طراحی سایت


بردکرامپ چیست و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

یکی از مهمترین عناصر موجود در طراحی سایت وجود مسیر راهنما یا Breadcrumbs می‌باشد. حال اگر می‌خواهید بدانید که بردکرامپ ( مسیر راهنما ) چیست و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد لازم است که با ما همراه باشید تا به توضیحات بیشتری در مورد آن بپردازیم. در واقع در بالای صفحه سایت یک منوی کوچکی قرار دارد که به عنوان راهنمای مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد یعنی به راحتی می‌توان فهمید که چگونه از صفحه فرعی وارد صفحه اصلی شویم؟ در واقع بردکرامپ به مشتریان نشان می‌دهد که در چه موقعیتی از طراحی سایت قرار دارند.این عنصر برای طراحی سایت‌های بزرگی که دارای صفحات زیاد و محصولات متنوعی می‌باشند مناسب است همچنین برای افرادی که میخواهند به سرعت به بخش مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند بسیار مناسب می‌باشد.

اهمیت بردکرامپ در سئو سایت

سئو سایت یکی از مهمترین موارد برای کسب و کار محسوب می‌شود که باید با همه موارد آن آشنا شویم و آن‌ها را به خوبی به کار ببریم. از آن‌جایی که گوگل بردکرامپ را یکی از عوامل مهم در سئو سایت مطرح کرده است پس حتما این عنصر را در طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی خود به کار ببرید چون گوگل اعلام نمود هر کسی از Breadcrumbs در طراحی سایت خود استفاده کند می‌تواند نتیجه بهتری را برای کسب و کار خود به ارمغان بیاورد.

طراحی سایت

مزایای استفاده از بردکرامپ

برد کرامپ یکی از عنصرهای راهنمایی می‌باشد که برای موتورهای جستجو و همچنین کاربران نشان می‌دهد تا ساختار سایت به چه صورت می‌باشد استفاده از این عنصر از مزایای زیادی در طراحی سایت خود بهره‌مند می‌شوید که عبارتند از:
د بهبود سئو و بهینه سازی سایت: یکی از راه‌های عالی برای جذب مشتریان و افزایش سئو و بهینه سازی وجود برکرامپ می‌باشد.
ت کاهش نرخ پرش: معمولا افراد از صفحات دیگری وارد سایت شما می‌شوند تا صفحه اصلی طراحی سایتتان. شما با ایجاد این عنصر می‌توانید راهنمایی برای مخاطبانتان باشید تا اگر نیاز خود را در صفحات دیگر برطرف نکردند به سراغ صفحات دیگر و یا صفحه اصلی سایت بروند. نرخ پرش توسط برد کرامپ کاهش پیدا می‌کند.
• کاهش بانس ریت سایت: با استفاده از عنصر می‌توانید تجربه خوبی را برای کاربران خود به ارمغان بیاورید که مهمترین بخش طراحی و سئو سایت خشنود نگه داشتن بازدید کنندگان می‌باشد پس بردکرامپ به کاهش بانس ریت نیز کمک می‌کند.
• دارای اندازه مناسب: بردکرامپ دارای اندازه کوچک و فونت ساده می‌باشند که فضای زیادی را در صفحه اشغال نمی‌کنند. به نسخه موبایلی سایت که بسیار حائز اهمیت می‌باشد نیز کمک می‌کند.
• کاهش کلیک: با استفاده از این قابلیت می‌توانید به کاربران کمک کنید تا بدون کلیک کردن زیاد به بخش مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
• مفید بودن برای نسخه موبایل: مسیر راهنمای صفحات به دلیل برخورداری از فونت کوچک و افقی بودن در سایت برای نسخه‌های موبایل و کاربران موبایلی نیز بسیار مفید باشد.

انواع برد کرامپ

بردکرامپ‌ها از انواع مختلفی برخوردار می‌باشند از جمله:
ر بردکرامپ‌ها بر اساس سلسله مراتب: که معمولا در بالای صفحه قرار دارند و نشان می‌دهد که در کجای طراحی سایت می‌باشید و برای رفتن به به صفحه اصلی چند قدم فاصله دارید.
• بردکرامپ‌های مبتنی بر ویژگی : این مورد معمولا در طراحی سایت‌های فروشگاهی مناسب می‌باشد یعنی زمانی که شما فیلتری بر روی محصولات خود قرار داده‌اید و بعد از انتخاب یک یا چند ویژگی از محصول این بردکرامپ ظاهر می‌شود.
• بردکرامپ مبتنی بر تاریخ: این بردکرامپ‌ها معمولا برای نمایش دادن این که چه صفحاتی را پشت سر گذاشته‌اید نشان دهد مناسب است.

چگونه بردکرامپ را به سایت اضافه کنیم؟

اگر دارای سایت وردپرسی می‌باشید و می‌خواهید تا بردکرامپ را به آن اضافه کنید می‌توانید به راحتی با استفاده از افزونه‌های مختلف به خصوص افزودن افزونه یواست این امکان را در سایت خود قرار دهید معمولا هر سایتی باید طوری طراحی شود تا افراد با نداشتن دانش تخصصی بتوانند از امکانات سایت استفاده بهینه را ببرند. برای اضافه کردن این عنصر به سایت باید به کدنویسی مسلط باشید.
نکات مهمی که هنگام استفاده از Breadcrumb باید بدانید عبارتند از:
• وجود متن‌ها یا آیتم‌هایی که تکراری می‌باشد باعث سردرگمی افراد می‌باشد. • برد کرامپ نباید سایز بزرگی داشته باشد چرا که به زیبایی طراحی سایت خود لطمه وارد می‌کنید.
• می‌توانید برای نمایش دادن آن به افراد از علامت‌های آشنا و معروف استفاده کنید.
• برای صفحات خود عنوان قرار دهید و همچنین از نشانگرها استفاده کنید.
• به نظم و دسته بندی سایت شما کمک کرده که باعث جلوگیری از به وجود آمدن عناوین می‌باشد.
• در نشانگر صفحه خود می‌توانید با به کار بردن کلمات کلیدی به سئو سایت خود نیز کمک کنید.
بردکرمپ برای چه سایت‌هایی ضروری می‌باشد؟
برای طراحی وب سایت‌هایی که از پیچیدگی بالای و دسته بندی‌های متعددی برخوردار می‌باشد از این مسیر راهنما یا همان برکرامپ استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از این عنصر برای هر سایتی به جز سایت‌هایی که از ساختار و گروه‌ بندی منطقی برخوردار نیستند استفاده کنید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید