانند ضرر مالی بالایی را برای کاربران خود به وجود بیاورند و می‌توانند رمز کامپیوتر،عملکرد رایانه و همچمنین داده‌های آنان را تغییر داده و از اطلاعاتتان جاسوسی کنند.

طراحی سایت

انواع بد افزارها

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد بدافزارها از انواع مختلفی برخوردار می‌باشد که عبارتند از:
• ویروس‌ها Virus
معمول‌ترین بدافزاری که در بین افراد بسیار شناخته شده است ویروس‌ها می‌باشند که با روش‌های مختلفی مانند دانلود فایلی یا گذاشتن سی دی درون سیستم و یا زدن فلشی که ویروسی می‌باشد به سیستم ما منتقل می‌شود.
• کرم کامپیوتر یا Worm Computer
یکی دیگر از بد افزارهای معروفی که ممکن است هر سیستمی را اشغال کند و آسیب‌هایی را به آن برساند به کرم کامپیوتر معروف می‌باشند این بدافزار که به صورت کد وارد سیستم‌ها می‌شوند برای سرقت اطلاعات و یا حذف بخشی از آن به کار می‌رود.
• تروجان Trojan
این نوع بدافزار با استفاده از نرم افزارهای معتبری که حتی کاربان فکرش را هم نمی‌کنند وارد سیستم می‌شوند و به صدمه زدن به آن می‌پردازند این بدافزارها پشت نرم افزارهای معتبر پنهان می‌شوند و افرادی که به دانلود آن نرم افزارهای معتبر می‌پردازند بدافزارهای تروجان وارد سیستم مربوطه می‌شوند. پس برای دانلود افزونه‌ها حتما از طراحی سایت ‌های معتبری استفاده کنید.
• بد افزار جاسوس SPYWARE
این بدافزارها هم همانطور که از نام آن‌ها پیداست بدون اطلاع کاربران وارد سیستم‌هایشان شده سپس به جاسوسی می‌پردازند و به جمع آوری اطلاعات کارت اعتباری یوزر و پسورد می‌پردازند برای از ورود این بدافزارها باید نصب وردپرس و افزونه‌های خود را آپدیت کنید همچنین نرم افزارهای مورد نیاز خود را از طراحی سایت‌های معتبری دانلود کنید.
• باج افزارها Ransomware
این نوع بدافزارها که همانطور که از نام آن‌ها پیداست گرفتن باج می‌پردازند تا زمانی که کاربران باج را ندهند این بدافزارها سیستم مورد نظر را قفل می‌کنند.
• ابزارهای تبلیغاتی مزاحم
حتما شنیده‌اید که می‌گویند هر پنجره تبلیغاتی را باز نکنید چرا که ممکن است ویروسی باشد و سیستم شما را هم ویروسی کنند برای همین مورد از بد افزارها گفته می‌شود چرا که این بد افزارها با هدایت کردن مرورگرها به طراحی سایت‌های ناامنی هدایت می‌کند که باعث ورود بدافزارها به سیستم شما می‌شوند.
ویروس‌های خطرناکی که در سال 2020 بسیاری از کاربران را تهدید می‌کند عبارتند از:
1. :CLOP RANSOMWARE یکی از انواع باج افزارها بوده که تهدید بسیار بالایی بر سیستم شما می‌باشد و هدفشان کاربران ویندوزی می‌باشد.
2. CRYPTOJACKING کریپتوجکینگ: این بدافزارها که برای خارج کردن ارزهای دیجیتالی و رمز ارزها به کار می‌رود. که در جایگاه خود نیز تهدید بزرگی به حساب می‌آِید.
3. HIDDEN RANSOMWARE: کلیه رمزهای سیستم شما را حذف کرده و تا زمان گرفتن باج به رمزگذاری مجدد نمی‌پردازند.
4. RAAS: یکی دیگر از موارد باج افزار می‌باشد که روز به روز به دانش هکران می‌افزاید.
5. حملات هوش مصنوعی: از آن جایی که روز به روز دنیای تکنولوژی رو به رشد می‌باشد هکرها از این بدافزار برای هک کردن سیستم‌های هوشمند شبکه‌ها و سیستم‌ها گسترده مورذ استفاده قرار می‌گیرد.
6. ZEUW GAMEOVER: نوعی دیگر از بدافزارها وجود دارند که با اطلاعات بانکی افراد و خالی کردن حسا آن‌ها سروکار دارند.

روش‌هایی برای جلوگیری از ورود بدافزارها به سیستم

اگر می‌خواهید تا سیستم شما به بدافزارها دچار نشود و تا حدالامکان امن باشد بهتر است کارهای زیر را انجام دهید که عبارتند از:
هنگام قرار دادن رمز از رمزهای سخت و پیچیده که دارای حروف کوچک و بزرگ و اعداد و کاراکتر باشد استفاده کنید. حتما در سیستم خود از آنتی ویروس‌های معتبر استفاده کنید. دقت کنید تا هر نرم افزاری را از هر طراحی وب سایتی دانلو نکنید بلکه از سایت‌های امن و معتبر استفاده کنید.در مکان‌های عمومی بولوتوث و وای فای خود را خاموش کنید. از اطلاعات خود حتما بکاپ بگیرید تا اگر مشکلی برای اطلاعاتتان پیش آمد آن‌ها را در محلی ذخیره داشت باشید. هواستان به طراحی سایت‌هایی که وارد می‌شوید باشد تا با مشکلی رو به رو نشوید. هر چند وقت به بررسی لیست دانلودهای خود بپردازید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید